woensdag 21 juni 2017

Hanging Lakes

Vrijdag 16 juni.

Een van de meest favoriete wandelingen in Colorado zouden de 
Hanging Lakes zijn.
Een nadeel, er is een kleine parkeerplaats.
Daar is snel wat op gevonden,
je vertrekt gewoon heel erg vroeg in de ochtend.
Om 06.00 uur gaat de wekker en al 20 minuten
later verlaten we de campground.

Frans stelt voor om op die parkeerplaats
te ontbijten!
Slim!

We zijn niet echt goed voorbereid
op dit snelle vertrek,
want er valt van alles op de grond!
Alles gaat heel voorspoedig totdat we de
parkeergelegenheid op willen rijden.
No vehicles above 25 feet,
wij zijn 30 feet........

We rijden door tot de eerst mogelijke afslag.
Na wat overleg, en na een ontbijt,
besluiten we om vanaf die parkeer gelegenheid
te gaan wandelen naar het startpunt.
Het is 6 km, dat is te doen.


Aan het begin van de wandeling rusten we 
even uit van onze vlakke zes kilometer.
We hebben er zin in, 
en het duurt niet lang of we wandelen
achter onze voorgangers aan.


Het is alweer prachtig.
Mooi om uit de woestijn te zijn
en in een meer groene wereld te stappen.


De combinatie van naald, loofbomen en een
kabbelende rivier is wel hemels.

"it's Gods country"

was een van de commentaren van de week.
Ik ben het met de schrijfster eens.

I totally agree, it sure is!


Hoewel het maar 2 kilometer is, overbrug je wel
340 meter hoogte verschil.
Sommige stukken zijn stijl, en het aller laatste stuk
is SUPER STIJL.
Ik ben blij met de aangebrachte leuning.
Zodra je het meer ziet ben je alles vergeten.
Wat is het hier MOOI!


De watervallen, het water,
de rust, de sereniteit,
de blauwe lucht, het mooie jonge groen 
aan de loofbomen, en het 
donkere groen van de naaldbomen.


Het water is ook groen, azuur blauw en kraak,
maar dan ook kraak helder.
Wat zijn wij blij dat we die zes kilometer
gewandeld hebben om deze hike te kunnen maken.

Ik ga nog even door met fotos hoor!


In het meer ligt een boom,
jaren en jaren geleden erin gevallen.


En dat geeft een heel speciaal effect.


Je mag hier alleen maar kijken. Niet in het water,
geen pootje baden, 
niet over de boomstronk wandelen,
niets. 
Je mag hier kijken en GENIETEN!

Het is zo een bijzondere plek, dat dit
ook vooral bijzonder moet blijven!
Omdat te waarborgen zijn er hele mooie vlonders
langs een kant van dit meertje gemaakt,
met voldoende zit plekken.
We zitten hier samen even lekker te zitten. 
Misschien dat er 20 personen aan het meer zijn?
Maar het is stil, 
er wordt op zachtjes gepraat,
uit eerbied voor al dit moois?


Ha ha gezien!
Knabbel is er ook, een grond eekhoorn.


Ik ga op een bankje zitten, dood stil.
Camera in mijn hand. 
Het is een nieuwsgierig beestje, die als dichter bij komt.


Wanneer ik hem/haar kwijt ben schrik ik mij 
kapot wanneer ik zie dat hij/zij naast mij is komen zitten!

Heel langzaam mijn camera voor mijn gezicht
gehouden en deze foto gemaakt.


Samen eten we een appeltje,
en dan stap ik op.
Het was wel een hele leuke ontmoeting!


We werpen nog een blik op 
Hanging lake en 
gaan dan naar de boven gelegen 
waterval.
(daarvan heb ik een filmpje op FB gezet)


We klimmen nog een stukje hoger en zien 
dan dit!
GEWELDIG.
Je voelt gelijk de koelte van het water!


