zaterdag 14 januari 2023

Dag 10, les

 Een nieuwe dag en een nieuwe groep.

Veel dames zijn al vertrokken van Summerschool,

we zijn denk ik met een groep van 40 overgebleven.

Het is rustiger in de zaal,

maar het geroezemoes is er niet minder om.

Als je nieuwsgierig bent dan heb ik hier nog een filmpje voor je.



We "sisteren" nog even door, en weer zijn er nieuwe
middenblokken. Zo leuk om al die verschillende 
combinaties te zien. Uiteindelijk een eindeloos patroon.
Hier hebben we een Ispy gemaakt om verschillende stoffen
te kunnen auditeren.


Enig om samen met stoffen en mogelijkheden
bezig te zijn.


Karen is ook lekker bezig met haar groep.


Ga ik nog even lekker op de kiek,


En ontvangen petra en ik een geborduurd speldenkussen
gevuld met walnoot en lavendel.
Wat onvoorstelbaar lief allemaal.


Middags geeft kathy uitleg over randstoffen en heeft
ze allerlei stofkeuzes. Super leuk om haar kijk op
quilts te horen.


Na Kathy komt ook Peet met de Dutch Heritage,
wat kun je toch veel met stof.


De meest leuke dingen worden er gemaakt,
zoals dit mini hartje van mini hexagonnetjes.


Of dit schattige vaasje, nu als speldenkussen.


Een gezellige mand met een gepimpte Jazzi tas.


Of een mooie geappliqueerde
Marg Sampson George tas.



Met schattige applicaties en bandjes.



Smiddags zitten we weer lekker buiten met onze lunch.
Wanneer ik op het gras zit, lig, hang duurt het niet
lang of "My Sister Kathy" komt mij
gezelschap houden.


Het is gezellig, je zou bijna vergeten dat je aan het 'werk' bent.


Super handige reislampjes.


En tijdens de show en tell ook quilts van Kathy.


Altijd leuk om te horen hoe iemand tegen stof en het 
gebruik daarvan aankijkt. Ik dacht ik film haar even, te leuk om te horen.



Na de show en tell gaan we weer verder 
met 'The Sisters"


Na Summerschool stappen we even bij 
Lorrain binnen van Patchwork Plus.


Het is een leuke, goed gesorteerde winkel.
Jaren geleden kocht ik een gek konijn bij Lorrain,
helaas was er niet een vergeten baaltje van over......


Heerlijk al die kleuren bij elkaar.
We shoppen in alle rust.


Om later, in de avond zon, met elkaar te borrelen.
Zo onvoorstelbaar gezellig.


Vanochtend begon ik mijn dag met het 
uitknippen van patroondelen voor wat
SUPER LEUK nieuws
(dat vind ik dan)

Als ik wat gemaakt hebt laat ik het zien.


Voor nu wensen wij jullie een hele fijne zaterdag,
voor ons is de dag geweest en gaan we nu lekker slapen.



Juud en Peet Down Under










5 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat gezellig weer

Ineke zei

Heerlijk om te lezen dat jullie genieten!

Annemiek zei

Ben natuurlijk heel nieuwsgierig wat voor leuks je weer gevonden hebt. Zo zalig jullie in de zon te zien zitten, het regent hier al de heeeeele dag. En andere collega's te horen over stoffen geeft ook weer inspiratie. Groetjes

Floor zei

Lekker dat zonnetje, hier de hele dag onafgebroken regen.
Vraag me af of je 's nachts nog kunt slapen.
Ik zou alsmaar alle gesprekken in mijn hoofd blijven horen, quilts zien en natuurlijk in het Engels dromen :-)

Kleine Vingers zei

Heerlijk om vanaf de bank een beetje mee te reizen. Veel plezier verder