zondag 25 juni 2023

Cowslip lesdag twee

 

Dag twee is een feit. 

It's a pity the two days of teaching are over and done with. 

It was so much fun, a great bunch of lovely ladies.

Some of them met for the very first time,

got reacquainted, or have been quilting buddies for 

a long time already.

Het was H*E*E*R*L*I*J*K,

voor mij bijzonder om nu eens in Engeland les te

mogen geven.


Vanessa will continue her travels in Europe and
will go back with a brand new Rosamunde project!
Hoe leuk is dat, ben je op vakantie in Engeland vanuit 
Nieuw Zeeland en ga je tijdens je vakantie workshoppen bij twee 
Nederlandse dames!"


Gin goes in, fun comes out.
Ook zonder Gin ging dat prima!


Moet ik nog meer zeggen?
Het was gezellig, mega gezellig!


Squeeks had het heerlijk,
ze zat de hele dag bij ons in de workshop ruimte.


Ze vind het heerlijk om aangehaald te worden,
komt al miauwend op je af.
Een lieve aanhankelijk beestje.


Zie hier de ruimte waarin we twee gezellige dagen
beleeft hebben.


Voor de lunch steek je alleen even het erf over
om bij The Cafe lekker te lunchen.


Ook zo fijn om na de lunch gewoon op te 
kunnen stappen en de boel vooral de boel
te laten!


De eerste sterretjes worden gemaakt.


En komen ook hier de borduurwerkjes 
op tafel. Ze hebben gezien dat ik aan het
borduren ben geslagen, enig vind ik het. 


We hebben voldoende voorbeelden bij 
ons om de uitleg te ondersteunen.


The Thingy is het meest favoriete tooltje.
Wat 'the Thingy" is?
Het wieltje, een Appliquatie tool waar je niet zonder kunt.
Ook een eye opener was de Clover werkmap.
Grappig om te zien hoe gereedschap dat voor mij/ons 
heel gebruikelijk is voor een ander compleet nieuw kan zijn.


En de kletspraatjes, zo gezellig.
Even babbelen in de deur opening, want vandaag
was het ook hier (net als bij jullie)
behoorlijk warm.


Geen idee hoe Andrea het voor elkaar heeft 
gekregen, maar haar middenstuk
is toch echt grotendeels klaar.


Deze foto mocht ik van Henhousehomemade gebruiken,
je vindt haar op Instagram.
Ze vat het weekend treffend samen;

Ice cream and quilts!



Over smalle weggetjes, met hoge struiken
aan weerszijde rijden we terug naar
onze B&B.



Het uitzicht blijft om te smullen,
en kom je iemand tegen?
Dan even in zijn achteruit om de
ander te kunnen laten passeren.
Uiteindelijk kom je altijd thuis.

Het zijn leuke dagen geweest,
geweldig om nu dan zelf 
eindelijk eens Cowslip gezien te hebben.

Vanavond hebben we met Jo Colwill gegeten,
volgend jaar komen we weer.
Niet voor twee dagen maar voor vier,
we gaan er een retreat van maken.
De plannen vlogen over tafel!


Tijd om naar bed te gaan,
morgen verplaatsen we ons naar de kust.


Tot blogs,

Peet en Juud uit Cornwall


Remember; Better finished than perfect

5 opmerkingen:

Annemiek zei

Ik ben wel erg benieuwd naar the Thingy! Ik heb toch al veel geappliqueerd, maar nog nooit een wieltje gebruikt. Is dat zo ‘n koperen rondje dat je langs een patroontje haalt om een naad toeslag te tekenen?

Annemiek zei

Ik denk dat ik het wieltje net zag op je insta: een glad raderwieltje die je naadtoeslag ahw omvouwt….Handig!!Nou nog uitzoeken waar ik het kan kopen😄

Janet zei

So lovely to read about your beautiful trip to the UK. What a gorgeous place! I'm sure wonderful quilts will result from this class.

miekequilt zei

Wat een leuke dagen hebben jullie, en de cursisten, gehad. Ik ben ook wel benieuwd naar die Thingy. Kon op internet niks vinden.

Marion van de Sande zei

The Thingy? Clover werkmap? Hahahaha, ik voel me nog steeds een beginneling.

Maar goed, dankzij jou wil ik dolgraag weer eens terug naar Cornwall!