Achter de waterval is een grot,
heel bijzonder om er van de 
"andere kant"
van te kunnen genieten.


Er is een klein stuk op dit pad waar het 
barst van de vlinders. 
De een nog mooier dan de ander.


Een foto is maar gelukt.
Er waren blauwe, zwarte en knal gele vlinders.


In een uurtje lopen we 
naar beneden.
Vol verwondering over wat we nu
weer hadden gezien.


Als je om zes uur morgens aan je dag begint,
en al rond 8 uur aan het wandelen,
dan heb je nog een stuk dag over.


Dus trekken we ons badpak weer aan en 
gaan we weer lekker poedelen
in 


Ik ga eerst in het hete thermale bad,
een graad of 40.
HEERLIJK.


We lezen, we luieren, we snoezen,
en gaan uiteindelijk lekker samen 
this football field swimming pool in.


Life sure is good!

Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect!















16 opmerkingen:

Else zei

Life is fantastic 😊 xx

Rita zei

Wauw, super, wat mooi. Fijne dag

Yvonne zei

Ja! Dat is een geweldig mooie wandeling, het puf, puf, hijg, hijg meer dan waard he?
Weer zo'n hoogtepuntje in jullie reis. Jammer dat je je nieuwe vriendje niet mee kon nemen. Daar wil je toch elke dag een appeltje mee eten?

Karen Baking Soda zei

Help me even onthouden dat ik gewoon jullie itinerary vraag voor onze volgende reis?! Breathtaking!!

mieke zei

zo mooi, dit hebben wij nog niet gedaan, staat ook op het lijstje voor de volgende keer.....

brigitta seinen zei

Jemig Judith, wat maken jullie een geweldige reis. Fantastisch!! Wat een prachtige natuur daar. Nog heel veel geniet momenten gewenst en wij genieten hier lekker met jullie mee. Lieve groetjes, Brigitta

Floor zei

Ditmaal geen vergezichten met veel zand en rotsen, maar prachtige bomen en watervallen. Wat een verschil, maar allebei zo mooi.
Ook zo mooi dat iedereen respect heeft voor dat moois. Geen vuil achterlaten, niets kapot maken en zelfs zachtjes praten.
Eekhoorntje heeft natuurlijk weer mijn hart gestolen :-)

Anoniem zei

Juud wat maak jij zeldzaam mooie foto's ik heb het gevoel dat ik met jullie meereis. Groetjes Coco

quiltingmieke zei

Piep
Wow prachtig en wat een energie !!! Knuf

Dientje zei

Zoveel moois, je moet straks weken uitrusten om alles te laten bezinken. Geweldig. Gr. Dientje

MarianneD zei

Prachtig! En dan dat kleine grondeekhoorntje....wij hebben ons amerikaanse campertje Chippy genoemd...naar zo'n klein reuze nieuwsgierig beestje...en ik ben natuurlijk ook eekhoornverzamelaar....;-)

Marina Brito de Campos zei

Nou zijn wij zo ongeveer 20 keer naar het westen van de USA geweest, maar de hangende meren hebben we nog nooit gezien. Gaat meteen op mij to do lijstje!

Kyle zei

One of my favorite places to relax!

Phyllis zei

Oh wow, wat mooi en heerlijk! Dank voor deze blogpost, deze staat gaat er zeker een keer van komen bij ons, dus dank voor de tips!

Phyllis zei

Ach en een Knabbel ook nog..... wat lief!

BezigeBijMirjam zei

Ook weer een mooi stuk van de westkust dat wij niet kennen. Voor ooit.....!! Maar er zijn ook zoveel parken. Niet allemaal te doen in één vakantie. En dan de beloning na het hikken. Heerlijk zo'n thermaal bad.
P.S. Je snapt zeker wel dat ik achter loop met lezen. Ik was een paar dagen naar Lissabon met vriendinnen. Ook mooi. Ook daar hebben ze een "golden gate bridge" en een paar old electric trams.