vrijdag 19 februari 2021

Vermont Summer Medallion

 We kennen allemaal vast het gevoel dat

je soms hebt waarbij je heel hard hebt gewerkt

aan je quilt en je aan het eind van de dag denkt

"huh? is dit alles?"


Je nog een keer op de klok kijkt

omdat het gewoon niet kan kloppen.


Je hebt staan snijden, stoffen uitgezocht,

combinaties gemaakt, genaaid,

gekeken, nog meer gesneden,

nog meer stoffen erbij en het resultaat?


Inderdaad; een groot vraagteken!


Zo was het voor mij met de Vermont Summer Medallion ook.



Lapjes uitzoeken voor de fourpatches,
gemaakt onder de naaimachine,
strijken en de vierkantjes knippen tot een rondje.


Dan omrijgen en rond een perfect cirkel trekken,
strijken, laten afkoelen, vast een volgende maken,
enzovoort en enzovoort.
En dat 24 keer.

Sorry 28 keer, want ik had ook de rondjes 
in deel 2 overgeslagen.


De beloning is dit!
Heerlijk om te zien dat al het werk niet 
voor niets is. 

Langzaam, heel langzaam, groeit de stapel
"gemaakte cirkels"


Nog niet allemaal om geregen, maar al wel
allemaal gemaakt.
Ook de vier grote voor de hoeken.


Om half tiens avonds plofte ik op de bank.

De eerste 12 cirkels vast geplakt met mijn
favoriet Glue Bast-it van Roxanne.
Ook de vier cirkels voor het middenstuk
vastgelijmd op hun plaats.

Het appliceren gaat weer verrassend snel.

Tot zo ver mijn Vermont.

Ik ga er vandaag, morgen, het weekend,
vast mee verder. 


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect

7 opmerkingen:

Annemiek zei

Rondjes, sterren, blaadjes, tucjes. het is een verscheidenheid aan applicaties maar wat wordt het een beauty.

Marguerite zei

Iedere keer dat je er een stukje over schrijft zie je de quilt mooier worden.
Is wel een quilt waar heel veel uurtjes in gaat zitten, maar dat is niet erg...

Floor zei

Het voorwerk is altijd heel veel werk, maar zelf vind ik de stoffen uitzoeken juist wel heel leuk.
Al die cirkels maken is ook veel werk met het rijgen en strijken, dat merk ik wel met de quilt waar ik aan bezig ben, heel veel cirkeltjes.
Gek dat ik er nou nooit aan denk om ze vast te lijmen op hun plek, dat is toch makkelijker dan spelden.
Weer wat geleerd.
Hij wordt prachtig je quilt, ook al gaat het niet snel, hij groeit toch!

Yvonne zei

Het voorbereiden is bijna meer werk dan het in elkaar naaien lijkt het soms wel he? Ik kan me er soms ook helemaal in verliezen. Een dag vliegt voorbij als je met lapjes speelt..... Wordt wel weer een heel mooi geheel zo.

Petra Prins zei

Hij wordt steeds mooier en mooier. Je vingers gaan er wel van jeuken hoor.

audrey zei

This is looking amazing! Love the scrappy circles so much!:)

Anoniem zei

He he ik ben Stijn ik doe ook al een quilt in elkaar aan het zetten ik heb gehoord van oma dat jij blogt heel leuk. Kwam jij zelf op dat idee. Leuke quilt met rondjes blaadjes of wat het dan ook mag zijn maar wel een leuke stof en een leuke quilt voor de 10de keer