zondag 25 juni 2023

Cowslip les dag 1 deel twee

 Schrijf ik net dat het internet zo super traag is,

om tot de ontdekking te komen dat mijn bericht in 

no time op Facebook geplaatst wordt.

Dan beginnen gelijk mijn vingers te jeuken.


Het Aller Aller leukste van het geven van een workshop
is de opwinding van de deelneemsters.
Leuk om elkaar (weer) te ontmoeten, om lapjes te aaien,
hier en daar een tip op te pikken,
de oh's en ah's over de leuke tasjes,
blikjes, rieten mandjes, het zuchten over het kiezen
van het PERFECTE lapje, het mee kijken met elkaar.

De gene die het verst heeft gereisd is Vanessa,
ze komt uit Nieuw Zeeland.
Haar man is reliving his youth at Glastonbury.
Daar wordt dit weekend een muziek festival gegeven.
De grootste ter wereld, so they say.
(what do I know?)


En met de zekerheid dat Sir Elton John er is, en mogelijk
Paul McCartney in zijn "possie" mee neemt zal
ongetwijfeld aanlokkelijk zijn.

Vanessa is er blij mee! Perfecte timing,
nu kan zij lekker naar ons!


En maakt ze hier een begin aan Rosamunde om straks
in Nieuw Zeeland verder aan te werken.
Van Hoevelaken naar de andere kant van de wereld,
heel bijzonder.

Opvallend is dat de dames veel snijden met het rolmes.
Zelf teken en knip ik altijd, maar de meeste
zitten hier met hun mes in de aanslag.


Er wordt hard gewerkt, tussen de middag
zitten we met ons allen in The Cafe te eten.
Werkelijk geweldig om even het erf over te steken,
langs de grote schuur waar 150 dames van 
The Gild samen zijn gekomen voor hun 40e verjaardag.

Squeeks, het zwarte kleine katje gaat
al miauwend over het erf, laat zich aaien
en komt af en toe in de lesruimte kijken.


Middags komt Jo met ijs, er is hard gewerkt
het zonnetje schijnt, en we zullen het vast verdiend hebben.
De ijsjes nemen gretig aftrek.
Het is goed vertoeven bij Cowslip!


We zijn uitgenodigd om bij Jo te komen eten.
Voordat we dat doen gaan we even in de andere lesruimte
kijken. Ik zie een grote mooie quilt en wordt
gewoon naar binnen gezogen.

Binnen staat een vriendelijke dame met een 
prachtige vlecht in een lieve gebloemde jurk,
het is Cat Rowe,
Textile Artist and Tutor.
Op mijn vraag of zij ook quilt liet zij ons haar quilt zien!


Het is een jaar, elk kwadrant is een maand,
de maand is verdeeld in cirkels, elke cirkel
heeft een thema.
Ook de Summer Solstice staat erop,
en de kortste dag uiteraard ook.
In de ring van de regenboog zijn met streepjes
alle dagen van het jaar geborduurd.

Je kunt eens ergens binnen stappen.
Dat niet alleen, ze blijkt ook bij Jo te logeren en zit
later lekker met ons een stukje zalm weg te happen.

Hoe leuk wil je het hebben?


Bij een waanzinnig grote open haard,
gezellig met de lampjes aan,
op tafel de kaarsen, want eten bij kaarslicht
is toch wel heel erg leuk.


Die zalm kwam uit een heuse grote zwarte aga.
Hoe Brits wil je het hebben?
We hebben het gezellig, onderwerp van gesprek?
Quilts, Quilts en Quilts, oh en shows en workshops.



De badkamer is groter dan onze slaapkamer thuis.
Midden in de ruimte een vrijstaand bad,
gordijnen voor een klein raam die rijk over de grond gaan,
een schommelstoel met quilt,
een wasmand voor een gezin van tien.
Laten we maar stellen dat ik er even rustig voor
ben gaan zitten.


Alweer een geweldig dag beleefd.


Tot blogs,


Juud en Peet in Cornwall

Remember; Better finished than perfect


5 opmerkingen:

Margot zei

Dit verblijf van jullie in het romantische ( vind ik ) Cowslip , vind ik
wel. zo heerlijk beschreven door jou , en de foto's ..........

En die quilt in cirkels het jaar rond , heerlijk werkstuk !

Jij bent volop aan het genieten !!

Ineke zei

Je kan dus dansen in de badkamer ;-)
Wat een geweldige quilt van Cat Rowe, schitterend werk.
Fijne zondag!

Margot zei

Psssst , Cat Rowe heeft ook een leuke shop ! ( bedankt voor de link )

Floor zei

Wat een gezelligheid daar in Engeland.
Kan me voorstellen dat het genieten is van al dat moois en van al dat lekkers.
Vooral dat ijs spreekt me erg aan met deze hitte.
Heerlijk al dat gepraat over quilts en lapjes, hoe leuk wil je het hebben?

Marion van de Sande zei

O wat een geweldige plek!! Je kan er zeker niet zo maar een kamer boeken voor een paar nachten? Ik kan me voorstellen Judith, dat je daar vleugels van krijgt, om daar les te mogen geven.