donderdag 15 juni 2017

Zion, dag 1

donderdag 8 juni

Wilderness is not een luxury,
but a necessity of the human spirit!

(tekst uit een van de shuttle bussen 
in Zion)

Eerst ontbijten, douchen,
korte broek aan,
schoon shirt en dan op pad.
Zo een beetje in die volgorde.

Er is alweer een vlakte en nog een en nog een,


oh en dan komt er nog een.

Onderweg pauzeren we even en wisselen van stuur.


We zitten op Route 66, grappig. 


Eenmaal gewisseld zie ik bizons rennen over een,
ik durf het haast niet meer te schrijven,
OPEN VLAKTE!
Twee volwassen bizons, met twee jongen.
Another first!


Dan komen we Zion binnen,
 oh oh oh wat een boel O’tjes. 
Het zijn enorme kale rotspartijen, met hoge weides, 
loof en dennenbomen, prachtige bloemen. 
Door het park loopt een rechte weg en zijn er twee tunnels. 
Om door de tweede te kunnen met een RV moet je een permit kopen. 
Kost 15 dollar. 
Dan mag je op het midden van de weg rijden. 
Rijd je namelijk te veel aan de zijkanten dan rij je je RV aan diggelen. 
Strak geregeld allemaal. 
Bij de entrees vindt je voldoende parkeergelegenheid, 
de rest van de verplaatsingen gaan per Shuttle bus.
 Deze bussen rijden elke 10 minuten. 
Van wachten is er nauwelijks sprake. 
Er is zowaar GOED internet en bellen we uitgebreidt met Maxime,


al de tweede keer vandaag (heerlijk) en met LZ’tje.
Maxime is bij Sjaak op visite geweest,
die zit in het "Janny en Hans Sanatorium"
en komt hij lekker bij van zijn ziek zijn!



Je snapt zeker wel dat wij niet konden wachten
om te voet dit park te gaan bekijken.
Dus wandelschoenen weer aan en op stap.


Je kunt hier foto's blijven maken!



Het is allemaal even mooi
en bijzonder.


Wij kiezen voor een wandeling naar
de lower, middle and or upper
emerald lakes.
Dan kunnen we stoppen wanneer we willen.


Het is een FANTASTISCHE wandeling die als gemiddeld
tot zwaar te boek staat.


Dat geloof ik direct, we moeten veel klimmen,
gaat het hoog, hoger en hoogst.
 Maar ook mooi, mooier, mooist!


We GENIETEN!


Weer dringt de gedachte aan 
Walt Disney zich aan mij op.
Het is onwaarschijnlijk mooi.
Met elke stap die je zet
ben je benieuwd naar wat
de volgende je brengen zal!


De drie verschillende meren,
het water, de stroompjes,
de bomen,
het wild.


Zion leeft. 
Dat vind je ook terug in het landschap, 
landslides (aardverschuivingen) zoals 
deze rots die is afgebroken
zie je her er der.


Ha ha, het was een hele klim,
natuurlijk naar the Upper Emerald lake,
maar ook deze is gelukt.

Op het pad naar beneden wordt er gesproken van ‘the Grotto’,
 dat lijkt mij wel wat, 
en nu we toch al boven zijn kunnen we net zo goed even gaan kijken.
Veel later, en zonder een grot gezien te hebben,
kwamen we er achter dat 
"the Grotto" 
een verwijzing is naar een bus-opstappunt
in het dal!



Wanneer we moe maar voldaan weer in de bus stappen,
laten we ons bij de campground in een restaurant
een heerlijk biertje smaken en 
eten we een half rack
(ribbetjes!)


Deze foto wil ik jullie niet onthouden.
Dit zie je bij ons natuurlijk ook,
niks bijzonders,
tot de laatste "bullit"

Tot blogs,


Juud,

Remember; Better finished than perfect!

9 opmerkingen:

Rita zei

Heerlijk weer een blogje tijdens het ontbijt. Bedankt ook voor je mail. Fijne dag en geniet maar lekker.

Phyllis zei

Bakje koffie, een Juudje lezen, zo begint de ochtend hier deze dagen. He, wat genieten weer. Bizon, wat een aparte vorm hebben die toch. Ik ben blij om te zien dat het goed gaat met Sjaak, al hondenmama heb ik er regelmatig aan gedacht, zeker ook omdat vorige kort geleden onze Whopper voor het eerst ziek werd (uiteindelijk denkt de dierenarts een virus, niks bijzonders dus, maar toch niet leuk). Ja dat bord. Andere cultuur, heb het ook wel eens gezien bij restaurants daar: "no guns allowed" , is wat wennen voor ons. Geniet er weer van!

Yvonne zei

Ik sluit me aan bij de woorden van Phyllis, heerlijk een kop koffie en je blog! Genieten van je mooie verslag en foto's. Heb jij ook soms dat je gevoel dat je iedereen die je lief is mee zou willen nemen naar dit soort magische plekken om ze de schoonheid te laten zien?
Het was weer een topdag!

Marja zei

'S morgens op bed eerst je verhaaltje op mn mobiel en even later nog een keer dunnetjes over met duidelijke foto's op de compu beneden. Het is overduidelijk dat jullie daar Genieten met een grote G maar vlak ons 'volgers' niet uit hoor;)

Goeie reis en
Groet,

Floor zei

Dat was weer een mooie maar inspannende wandeling zie ik.
Zo fijn dat jullie zo genieten.
Durfde je niet meer naar Sjaak te vragen, dus ben ik blij met deze foto waar hij oud maar gezond op staat, de lieverd!

Nifty Quilts zei

You hiked all the way to Emerald Lakes!! You are more fit than I! Looks like it was well worth the effort. You make me want to go back to Zion. Beautiful photos.

Anoniem zei

Heerlijk dat het goed gaat met Sjaak dat maakt de vacantie nog mooier.

Gr Ans

Marina Brito de Campos zei

Ik denk dat ik een aantal dezelfde foto's heb! Zion ontbreekt zelden op ons lijstje!

Anoniem zei

Bij mij lukt het niet smorgens wel 's avonds laat nog genieten van Juuds avonturen ik hoor het je vertellen met je zoete stem en je Nederlandse rrr ! Fijn ons te laten meegenieten! Gr Carine uit Belgie