zaterdag 24 juni 2023

Cowslip les dag 1

Het blijft een beetje gek om zomaar in Engeland les te geven.

En eigenlijk verschilt het helemaal niet van thuis,

behalve dat je een andere taal spreekt.

De dames zijn hetzelfde, het enthousiasme is hetzelfde,

maar de locatie.......

Ik zou jullie mee moeten kunnen nemen,

want dit moeten jullie zelf zien en ervaren.

Peet en ik geven les in een ruimte die uitkijkt op

het dorpje Launceston, compleet met leuke kerktoren en 

zelfs een kasteel.

(of wat ooit een kasteel is geweest)



Op tafel rieten mandjes gevuld met de leukste lapjes.


We nemen zelfs onze eigen thee mee,
je bent Engels of je bent het niet. 
De dames komen goed voorbereid.


Ook hier weer de schattige tasjes, 
de leuke hebbedingen, 
de handige blikjes.


Of een by annie handige tas.....
Ze zien er altijd makkelijk uit totdat je ze gaat maken,
de reactie van de maakster was behoorlijk identiek
aan die van mij toen ik (lang geleden) klaar
was met mijn tas. 
Eens maar nooit meer!


Het logo van de koe is overal in doorgevoerd,
koeien op de glazen, koeien op de mokken,
koeien op de kussens.

Cowslip heeft overigens niets met Koeien te maken,
het is een onkruid dat hier weelderig groeit in de 
weilanden, Gulden Goudsbloem.
Nooit geweten, tot vanavond.
In die wei graast natuurlijk wel een Cornish Cow!


De ruimte zat vol met 17 dames, en werd er gewerkt aan drie
verschillende quilts.
Sisters, La Reine en Rosamunde.

Ik zou jullie erg graag meer foto's willen laten zien,
maar de waarheid is dat ik nu al bijna 1 uur bezig ben om
deze foto's te uploaden.

Ik ga ermee stoppen, het is leuker wanneer ik van de week
beter internet heb om dan goed verslag te doen van deze
magische plek.

En kom je ooit in de omgeving van Launceston,
dan MOET je echt even langs gaan.
Blijf gelijk lunchen, vergaap je aan alle mooie quilts,
ga even lekker shoppen,
er is zelfs een brocante op het terrein.


Ik ga even lekker lezen en dan het bed in,

Fijne avond nog,


Juud


Remember; Better finished than Perfect!







 

4 opmerkingen:

Katrien zei

Hmmm, klinkt als een heerlijke dag! Mooie lapjes, mooie locatie, mooi weer... wat wil een mens nog meer?
Zeker een adresje om te onthouden als we eens naar de UK gaan.
Geniet van je verblijf!
Katrien

Annemiek zei

Ook ik geniet van je verhalen en foto’s. Jaren geleden trokken we met een camper door het UK; ik krijg meteen zin om weer te gaan!
Ik ga vanmiddag toch maar ns beginnen aan n Union Flag borduurtje….😄

Ineke zei

Geweldig leuk verslag weer, Juud. Al is het kort, toch kan ik mij een beetje vorstellen hoe het was. Groetjes

Marion van de Sande zei

Heerlijk verslag weer en wat een mooie lapjes! Ik heb het plaatsje opgezocht, het ligt echt vlakbij de border Cornwall and Devon toch? Ik ga het adres opslaan, heb al eerder bedacht dat ik daar wel even rond wilde kijken, bij Cowslip bedoel ik.