zaterdag 7 januari 2023

Dag 4, quiltshoppen Happy as a clam

Ik heb weer als een roos liggen slapen, 

de hele nacht, keurig 7 uurtjes. Ik snap er helemaal niets van, 

geen jetlag, ook knap ik niet enorm af in de middag. Het is 

als of ik gewoon in Hoevelaken ben. 

Eerdere keren had ik toch altijd wel last van een jetlag, 

10 uur vooruit reizen in de tijd is toch niet niets.

Enfin, dit keer lijk ik het over te slaan.


Vanochtend werden we om 10.00 uur gehaald door Sophie,

er staan wat quiltwinkels gepland.

We beginnen bij 60 Stitches, die pas een maand of 6 geopend is.

Het is een initiatief van 60+ers die niet thuis willen zitten,

5 dames die inmiddels gepensioneerd zijn en dachten: "wat nu?"

Samen hebben ze bedacht om een plek te creëren waar je lekker

langs kunt komen om te patchen. 

Ze hebben een kleine, maar zeer goede, stofcollectie.




Een heerlijke plek om te zitten, met super veel daglicht.
De dames zijn enorm gastvrij.


Dan gaan we naar Robyn Evans van Patchwork on Pittwater
Robyn zit in een kantoorpand, 60 stitches overigens ook,
en heeft hier twee grote ruimtes boordevol met stoffen.
Hier kun je echt rondstruinen en kijken wat je leuk zou vinden.
Ook hier een hele grote lesruimte met zelfs een dakterras,
de eerste quiltwinkel die ik ooit bezocht heb die dat heeft.

Aan die grote tafel werd gewerkt aan een Beehive van Judy Newman.


Hier maak ik van de gelegenheid gebruik om door Sophie een 
Wild Daisy te laten tekenen. Te leuk om die straks in mijn top 
te hebben.


Sophie is nog bezig met een 'no name quilt'
waarvan we later bedenken dat het wel Lucy zou kunnen zijn.
Haar dochter heet zo, en wat is er dan meer toepasselijk
voor deze lieve quilt?


En daar is No-Name-Quilt nummer twee,
lekker kleurijk, lekker vrolijk.
The Mona Vale misschien?
Mona Vale Beach is een strand waar we vanmiddag zijn geweest.
Met een zonnetje, mensen op het strand, de wind in de haren,
de ijssalon om de hoek!
We zullen zien wat het wordt 
The Mona Vale or not!



Natuurlijk wil Roby met Peet op de foto,
kan voor gezorgd worden.
En waar dan?
Nou voor de kast vol Dutch Heritage natuurlijk!


We struinen wat rond, leuk om ook hier veel van de
stoffen te zien die wij ook in de winkel hebben,
ontwerpers die ons ook niet vreemd zijn. 
Rachel Daisy! 


Bij deze dreigende wolken zou je denken
dat het weer minder mooi is.
Dat is hier niet waar. De zon schijnt, het is warm,
en lekker aangenaam zacht zomer weer. 
Z*A*L*I*G.

Dit is het strand Mona Vale.


Een behoorlijk stuk ten Noorden van Sydney.
Het is werkelijk een prachtig strand. 
Nu behoorlijk leeg, maar je kunt je voorstellen 
dat hier in deze baai veel gesurft wordt en genoten wordt
van het mooie weer.


Wij genieten in elk geval van dit moment op het strand. 
"in the pocket!"



Voor mij een grappige vogel, volgens Sophie een Pigeon, op het strand.
Waar ik het een leuk beest vind, zegt Sophie het een 
nuisance (ergernis) te vinden.
Knal rode poten, rode ogen, je snapt waar ontwerpsters hier
hun inspiratie vandaan halen!
Overigens vliegen de kaketoes hier rond zoals bij ons
de Kool en Pimpelmees.





Toch nog zomerse plaatjes op onze derde dag.


Heerlijk toch?



Dan gaan we naar The Armchair Collective om te lunchen.
Een hippe anders dan anders cafe / giftshop tent.
 SUPER LEUK!


Op de kaart dito hippe drankjes en lunches.
Sophie en ik gaan voor de Energizer,
een sapje van appel, wortel en selderij.
Z*A*L*I*G
De gefermenteerde thee gaat mij te ver, 
sophie noemt het de 
"new weird"
Peet houd het bij een glaasje water.


Van alles te zien en van alles te koop, gelukkig past het
gewoon niet in een koffer.
Op een houten pepermolen na.......


Is dit een lekker broodje of is dit een lekker broodje?

Voor je het weet is onze Sophie-tijd voorbij,
en stappen Peet en ik weer in de auto om naar de Blue Mountains te rijden.
Leura, op naar Marg Sampson George.

Hier hebben we een heerlijke avond,
geweldig leuk om elkaar na al die jaren weer te zien. 
We kletsen, kletsen en kletsen nog meer. 
Eten we gezellig bij haar thuis, zijn er uren zonder ook
maar een lapje of quilt gezien te hebben.
Morgenochtend gaan we terug.
Quilts kijken bij daglicht, dat is natuurlijk veel leuker.

In het stikdonker rijden we naar ons overnachtingsadres,
altijd weer spannend om te zien waar je
precies terecht komt.

Jullie een heerlijke zaterdag,
voor ons is het tijd om naar bed te gaan.


Juud en Peet Down Under


Remember; Better finished than perfect







 

8 opmerkingen:

Annemiek zei

Ha,ha onze razende reporter weet ala minuut waar we gebeet en geluncht hebben. Jullie hebben weer een leuke dag achter de rug met bezoek aan leuke winkels. Fijn dat je zo goed kunt slapen. Dat is wel heel belangrijk, houd je fit. Groetjes

Margot zei

Verassend , want ik was een paar dagen uit huizig en geen laptop mee , kom ik in de namiddag thuis en lees de derde dag van de reis naar down under samen met Petra !!

Tot nu toe leest het fijn , jullie maken het goed daar en je slaapt zonder Jet-lag , dat is mooi meegenomen !
veel verder plezier en genieten toe gewenst met elkaar en al de ontmoetingen !
Zeker weer leuk om jouw reisverslag mee te maken de mooie foto's te zien en het allemaal te lezen
tot morgen !

Annelies zei

Wat een indrukken. Heerlijk !

Katrien zei

Dag Judith,

Ik ontdekte recent je blog en heb al je posts al met veel plezier gelezen. Dank je wel om ons te laten meegenieten van je reizen, van de winkel, van je creaties, en dank je wel voor alle inspiratie!
Wat een topjob heb je toch, werken in een quiltwinkel en naar de beurzen gaan. Leuk om dit via je blog ook mee te kunnen beleven!

Groetjes,
geniet van je reis,
Katrien

Coby Breitner zei

Wat een topdag was dat, op naar morgen!
groetjes Coby

Ineke zei

Wat een heerlijke tijd en prachtige foto's. Blijf genieten 🥰

Floor zei

Wat leuk dat die 60 plusdames een quiltwinkel zijn begonnen!
Nog niet zoveel stofjes, maar ik zie op de planken dat er nog genoeg ruimte is voor meer.
Lekker dat warme weer, daar heb ik ook wel zin in.

Ineke zei

Het wordt ook eens tijd dat ik die kant op ga, DH en ik hebben het er wel eens over. Prachtige foto's 🥰