zaterdag 25 september 2021

Stap in we gaan naar Nantes, Pour l'amour du fil

Het gaat echt gebeuren,

tassen zijn gepakt, kleding is bedacht, föhn, shampoo, 

zeep niet vergeten,

een lotion, je dagcreme, tandpasta en tandenborstels, 

alle opladers voor telefoon, horloge, tandenborstel,

Ipad en computer. 

Sokken, panty's, nou ja enzovoort.


Altijd balen voor mij wanneer die tassen ingepakt

moeten gaan worden, 

maar wanneer het gedaan is,

en er niks meer bij kan is het ook wel weer zo lekker.



Ik begin mijn dag met een fotoshoot van de Pyramides.
Even snel op de kiek.



Zo lijkt het al wat. Misschien lukt het mij om vanavond
de vierde rij er voor een gedeelte bij aan te kunnen patchen.

Wilma komt al vroeg langs om de 
Sweet Surrender te brengen.
Super gezellig zo vroeg op de zaterdagochtend.
Hangt ze zelf ook op de beurs in Nantes met haar 
prachtige quilt.
Natuurlijk zal ik een foto voor haar gaan maken.



Dan naar de Bo-Rent om de bus op te halen en 
om daar afscheid te nemen van Frans voor de 
komende week.
Weg gaan is nooit leuk, maar eenmaal onderweg
ben ik die gevoelens eigenlijk altijd gelijk
weer kwijt. 

In mijn buik heb ik toch vlagen van nervositeit,
iets waar ik eigenlijk maar weinig last van heb. 
Maar nu zit het er.

Spannend, weer met elkaar op stap.
 Niet kunnen wachten 
om echt in die bus te stappen, 
een beetje te giebelen, nog een keertje
flink toeteren en dan het avontuur tegemoet.

In Hoevelaken wonen we vlak bij een lagere school.
Dan zie je ook eens per jaar DE BUS staan
om op schoolreis te gaan.
Die opwinding dan bij die kinderen,
wild, onstuimig, nerveus, maar dat natuurlijk
nooit laten blijken. In je tas wat zakgeld en lekkers.

Ik voel mij 7!
Opgewonden, enthousiast, ietwat nerveus,
in mijn tas wat lekkers en zakgeld.
Er is in de afgelopen 50 jaar maar weinig veranderd.

Reken maar van yes dat ik morgen
luid toeterend bij Gerda voor de deur
zal vertrekken!

Hup zo de Pour L'amour du Fil  horizon tegemoet!




In de winkel was het nog weinig "pour l'amour horizon"
Er wordt nog gesneden, en dan ineens is het klaar.
We stoppen met verzinnen.
Je kunt maar zoveel mee nemen,
genoeg is ook genoeg.

Gaandeweg is de bus beladen,
ruimen we op.
Het oudpapier gaat weg, 
de prullenbakken leeg,
de stofzuiger door de winkel.

Dan komen we straks terug in een net huis.
Dat is leuker winkel-thuis-komen.


Toch nog een aankondiging op de voordeur.



Stap ik in de bus,



Zo de Schupstoel over,
best een nauwe doorgang zo tussen het
terras en de fietsen door.
Maar natuurlijk lukt het.


Straks nog even met de pyramides op schoot,
niet te laat naar bed, 
morgen fris achter het stuur.


Ik zeg tot blogs,
geen idee of dat morgen wordt,
over overmorgen. 
We gaan het allemaal beleven.


Juud


Remember; Better finished than perfect!

11 opmerkingen:

Margot zei

goede start goede reis met je fijne gezelschap en goede beurstijd toegewenst ,lieve groet

Annelies zei

Veel succes en goede beurs.

Yvonne zei

Na alle Corona ellende kan ik het me goed voorstellen dat het allemaal weer heel spannend is en het een 'schoolreisjes gevoel' bij je oproept.
Gaat vast helemaal goed komen, heel veel plezier gewenst, wij genieten lekker mee op afstand!

Floor zei

De tassen of koffer pakken dat is echt een heel vervelend werk, maar gelukkig is het klaar en gaan jullie nu echt weg.
Spannend hoor, veel succes en plezier.
Lees graag op je blog hoe het verder gaat.

Marians Quiltblog zei

Heerlijk dat jullie weer op pad kunnen. Ga genieten van de beurs, de bezoekers, de omgeving en natuurlijk van al die lappen, lappen, lappen en nog eens lappen .
Fijne week, gr. Marian

Janet zei

Safe travels! I can’t wait to hear and “see” all you share about the show!

Phyllis zei

We gaan het weer volgen, nu al zin in, dank je wel voor al je geblog bij dit soort gelegenheden, is genieten voor de achterblijvers (duimpje omhoog)

Dientje zei

Veel plezier. We krijgen vast wel weer iets mee van jullie avonturen. Groet, Dientje

Coby Breitner zei

Nou Juud ik voel een soort van spanning met jullie mee. Is toch even geleden zo'n beurs.
Veel plezier en tot blogs

Sylvia`s Quilts zei

Bon voyage en succes! Groetjes Sylvia.

Marion van de Sande zei

Heerlijk dat je gaat en ons weer op de hoogte gaat houden. Geniet ervan en hou je vooral niet in met foto's maken :-)