woensdag 1 september 2021

Van Auer naar Trento, 48 km

Een tweede blog op een dag,

het moet niet gekker worden.

Zoals je weet heb ik vanochtend de dag 

van gisteren beschreven.

Vandaag die van vandaag.


 Het is een makkie vandaag,

slechts 48 km. We gaan lentamente, lentamente, langzaam langzaam.

De eerste stop is na 45 minuten fietsen,

in Salorno. Nog nooit van gehoord natuurlijk, 

wij ook niet. 


Dit bord zorgt ervoor dat we werkelijk 
geen haast hebben vandaag.


Dit is nog eens een uitzicht bij dit zwembad.
Ik zou er zo in willen duiken.
De temperaturen zijn behoorlijk hoog, 31 graden maar liefst.
De kou hebben we echt achter ons gelaten, 
gelukkig maar.


Italie, het land van "Il papa",
overal en nergens vind je wel een heilige,
een maria altaar, en dus ook langs het fietspad.
Voor het geval je ineens zou willen 
gaan bidden, aan alles is gedacht.


Het blijft mooi fietsen. 
Hoewel ook hier de snelweg niet te vermijden is. 
Het is een kwestie van perspectief,
voorgaande jaren kon het mij niet snel genoeg
gaan, en raasden ook wij naar de eindbestemming,
en nu fietsen we op ons dooie akkertje.

Ik zie een bord met Trento 11 minuten
Verona 63 minuten.
Die vlieger gaat voor ons niet op!

We pauzeren zoals gezegd in Salorno,
na 45 minuten.



Eerst doen we dat op een voor fietsers ingerichte stop,
maar besluiten toch om voor een kop koffie 
om te gaan rijden, het dorp in. 
We hebben immers tijd zat.


De koffie smaakte opperbest,



En bleek ook hier de inspiratie niet ver bij ons vandaan.


We fietsen weer verder en ik maak een filmpje.


Het fietspad is kaarsrecht, de omgeving wonderschoon,
kun je net zo goed een stukje mee fietsen.



De pauze is nog niet gehouden of we komen,
voor het eerst op deze fietsroute,
een terras tegen dat helemaal is ingericht op de
fietser. Het is er moordend druk,
gelukkig wordt Frans, die voorop fietst, niet
gehinderd door de voorgaande pauze die misschien 20 minuten 
daarvoor gehouden was, om weer te stoppen.


Bike brake, is patch tijd voor mij.
Ik word toe-of uitgelachen, het maakt mij niet uit.
De dames op het terras zijn ram mager, lopen in fietsbroeken met een
zemelap tussen hun benen en zien er nog steeds slank uit.

Ik draag geen fietsbroek, dan zou mijn kont nog
groter lijken dan die al is.
En hoe kun je dan in vredesnaam ook nog een beetje
leuk door een stad wandelen met een 
maxipad tussen je benen?

Dus ik laat ze lachen, ik zit prima in mijn 
korte broek.
(en zou stiekem willen dat ik 10 kilo lichter was, 
eerlijk is eerlijk, maar dan mag ik ook
geen ijsje meer.......)


Geheel in stijl met de dames bestel ik een 
Fahrrad Salade, ik denk nog dat dit dan een bescheiden hoeveelheid
zijn zal.
Mijn trek was haast over toen ik het
voorgeschoteld kreeg.
Frans was allang blij dat hij gewoon een broodje besteld had.



Na de rust fietsen we weer verder,
en komen eigenlijk niets meer tegen om te rusten.


Jammer, want dat rusten hadden wij graag gedaan.




De temperaturen lopen aardig op,
alle bankjes in de schaduw zijn, begrijpelijk,
bezet.


Een muurtje werkt natuurlijk ook.


Erg goed zelfs.


En dan ineens Trento,
gek om hier op de fiets binnen te rijden.


allemaal bekend terrein en is Frans super enthousiast
want volgende week wordt hier 
Anna van den Breggen, meervoudig wereld kampioen, gereden. 
Het is maar dat je het weet.
Je snapt wie er volgende week woensdag weer in Trento is.
Ik zal ongetwijfeld aan de lago blijven liggen.

We eten, als beloning, een heerlijke ijs!


