woensdag 8 september 2021

Voor Coby uit Altijdnatzo

 Sommige reacties zorgen ervoor dat je in lachen uitbarst,

Coby was er zo eentje. 

"Zit ik net zo lekker in je verhaal en dan zeg je dat dit voorlopig het 

laatste blogje was!"

Tja hoe moet haar dag nu verder?


Nog een leuke kwam van Saskia,

die kent het hier. Voor haar is Caldonazzo Altijdnatzo

omdat zij het hier net te vaak in de regen heeft mee gemaakt.


Marguerite is aan de Pyramides verslaafd geraakt, 

wat een foto al niet veroorzaken kan. Floor er na het maken van

eentje juist weer afgehaakt. 

Zo zie je maar, waar de een gek is van het Zomerproject

is de ander zich aan het afvragen WAT er leuk aan is.


Enfin, ik babbel nog wel even door.

Zoals gezegd rijgen de uren en dagen zich aaneen met

luieren, patchen en fietsen.

Vandaag gaan we helemaal niets doen,

Dolce far niente zoals Sylvia het mooi omschrijft.



In de zomervakantie van Gerda heb ik een 
dagje vakantie met haar mee gevierd.
Deze Vespa heb ik uit haar stoffenmand geplukt 
en hier gemaakt. 
Hoe toepasselijk kan het zijn?


Maar helemaal niets doen is ook zo niks.
En dus gaan we fietsen, we fietsen naar Borgo.
Een nietszeggend stadje hier 20 km verderop.
Het fietsen er naar toe is, zo langs de bergen,
in de zon, op je gemakje,  echt zalig!

In de appelgaarden wordt knoert hard gewerkt,
dat een appel niet meer moet kosten snap je eigenlijk niet.
Wat een werk hebben ze er aan.


In de winkels liggen ze,
naast de verse appelsap.
Natuurlijk zijn beide mee gegaan naar de camping.


De Gala's smaken verrukkelijk!
Thuis eens opletten waar 'onze' gala's eigenlijk vandaan komen.


De piramide stapel groeit gestaag.


Elke dag komen er wel een paar bij.


Sterker nog, het is wakker worden,
kopje koffie, lekker naar buiten,
en een eerste piramide bouwen.
In een caravan betekend dat je in 4 a 5 stappen
al buiten zit. 


Maar goed, gisteren dus, op de fiets naar Borgo.
De Balsemien volgt ons al onze hele vakantie.
Overal groeit ze weelderig, veelal langs oevers, 
en daar hebben wij er toevallig genoeg van gezien.


Nog een prachtige was deze gele,


Ik ben gek op geel, 
het staat altijd zo uitbundig en lekker vrolijk.


Hier op de fietsroute wordt er zeker rekening gehouden
met de fietser.
Voor het geval je niet zeker bent van een welkom dan is dit toch 
wel overduidelijk.


En Maria, overal kom je haar tegen. 
Deze wel een beetje sneu achter slot en grendel,
maar wel weer met rozenkrans.


In Borgo is het even wachten op onze lunch,
we laten het ons smaken, rusten lekker uit,
en fietsen dan weer terug naar Caldonazzo.


Naast de Balsemien zie je hier ook overal 
forten. Kijk tegen een berg aan en er staat er wel eentje.


Frans fiets bij Levico gelijk terug, ik ga nog even het
stadje in voor wat boodschappen.
De winkels zijn hier tussen de middag uren gesloten en omdat
ik te vroeg ben tracteer ik mijzelf op een latte macchiato.


Die werkelijk zalig was!
Helaas kon ik niet betalen met mijn apple-pay.
En dus zonder te betalen het terras af,
dat ga ik zometeen gelijk in orde maken.

De boodschappen werden succesvol gehaald en 
was het op de fiets terug naar de camping.


En mocht je denken dat je hier niet werkelijk
OVERAL kleine maria verering kappelletjes ziet,
heb ik er hier nog eentje voor je.


Hier waakt ze over de appelgaard bij 
Caldonazzo.




Aan het eind van de middag, 
begin van de avond komen er nog wat 
piramides bij.


Blijkt de tafel wankel en wordt die nog
even onder handen genomen door Frans,
terwijl ik een potje sta te koken. 
We hebben twee weken lang elk 
ontbijt, lunch en diner in een restaurant genuttigd.
Even lekker in je eigenste cocoon is dan 
wel lekker hoor.

