zondag 5 september 2021

Fiets, Vier treinen, een bus en een auto, van Caldonazzo naar Nauders en weer terug

 We beginnen de dag met een kopje koffie

aan Bellavista, een hotel, tevens ijssalon aan het meer.

Spannend is het weer, 

er wachten ons; op de fiets naar het station, vier treinen, een bus en een auto.

Rijdt alles wel? Valt er niet iets uit?

Er is maar een manier om daar achter te komen.

Starten.

Op Caldonazzo moeten we het langst wachten,

dat is maar goed ook want het duurt voor

eeuwig voordat we een trein kaartje hebben

naar Trento.

Waar wij 2:31 uur voor nodig hadden om een afstand

van 24,11 km te fietsen met een stijging

van 400 meter en daarbij 930 kcal verbrand hadden,

patch ik nu een pyramide,

kcal verbrand; 0

Reisduur; 25 minuten.

In Trento moeten we even 

wachten op de trein naar Bolzano.


En ook tijdens die rit wordt er een pyramide gemaakt.


Heerlijk ontspannen terwijl het landschap aan ons voorbij schiet.
Met 140 km per uur komen we in ruim 30 minuten in Bolzano aan.
Dat waren voor ons twee fietsdagen!



Van Bolzano naar Merano.
Hier weer even wachten, we kopen een broodje
en voordat die op is zitten we in de volgende trein.


En ik met een volgende pyramide op schoot.


Hoe hoger in de bergen, hoe dikker de bewolking wordt.


De wijngaarden hebben weer plaats gemaakt voor de appels.


En komt er weer een blok af.
In Merano staat de trein naar
Mals te wachten, we kunnen zo 
van de ene trein de andere in.
Heerlijk.


En zo naai ik maar door.
In Mals moeten we even wachten op de bus
naar Nauders die ons bij het
lang parkeren af zet. 
De auto staat geduldig op ons te wachten,
en wacht ons een rit van 3 uur terug naar de camping.
Met het openbaar vervoer hebben we er in totaal 
5 1/2 uur over gedaan.


Op de terug weg hebben wij....
REGEN!
Grappig toch, ondanks de slechte voorspellingen
aan het begin van al onze activiteiten hebben we geen drup gehad.
Na nog geen half uur gereden te hebben regent het.
Eenmaal verder terug het dal in,
en weg van de bewolking gaat de temperatuur 
weer snel omhoog. 
Van 14 graden in Nauders naar 25 in Caldonazzo.


En in de auto gaat het patchen gewoon door.


Rijden we langs nog wat appel kratten!


avonds om 19.00 uur zijn we terug bij het Station
Caldonazzo, en terug bij de fietsen.
We zijn weer compleet.

Het derde deel van de vakantie kan beginnen.
Dat vieren we met een lekker etentje kijkend op het meer.


Vanochtend eerst maar eens de pyramides
op orde gebracht.
Gisteren zijn er maar liefst 10 bij gekomen!
Een lekkere patch dag dus.



Thuis had ik al wat in een gele lap gesneden voor 
de tussenblokken. Ik blijf het mooi vinden.


Fietsen en tellen gaat schijnbaar niet samen.
Pyramide stand was 41 daar komen er 10 bij is
51.
Maar nu ik alles na tel kom ik op 53 pyramides.


Mijn koffertje is gevuld met 25 nieuw te patchen exemplaren.


In totaal heb ik nog 56 gevulde voorbereide pyramide zakjes.
Ik kan dik vooruit deze week.

Vandaag moeten we deze caravan verlaten,
overnachten we voor een nacht in Bellavista,
voordat we morgen onze gehuurde caravan in kunnen.

Wat wij vandaag gaan doen?

Lekker fietsen!
We gaan naar Levico,
kopje koffie drinken, door het stadje wandelen,
rondje langs het meer.
Ergens zal er wel een ijsje van pas komen
en vast en zeker een pyramide die gemaakt kan worden.


Fijne zondag!

Tot blogs,



Juud


Remember: Better finished than perfect

Pyramide tussen stand;

was 41 is 53


6 opmerkingen:

Dientje zei

Hehe, duurde even voordat je bij de auto was, maar gelukkig geen rare incidenten. Wel weer een rits mooie pyramides. Gele tussenblok staat mooi. Fijne dag. Groet, Dientje

Marguerite zei

Wat een productie tijdens de reis.
Breien kan ik blind maar steekjes zetten niet.
Jij wel zo te zien!
Lekker genieten nu en uitrusten.

christine zei

Heerlijk toch dat na zo.n chaos dag alles weer in het geree
l is . Nu lekker genieten niet teveel ijssalons af anders had je nietzoveel hoeven te fietsen hahha. En ja mooi hoor die gele tussen blokken.

Floor zei

Dat is een fijne tocht zo met de trein, alleen jammer dat het steeds overstappen was.
Onbegrijpelijk hoe snel jij een Pyramide kunt naaien.
Ik zou toch wel ruim een uur over één exemplaar doen.
Maar ze worden mooi en die gele tussenblokken staan heel sjiek.
Super handig lijkt me zo'n duimdingetje waar je spelden in kunt prikken.
Ik prik ze altijd overal om me heen op de bank, maar ik raak ze dan vaak kwijt.
Daar zal ik ook eens naar gaan zoeken.

Annelies zei

Veel plezier in het laatst gedeelte van jullie vakantie !

Coby Breitner zei

He heerlijk het is 5.45 uur, moet naar mijn werk en lees altijd blogjes bij een kopje koffie. Dit blog had je dus gister al en had ik nog tegoed omdat ik alleen s morgens vroeg lees. Dit om te voorkomen dat ik de hele dag met de laptop voor mijn neus zit. Maar goed heerlijk lezen dus en reis ik met jullie mee met de trein, denk zo gaat tie goed Juud zo gaat tie beter alweer een piramide na zoveel kilometer. Dat was een goeie stand gisteren. Nu heerlijk een weekje relaxen voor de boeg, ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie stekkie?
Fijne dag groetjes Coby