woensdag 11 januari 2023

Dag 7 en 8 hard aan het werk

Gisteren hadden we geen internet, super jammer maar

met instagram en facebook hebben jullie kunnen lezen dat we

druk bezig waren met het opbouwen van de stand.

Zo werden we gisteren herenigd met onze stoffen,

en de nieuwe speciaal gemaakte garen set.

Uren hebben we staan snijden, snijden, snijden en snijden,

vouwen, kits samenstellen, vouwen en snijden.

Ons de hele tijd afvragen hoe het zou zijn vandaag.

En nu weten we dat.


Op onze vraag toelaat de zaal opent had Karen 10.00 uur gezegd.

Dus Peet en ik kwamen om half 10 aangewandeld,

op ons gemakje.

Om de hele zaal gevuld te zien met dames! 

We konden gelijk aan de slag, niks geen koffie, niks 

geen babbeltje, gelijk aan het werk geslagen!

De Ierse Lorrain, woonachtig in Sydney,

kwam langs met een prachtige quilt,

waarin ze heel veel Dutch Heritage heeft gebruikt. 


Lopen wij in een zomerjurk op sandalen te genieten van 

het heerlijke zomerse weer heeft Lorrain het vooral KOUD.

Die wintertrui is tot ver in de middag aangebleven.

Ook ontmoeten we Kath weer, zo leuk om elkaar

na al die jaren weer te zien.


Middags loop ik even de zaal rond voor een indruk.


Wat is dit LEUK!


Er wordt gekletst, wat gepatcht, gekeken naar mooie quilts,


Wordt er geshopt en er is een show en tell.



Allemaal mooie quilts van Jannette.



Geweldig mooi, ze had een enorme stapel bij zich.
Volgens mij is er elke dag wel een show en tell, 
we gaan het beleven.

Wil je er wat meer van zien?
Het filmpje is te lang om op mijn blog te plaatsen.


Ondertussen is het hier echt heerlijk zomers.


Zalig om al die mooie zomer bloeiers te zien.


Avonds neemt Susan ons mee naar een Thais restaurant.
De limonade was erg lekker en het eten verrukkelijk!


En terwijl ik met Frans aan het bellen ben zie ik 
deze vlinder. Zeker een spanwijdte van 12 cm.


Inmiddels zitten we op bed, 
mijn Grandmother flower a day werkt,
ik heb er al een stuk of 16 gemaakt.
En dat terwijl we pas een week weg zijn,
het is makkelijk, snel en kan ik ze
lukraak aan elkaar zetten.

Nou het is genoeg voor vandaag, 
ik ga een lekker kopje thee maken.

Jullie en fijne dag, wij gaan nog wat patchen
en gaan dan naar bed.

Morgen worden er lessen gegeven,
ben reuze benieuwd.


Tot morgen,

Juud en Peet Down Under

Remember; Better finished than perfect!



















9 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een heerlijk verslag. Het is echt meegenieten hier.

Floor zei

Wat hebben jullie het gezellig! Wel heel veel drukte.
Ik zag en hoorde het op het filmpje op Insta.
Zoveel enthousiaste dames aan het werk.
Fijn dat je ook nog soms een paar steekjes kunt doen.

Margot zei

in een woord :

Geweldig

sylvia zei

Wat een gezelligheid! Het enthousiasme spat er vanaf!
Uh...komt er weleens een eind aan jouw energielevel? Pfiew....

Katrien zei

Wat ziet het er daar gezellig uit, je krijgt zo zin om mee te doen!
Veel plezier!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een heerlijk avontuur! Veel plezier!

Coby Breitner zei

Heerlijke dagen zo te zien.
Zelf ook nog een steekje wat wil je nog meer.
Groetjes Coby

Annelies zei

Leuk weer verder te lezen. Fijn dat je zelf nog wat steekjes hebt kunnen zetten.

Annemiek zei

Leuk om te zien dat het niet uitmaakt waar in de wereld je een bee hebt, het ziet er altijd gezellig uit. Lekker veel troep op tafel, leuke tasjes of blikjes en lekker kletsende en lachende mensen werken aan mooie projecten.