woensdag 1 september 2021

Van Merano naar Auer, 50 km

 Als ik kijk naar de hoeveelheid foto's,

 en die vergelijk met de voorgaande dagen, is het duidelijk;

Een minder mooie fietstocht. 

Het dal van Merano naar Bolzano is smal, 

en daar moet dan alles doorheen geperst worden. 

De trein, de snelweg en de rivier oh en er zijn ook nog fietsers.

Dus geklemd tussen deze drie fietsen we het grootste stuk richting Bolzano.



Bij vertrek in Merano komen we een appel-verwerk-fabriek
tegen met duizenden kratten.


Kijkend naar de karretjes en het hoge gebouw 
ernaast was mijn schatting van 10 meter best aardig.


Later in Auer komen we de kratten tegen in de
appelgaard.
Ik denk dat de hoogte van een krat 80 cm is.
de kratten stonden 12 hoog opgestapeld.



het is indrukwekkend.


en allemaal keurig onder een net,
om de vogels vooral niet aan te moedigen.


Rijdend langs alle boomgaarden door een 
mooie open vallei (dus voorbij Bolzano)
maak ik deze film.


En omdat het vlak is kan ik jullie ook mee laten fietsen.


We besluiten om niet de stad in te gaan.
wandelend naast een zwaar beladen fiets is
geen feestje.
Daar komt bij dat we de stad al 'kennen',
op een uur rijden hiervandaan is mijn
geliefde Lago di Caldonazzo.


We lunchen van het pad af bij een sport centrum,
heerlijk rustig (hoewel de snelweg niet ver weg is)
tussen de locals.


We fietsen weer een klein stukje terug om onze
weg te kunnen vervolgen.
Dit kon ik niet laten. 
De restanten van een burcht uit vervlogen tijden
en daarnaast dit ronde nieuwerwetse gebouw.


Hoewel bijna bij het eindpunt kunnen we het
niet laten, even lekker zitten.
Een prachtig bankje in de schaduw,
met een majestueus uitzicht.


En in mijn fietstasje, voor het grijpen....


Mijn koffertje, met daarin.....


Een pyramide, gepatched tijdens de pauze!
Een echte Adice Pyramide.


Het hotel had zelfs een zwembadje.


Het water een bescheiden 21 graden, normaliter
prima, maar wanneer je zo warm bent lijkt
het wel een ijskoud dompel bad.
Een bad dat we overigens wel hebben genomen.


Om de benen te strekken gaan we het dorp in.


Aan heiligen geen gebrek,
er werden er maar liefst vier genoemd,
maar de Heilige Jodok, Jodocus?
Werkelijk geen idee. 


Wat ik wel weer snap zijn deze granaat appels,
die overigens gewoon in een tuin van iemand
stonden.
Mooi toch!

Al met al weer een heerlijke dag!

Vandaag fietsen we naar Trento, 
dat is helemaal bekend!
leuk om op de fiets een andere kant te zien
van dit stuk van Zuid-Tirol.


Pyramide tussenstand,
was
38 = 40


Hi Maria uit België;
Ja de Tappeinerweg is zeker mooi in Merano,
maar weer omhoog en weer naar beneden
na een fietsdag van 65 km en al 7 km in de benen.....
Dat was ons beide echt te veel.
Wie weet voor ooit!

Hee Coby,
En weer een blog!
Zo schrijf ik niets en zo elke dag wat!

Hi Floor;
Geen idee waar al die energie vandaan komt,
eerlijkheid gebied mij te zeggen dat we gisteren al om
9 uur op bed lagen en om half 8 weer wakker werden.

Hi Annemiek;
Nou inderdaad, om hier in mei te fietsen! Helemaal
geweldig, moet je alleen niet in Nauders beginnen!
Het zal dan nog echt veel te koud zijn.

hallo Allemaal;
Dank jullie wel voor al jullie reacties.
Ze zijn echt super leuk om te lezen.
Zo blog ik niet voor niets.


Tot Blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect








9 opmerkingen:

Annelies zei

Gezellig weer bij je te lezen. Het wordt een mooi reisverslag.

Dientje zei

Gezellig verhaaltje tijdens de koffie. Een rustig tochtje dus, met mooie uitzichten. Prachtige rustplekjes hadden jullie. Groet, Dientje

Sylvia`s Quilts zei

Bedankt weer voor het verslag en ik zie op de foto blauwe lucht en shirts met korte mouwen, dus het weer zit nu mee!? Omgeving is ook prachtig!
Succes vandaag.

Ineke zei

Weer een gezellig blogje onder genot van een heerlijk kopje koffie. Ik volg jullie en het is genieten, alsof ik ook mee reis, zonder moeite te doen. Zo...nu nog even hexjes eraan zetten. Groetjea en geniet ervan🤗♥️

christine zei

Een heerlijk fiets tochtje maken jullie .zo zie ik ook nog eens wat van de wereld hihihi het zijn prachtige uitzichten juid wat je laat zien dank je wel hier voor het is echt genieten. Lfs Christine vd Ancker

Marguerite zei

wat een mooie omgeving.
Lijkt me echt leuk om door te fietsen.
Kan ik makkelijk zeggen vanaf mijn stoel. Hihi

Floor zei

Je blogt nooit voor niets hoor Juud. Niet iedereen geeft een reactie, maar je wordt natuurlijk wel veel gelezen.
We kunnen nu zelfs even met je meefietsen, hoe gaaf is dat?
Wat een appels hebben ze daar! Wel eentonig om die de hele dag te plukken en dan 's avonds zeker appelmoes eten en appeltaart :-(
Zo fijn dat jullie zo genieten en het weer ook reuze meevalt.
Morgen vast weer een avontuur.

Coby Breitner zei

Hi hi morning Juud, ja toen je gisteren schreef zat ik allang op mijn werk maar zag het op insta voorbij komen. Nu weer lekker een paar dagen vrij en kan ik op mijn gemak lezen. Heerlijk zo op een bankje tussendoor even patchen. Valt mij vaak op als ik een werkje uit mijn tas haal dat mensen zo vreemd kijken. Ook als ik een hele dag bv bij familie op visite ga, luister ik vaak en andere kletsen, laat mij ff mijn gang gaan. Maar krijg altijd commentaar. Prachtig die granaatappels mmmmm
Je filmpjes waren prima te zien horen hoor. Leuk je reacties!
Tot morgen wou ik zeggen, maar nee ik heb nog een blogje te gaan.

Chookyblue...... zei

Beautiful spots too sit and sew on your big ride