maandag 26 juni 2023

Terug naar de Kust

 Naar de Engelse Kust wel te verstaan.

Maar voordat we dat gaan doen gaan we eerst

naar het Tuincentrum in Launceston.


Alles voor de hond,
maar kun jij je voorstellen dat voordat de hondendrol
in een zakje gaat, je eerst het achtereindje van je hond
schoon veegt?
Je kunt overigens kiezen, coconut scented wipes of 
unscented wipes!


En dan niet in een saai bruin zakje maar in een
vrolijk gekleurd, bio degradable, zakje.


Nog een opvallende, de vegetarische hond.
Nu heb ik Sjaakje al heel lang niet meer,
en ben ik een beetje uit "de honden spullen",
maar als Roosje of de herder Senna komt logeren,
en ik ze mee neem naar hun traiteur (de dierenwinkel) bij ons in het dorp
heb ik nog nooit vegetarische hondensnoepjes gezien.



En dan de Wellies, ook niet saai groen zoals bij ons.
Dit zijn super leuke Joules!


Let's get naked!
Wat een top idee!


In deze winkel kom je met je eigen
bakjes die je vullen kunt. Alles om 
het plastic verbruik te verminderen.
Ik zou er direct gebruik van maken.
Eens kijken of wij dit ook in Amersfoort hebben.



Kijk eens naar dit leuke kussen, zomaar
in een zijstraatje.
Dat rood is toch wel erg bekend!
VOC dutch heritage ROOD!
GEWELDIG!


En dan dit, die stoel mag zo mee naar huis!


Dan rijden we over kleine weggetjes naar Looe.
Echt super smalle weggetjes.
Deze auto ging voor ons aan de kant,
die zal wel gedacht hebben
"NL kenteken en twee vrouwen......"
We hebben vriendelijk gezwaaid.


En nu zitten we hier,
het is al avond wanneer ik deze foto maak.
Uitzicht op zee, het is stil,
je hoort de golven en de zeemeeuwen.

Wij gaan hier toch echt even heel erg van genieten.

Tot morgen,


Juud en Peet in Cornwall


Remember; Better finished than perfect!


7 opmerkingen:

Annemiek zei

Ga weer proberen iets te schrijven. Publiceren lukt niet omdat ik weer eens een wachtwoord moet invullen. Ligt boven. Het ziet ernaar uit dat jullie weer een leuke tijd hebben met gezellige ontmoetingen op een prachtige plek. En nu weer een leuke stek met uitzicht op zee. Nu weer even bijkomen van de lesdrukte. Gezellige tijd met elkaar.

Ineke zei

Veel plezier in Cornwall en geniet ervan.

Margot zei

Dus luxe voor the doggie's

Dan nog even Cornwall , genieten geblazen !

Tot morgen .....

Coby Breitner zei

Wat een heerlijk reisje is dit he!
groetjes Coby

Floor zei

Heerlijk zo'n winkel om lekker te snuffelen.
Nee het kontje van mijn hondje afvegen doe ik niet, maar mocht ze diarree hebben dan is het een uitkomst die natte doekjes, want hoe moet je anders die haren van achter schoonkrijgen?
Veggie brokjes hebben ze hier in de dierenwinkel ook.
Maar dat zit weer vol granen en dat is niet zo goed voor honden.
Nu maar lekker genieten van de zee. Hier is het koeler, hopelijk is het bij jullie nog wel strandweer.

Ida zei

Een winkel waar je je eigen bakjes kan vullen is er in Amersfoort al jaren, nl de Graanschuur op de Bloemendalsestraat.

Marion van de Sande zei

wat heerlijk om nog aan de kust te zitten samen, en dat kussen met jullie stofje. Heb je dan niet de neiging om even naar binnen te lopen en trots te vertellen dat dat stofje van jou/jullie is?

Ik zie toevallig hierboven de Bloemendalsestraat staan. Daar had ik (100 jaar geleden) bijna gewoond als student maar er kwam nog een mooiere kamer voorbij op de Puntenburgerlaan dus die heb ik toen gekozen.