Inmiddels zitten we in onze B&B voor de nacht,
op vijfhoog. Prima kamer, en prima badkamer.
Perfect internet.
Straks douchen en ergens een hapje eten.
Trappen omhoog en trappen naar beneden,
we hebben inmiddels ik weet niet hoeveel
trappen gelopen. 
We komen zeker met getrainde benen thuis.

Pyramide tussenstand was
40 = 41
Dat betekend dat er slechts 6 in totaal zijn bij gekomen tijdens
onze fietstocht,
ik ben avonds te moe!


Deze bovenste is vandaag gemaakt,
tijdens de pauze.


Deze hadden jullie nog niet gezien,
leuk met een broderie.




Tot blogs,



Juud


Better finished than perfect.




8 opmerkingen:

miekequilt zei

Mijn ouders kampeerden altijd vlakbij Bozen. Ze gingen er jaren heen. Ik was er zelf ook een keer. Wat leuk om nu bij jou wat foto's te zien van deze mooie omgeving. Bedankt.

Marians Quiltblog zei

Geweldig om jullie avonturen te lezen. Klaas is een fanatiek wielrenner dus ik zit je blog elke avond voor te lezen. Een collega van hem doet dezelfde route. “Kunnen we volgend jaar ook doen” gooide hij zojuist over de tafel😅. Wie weet komt het er ooit van. Enne, voor mij ook geen fietsbroek. Ziet er niet uit😂. Veel plezier ! Gr. Marian

Margot zei

In mijn leven een keer in Trento geweest , lang geleden , het is een feestje om jouw geschreven woorden te lezen en vooral de foto's ( videootjes ) vind ik super !!! Jij & Frans beleven het helemaal goed en gezond , houden zo ! En je piramides zijn *p*l*a*a*t*j*e*s* ! En als je straks weer in het thuisfront bent zal je toch echt wel slank zijn ! En het lekkere ijs hoort daar toch echt bij .... nou ik zit mee te genieten !

Floor zei

Opeens krijg ik 4 blogberichten van jou tegelijk als zijnde nieuw op mijn leeslijst. Maar 3 er van zijn al oud en heb ik al gelezen, geen idee hoe dat kan.
Jullie hebben er weer een prachtige tocht op zitten vandaag.
Leuk dat we even konden meefietsen zonder moe te worden :-)
Wat een druiven, eerst appels en nu dit.
Nergens een wei met gezellige koeien.
Maar wel veel mooie bergen.
Toch weer twee blokjes klaar!
Wordt toch wel eens tijd voor een rustdagje?

Dientje zei

Je hebt ook rokjes waar een fietsbroek in zit. Ieder trekt aan waarin hij/zij zich het prettigst voelt. Leuk rustig tochtje vandaag. Op terras nog een pyramide maken, ik zou het ook doen. Ik heb meestal een doosje met iets kleins voor het geval dat. Zit je op een paar grote keien te patchen terwijl man met zijn fiets in de werkplaats is. Op naar de laatste kilometers, hopelijk net zo leuk. Groet, Dientje

Annemiek zei

Goedemorgen lekker geslapen in de B&B?. Vijf hoog met trappen is altijd even slikken maar een mooi uitzicht vergoed ook weer veel. Zalig dat mooie weer. Hier is het nog steeds behoorlijk bewolkt maar droog. Daarmee is alles gezegd. Als Frans naar het EK gaat kun jij nog naar de DMail in Trento 😉. Anyway veel fietsplezier vandaag en gewoon lekker genieten van ijs het is vakantie en dat hoort erbij. Groetjes ook aan Frans.

Coby Breitner zei

Echt leuk hoor je filmpje. Nou ik had het nog niet geschreven in het vorige blog over werkje op terras en uitgelachen worden of jij hebt er ook mee te maken. Inderdaad laat ze lachen. Ohh ben jaloers op het mooie weer. En zo je foto's te zien moet ik toch ook echt eens naar Italie, nog nooit geweest nl. Zalig toch even een duik te kunnen nemen. Benieuwd wat jullie vandaag weer beleven?
groetjes Coby

Annelies zei

Mooi filmpje ! En op het terras handwerken, vooral blijven doen. Geeft anderen weer wat over te praten.