zondag 18 juni 2023

Heerlijke dagen

Wat een heerlijk weer en wat een zalige dagen.

Er gebeurd van alles;

Ik ben gaan sporten, na mijn enorme spit na Nantes

was mij een ding zo klaar als een klontje;

0 spierkracht. 

En dus vind je mij sinds heel kort

2x per week in de sportschool trekkend aan de 

apparaten.

Een dappere poging om toch weer wat meer spierkracht op te bouwen!

Alle beetjes helpen niet waar?


De workshops en bees in de winkel gaan gewoon 
gezellig door. Roosje zorgt goed voor de workshoppers,
en laat zich vooral liefkozen.
Het leven is top op schoot!


En het leven is meer dan goed in de 
mee gebrachte pronkstukken.


Er is niet alleen veel geleerd de afgelopen periode,
er is ook veel in de praktijk gebracht!


En zijn patronen naar eigen inzicht veranderd,
zoals hier het konijn.


Ze was er weer, Wilma!
Altijd zo gezellig als ze mee komt naar de winkel.
Niet alleen dikke vriendinnen maar ook samenwerken
gaat ons super goed af.


Wilma's La Reine hangt al in de winkel,
nog heel even. Dan gaat ze samen met "Rosamunde"
over de baren naar Engeland!





Het zijn niet alleen de bees in de winkel, maar ook die
bij vriendinnen thuis.
Zoals hier bij Mieke die ons haar Queen Kay laat zien.



Mieke is al bezig om banen aan elkaar te zetten.


En is Annemiek duidelijk verder! Die heeft een top af!
Niet te geloven.
Die van mij?
Die ligt in een doosje.....
in losse onderdelen....
oh oh.....



We zijn ook bij Annemarie, en zitten ook daar lekker buiten.
Hier, en alweer een patroon van Brigitte Giblin,
laat Wilma ons haar Starmania zien.
Eenvoudig om te maken, maar de stofkeuze daar en tegen!
SUPER MOEILIJK!


En dan de tas van Froukje!
G*E*W*E*L*D*I*G!


En dan dat geborduur van van mij!
De NRC bevestigd het nog even, zo fijn.

Ik ben E*I*N*D*E*L*I*J*K 
HIP!


Hoewel daar thuis de meningen wel verdeeld over zijn!

De afgelopen week is er een
dorp gebouwd aan mijn Summer Quaker.


En kan ik weer verder met de twee nu nog lege randen.


De Spring Quaker heeft inmiddels een plekje gevonden
en zijn er alweer nieuwe projecten aangeschaft.
(je zou eens niets te doen hebben....)


Zoals onder andere deze van Blackbird Designs.


Eten we lekker buiten en vind je mij op de fiets.
Zo fiets ik langs de randmeren, pauzeer in Nijkerk,
fiets naar Zeist, lunch met een lieve vriendin,
fiets naar de sport en fiets naar de supermarkt.


Wat houd ik hier toch van, gewoon langs de weg,
je verse eitjes kopen.


En lezen, gewoon toch weer een boek pakken en even
lekker verdwijnen in een mooi verhaal.
Er zijn gewoon te weinig uren in een dag.

EN DAN DIT!



Samen met Wilma in een doosje,
de mallen voor La Reine en Rosamunde arriveerden eerder deze week.
Wat leuk, zomaar je naam op een zakje en een malletje.
Beide kits zijn in de webshop te vinden en vliegen 
we inmiddels de wereld over!


Ideetjes die hier bij mij aan tafel geboren zijn,
we zijn er samen best trots op.


Ook borduur ik inmiddels voor een vriendin,
voor haar verjaardag wilde ze van ons
allemaal een borduurtje.
Dus HUP aan de slag.

Op Flosstube leer ik dat ik een 
monogamous (monogaam) stitcher ben.
Zij die slechts aan een project werkt.....
Hmm, maar is dat wel zo?
Inmiddels is daar het 'verjaardag-project'
en ben ik begonnen aan  
Every Opening Flower van Thy Needle and Thread
op een 40 count.


Om te kijken of het mij goed lukt om op 
40 count te werken. Inmiddels is mijn super grote 
Sampler Consider the Lilies gearriveerd.
Die wil ik op 40 count borduren,
dus dit is een voorproefje.


Die smaakt gelijk naar meer!


Enfin, ondanks vaderdag ga ik toch nog even
naar de sportschool.

Dan kan ik vanmiddag met een gerust hart aan de 
vaderdage-taart.


Donderdag ga ik in de auto op de trein
om ONDER het kanaal door te sjeesen
naar Engeland.
Samen met Peet.
We gaan les geven,
dus er zal de komende dagen vast
wat te lezen zijn.


Voor nu een fijne zondag,
ik ga op de fiets naar Vathorst.

Juud,


Remember; Better finished than perfect
(en dat gaat ook voor het borduren prima op!)



7 opmerkingen:

Gera zei

Heerlijk om te lezen en te genieten van de foto's!
Het plezier spat er af!

Floor zei

Juud, hoe doe je dat toch?
Waarom heb jij veel meer uren op een dag, dagen in een week en weken in een jaar???
Reizen, werken, les geven, quilten, borduren, gezellige een bee houden, wandelen, fietsen, naar de sportschool en lezen.
Het is me een raadsel, maar het lukt je allemaal.
Mooie dingen maken, ook met de borduursteekjes, knap hoor.
Ben benieuwd wat je in Engeland allemaal gaat doen.
We gaan het beleven op je blog!
Lieve groetjes,
Floor

Dientje zei

Zo’n bezige bij, wat heb jij een werk verzet. En leuke dingen die je maakt en gemaakt hebt. En dan nu weer naar Engeland. Ik wens je veel plezier en succes met lesgeven. Groet, Dientje.

Coby Breitner zei

Wat een heerlijk lekker lang blog. Leuke dingen, inspiratie enz enz.....als jullie uren gaan verkopen in de winkel ben ik de 1e hoor.
Goeie overtocht, groetjes Coby
ps. is de winkel wel open?

Margot zei

Wat een energie , en al de mooie handwerkstukken laat je zien en spreken !
Goeie reis onder het kanaal door , en succes met de lesgeverij !!!!
Een mooie week toegewenst !

Katrien zei

Heerlijke dagen... en een heerlijk blogje om te lezen!
Veel plezier met je reis naar Engeland, en succes met inpakken :-)

Marion van de Sande zei

Geweldig, al die nieuwe projecten, borduurpatronen. Het nieuwe boek van BBD zit ik ook over te dubben maar tijd... Op dit moment wordt vrijwel alle tijd opgeslokt in het mantelzorgen, heftig.

En dan begin jij gewoon aan Consider the lilies! Hoe dan? Wanneer? Die lap is zó groot, maar wel heel mooi. Er is een flosstuber mee bezig, ik geloof the New Hampshire Stitcher. Ik ben heel benieuwd naar hoe het zal worden.