Op de telefoon speelt de playlist van Frans.



La bella vita!

Nou een blog vol met niets.

Jullie een hele fijne dag,
ik ga straks op de fiets nog wat boodschapjes halen
en de koffie van gisteren betalen.
Frans blijft op de camping, dan kan ik 
lekker in turbo stand de berg bij Levico op.
Wel zo makkelijk.

De rest van de dag?
Misschien ga ik nog een stukje wandelen,
het is fijn om elke dag toch wat te gaan doen. 
En hier in de zon is het zo heerlijk,
niks te heet, precies goed. 

We gaan in elk geval op een strandbed 
bij het meer liggen.
Lekker wat lezen, nat tot aan mijn enkels,
de ijssalon is dichtbij, en natuurlijk
een piramide.

Huidige Zomerse Piramide stand;

74

Thuis liggen er nog ruim dertig,
ik zal nu wel ergens over de 100 zitten.


Tot blogs,


Juud


Remember; La Bella Vita

9 opmerkingen:

Marguerite zei

Een heerlijk lang blogje met niks.
Fijn zo'n leven in de relax stand.
Ohh ik heb de volgende pyramides alweer op de stof getekend.
Heerlijk werkje met de hersens op stand niks doen.

christine zei

Dat is het lekkere aan een dagje vullen met niets ,,dat is best nog moeilijk hoor om te zorgen dat niets iets wordt. Kijk maar voor je na bed gaat rond er liggen toch weer piramides klaar.


Wens je nog fijne niets dagen

Maria zei

Hoe leuk jij kan vertellen, ik hou er van en ben telkens blij als ik op Facebook zie dat je een blogje hebt gemaakt,
Je gaat wel hard met de pyramides en mooie!
Nog veel plezier en genot met de rest van de vakantie , groetjes Maria.

Floor zei

Heel veel tekst en foto's voor een blogje dat over niets gaat :-)
Er wordt ook over mij geroddeld zie ik.
Inderdaad schreef ik bij Marquerite op haar blog dat ik ook een Pyramide gemaakt had.
Ik vind ze zo leuk als ik ze bij jou zie, maar ik had er geen plezier in, dus na eentje weer gestopt.
Nu maar lekker genieten van het wandelen, fietsen en niks doen. Je komt dan straks lekker uitgerust thuis.

Coby Breitner zei

Wat een verrassing, vandaag ben ik vrij dus ga ik wat later blogs lezen en jahoor daar is Juud en Frans. Moet natuurlijk enorm lachen in mezelf, wat een schat denk ik.....dat mijn mening er toe doet. Voel je tot niks verplicht he vergeet dat niet, je hebt vakantie. Maar ik wil gewoon mijn waardering uitspreken omdat ik echt respect heb voor mensen die bloggen. Niet veel weet ik laten een reactie achter maar lezen wel. Zelf kan ik het niet laten een reactie omdat ik oprecht echt zo geniet van de reisverhalen, de quiltverhalen, de wandelverhalen van Frans I love it oftewel Ti Amo! Jij maakt ook nog eens prachtige foto's wat het nog aangenamer maakt. Nou en na steeds uit eten wat natuurlijk heerlijk is, is het ook weer fijn om thuis te eten. Tenminste dat vinden wij ook altijd. Je hoeft je niet op te tutten, rustigjes aan doen en weer verder quilten. Zien er trouwens goed uit die appels. Ik heb toevallig gisteren op de site van de Olmenhorst in Lisse gekeken naar de appelpluk, daar is het ook zo mooi.
Fijne dag Juud en Frans, let op het zonnetje!

Dientje zei

Wat een gezellig blogje. Zo relaxed als een vakantie moet zijn. Geniet er nog een paar dagen van. Groet, Dientje

Marja zei

Dat ik niet eerder reageerde betekent natuurlijk niet dat ik niet alles op-de-voet volg. Heerlijk (bijna) iedere dag een 'stukkie' We genieten gewoon met jullie mee.
Fijne vakantie nog verder!!

Groet,

quiltingmieke zei

Piep
Heerlijk relax!!
knuf

Chookyblue...... zei

Funny too see the Mary statues just out in the open.....
The pyramid blocks are coming along well..... You have done well with your progress stitching them on your trip.......