woensdag 4 januari 2023

Australie

Kun je het jaar beter beginnen dan direct met een avontuur?

Een verre reis, de kou achter je laten en richting de zon gaan?

Althans dat hoop ik met GROTE hopen!


Deze reis naar Australië zit al heel lang in de pen.

In 2019, na de beurs in Sydney, besloot ik om na

een volgende beurs in Australië niet meteen mee terug te vliegen.

In twee weken heen en weer waarin er eigenlijk alleen

maar gewerkt wordt is niet echt een 'vakantie'

Die ene dag die je dan vrij bent, ben je eigenlijk ook 

dood, maar dan ook dood moe.


Maar ja, de volgende keer kwam niet,

de beurs in Sydney, in Darling Harbour bestaat niet meer.

Corona heeft het leven behoorlijk in de war gestuurd.


Zo hoorde ik gisteren bij de kapper dat een schoonbroer 

zich definitief in Perth gaat vestigen. Hij kwam door corona

vast te zitten in Perth en heeft daar zijn leven opgebouwd.

Geen reden meer om terug te gaan naar Barneveld.

Zo ga je backpacken voor een half jaar, en zo

ga je emigreren.

Het leven hangt van toevalligheden aan elkaar.


Het was mijn wens om nog een keer terug te gaan.

Frans hoef ik daar niet voor aan te kijken,

maar mijn 'reis-maatje Peet' wel!

En dus gaan we vandaag reizen.

Weer een HELE lange dag!



De grote gele koffer is gepakt.
Met herfst kleding, spijkerbroek, lange mouwen shirts, 
een vest, maar ook met zomer jurken.


Dit zegt Buienradar over Melbourne,
maar wij beginnen in Sydney. 
Daar regent het, wordt de 20 graden NIET aangetikt.
Wanneer we naar The Blue Mountains vertrekken voor
SummerSchool met Karen Cunningham en Susan Smith
zal het nog kouder zijn.
En nog meer regen.......

Wat kan je ervan zeggen?



Aan mijn voeten de Travel-Steunkous!
Anders heb ik enkels waar je bang van wordt!

In mijn carry on zit voornamelijk patchspullen.
Een lang vergeten Grandmothersflower,
ik heb 21 te maken bloemen bij mij.
Voor elke dag een.
Ook Wild Daisy gaat mee terug naar Australië.
Daar mogen er nog een paar van ge-needle turned worden.
Daarna mag ik er thuis weer heel veel voorbereiden!
Ook keurig in zakjes zijn de pyramides.
Een project dat bijna vergeten is, en op reizen
als deze UITERMATE geschikt!

Wat thuis blijft is mijn borduurwerk,
dat lijkt mij niet echt handig in een vliegtuig of
onderweg,


De paashaas, want dat gaat het uiteindelijk worden,
zal nog even geduld moeten hebben.



Natuurlijk ga ik bloggen,
zelf vind ik reis verhalen kostelijk om te lezen.
Zo vind ik het altijd heerlijk wanneer Yvonne van Rijn,
of Laura Strating weer op stap gaan.
Ik kan mij smorgens dan al verheugen op hun belevenissen.


Dus, als je wil neem ik je mee op reis.
We starten straks in Sydney!

We boarden straks om half elf en vliegen dan in 12 1/2 uur naar Singapore,
daar hebben een overstap van 1 1/2 uur en vliegen dan in 8 uur 
naar Sydney.

We zijn dan van de Winter naar de Zomer gevlogen,
10 uur vooruit in de tijd en zal het in Sydney donderdagavond zijn,
bij jullie donderdag vroeg in de middag.

Maar nu eerst richting Schiphol, Frans brengt ons.
Door de douane, inchecken, en dan bij Coco aan de koffie!


Jullie allemaal een hele fijne dag, 
eenmaal Down Under meld ik, melden wij ons weer.


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect








12 opmerkingen:

Maria zei

Oooo, ziet er weer spannend uit, geniet van de trip en ik kijk al uit naar jullie belevenissen!

Annelies zei

Goede reis en veel plezier !

Annemiek zei

Heel veel plezier op deze reis. Geniet van de ontmoetingen en het land.

miekequilt zei

Wat geweldig! Ik wens jullie heel veel plezier en ga genieten van je verhalen. Ik vertrek zelf over zes weken naar Nieuw -Zeeland. Ook zo'n mooie reis.

Phyllis zei

Zin in!

Coby Breitner zei

Nou Juud ws ben je al op plek van bestemming maar je weet ik reis graag met je mee. Ben ook gek op de reisverhalen. Zalig zo'n reis te maken met een vriendin. Laat ons maar mee beleven hoor. Ben geen slaper dus ik verheug me vanaf nu elke ochtend op een fijn reisverslag van jou.
Enjoy, groetjes Coby

Dientje zei

Heel veel plezier samen. Ik ga je verslagen volgen. Groet, Dientje

Tilly zei

Heel veel plezier en goede reis!

wapiti zei

Fijne reis!
En ik ben blij dat we zo'n beetje op je schouder mee kunnen reizen en genieten van al wat je te vertellen hebt. Dankjewel daarvoor!

sylvia zei

Hey bofkont, veel plezier en ik volg je natuurlijk!

Floor zei

Wat spannend Juud, om weer zo ver op reis te gaan!
Natuurlijk ga ik weer mee op reis. Lekker thuis achter mijn laptop genieten van jullie belevenissen.
Vind het altijd zo knap dat je aan quilts kunt werken in een vliegtuig of auto.
Ben heel benieuwd wat jullie beleven en hoe het weer daar is.
Hier is het niks, verheug me op het voorjaar :-)
Fijne reis gewenst!

Marguerite zei

Goede reis en leuk ik ga weer met je mee.
Wel vanaf mijn eigen stoel natuurlijk.
Word weer genieten de komende tijd