woensdag 17 maart 2021

En dan is het alweer maart

 lock down of niet,

avondklok of niet,

de tijd vliegt voor mij voorbij.


Ik heb veel om handen of aan mijn voeten.


Met Wilma ben ik twee dagen wezen wandelen,

van de Grebbeberg naar Hoenderloo.

Ik zou zeggen, DOEN!

Het is een geweldige etappe met alleen maar moois

onderweg.


Natuurlijk hebben we extra kilometers gelopen,
we verdwalen nog wel eens, of parkeren per ongeluk 3,5 km van 
de route af!


Gelukkig maakt ons dat niet uit. 
Die extra kilometers kunnen ook nog wel.
Het is gewoon ENORM gezellig om samen op stap te zijn.

Hoewel we weer data gepland hadden staan,
is het er deze maand nog niet van gekomen.


Vandaag zouden we weer gaan lopen, maar
door omstandigheden kwam het er niet van.
Vandaag was het

 "het Trekvogelpad, de Thuis Etappe"

Eerlijk is eerlijk we hebben bij mij in de achtertuin
meer vogels gezien dan tot nu toe tijdens de tocht.
Terwijl wij zaten te picknicken op het kleed kwamen 
de volgende vogeltjes eten in de achtertuin;
Vinken, Mussen, Merel, Tortelduiven, Koolmees,
Pimpelmees, Eksters en zelfs twee Bonte Spechten!


En dan is er een nieuw project.
Echt goedje nieuw.
Niemand is nog bezig, slechts twee!


Susan Smith en ikzelf.

Susan met haar sewingclub in Australie en wij 
met een Blok van de Maand vanuit Zutphen.
Susan wil in April of Mei starten,
en wij willen tegelijkertijd met haar mee doen.
Uiteraard selecteren wij onze stoffen in
haar sfeer.

Heb je zin om mee te doen?
Stuur dan een e-mail aan;
info@petraprinspatchwork.nl
Wij zetten je dan op de 'geïnteresseerde lijst'
en houden wij je op de hoogte 
wanneer we meer weten.
Duur van het project en de kosten ervan.


Ook de Vermont van Judy Newman vordert gestaag.
In maand vijf was het voorbereidend werk voor
maand 6. Dat had ik afgelopen zondag af,
op maandag kwam maand 6!
Op het nippertje was ik dus "bij"
Inmiddels ben ik druk bezig met de eerste 
eindrand.



Onder de Amelia Brown Rooster Quilt,
waar ik inmiddels twee randen weer aangezet heb,
hangt een Antieke Grandmother Flower Garden.


En omdat ik geen "tussendoortje" meer heb. 
Is dit een mooie uitdaging!
484 heb ik er nodig.
Je kunt wel stellen dat ik voorlopig onder de pannen ben.
In de winkel hebben we natuurlijk de papiertjes,
een stempel, stempelkussen, en jij hebt 
vast heel veel stofjes liggen!


De eerste heb ik gemaakt op 3 maart jl.
De hexagonen passen als een puzzelstukje in elkaar. 
Er zijn al 70+ hexagonnetjes voorbereid,
allemaal keurig in een zakje, en allemaal om geregen
door Aafje.


Quilt Roosje kwam ook nog logeren in Hoevelaken,
gekscherend "Het Portret".
Wat is dit een leuk, vrolijk, blij ei, echt
een gezelligerd. 
Volgens mij komt ze binnenkort weer.


Maand 5 van The Santa


waarin we onze Blessings mogen tellen,
is ook af gekomen.
Maand 6 is inmiddels voorbereid.

Met zoveel projecten onder handen gaan ze
maar langzaam vooruit.
Maakt mij verder niet uit.

Zo dat was het!

Wandelen, Picknick, Nieuw Project,
Vermont Summer Medallion, 
Amelia Brown Rooster,
Grandmother Flower,
Quilt Roosje en 
The Santa.

Natuurlijk zijn we ook wezen stemmen.


Fijne avond,


Juud

Remember; Better finished than perfect!


























9 opmerkingen:

christine zei

Een gezellig blokje weer en als ik zie wat jij onderhanden hebt allemaal wauw en dan 9ok nog lekker met vriendin stapjes zetten echt leuk hoor . Hoop dat de dag gauw komt dat we weet gewoon naar Zutphen kunnen komen. Begin het erg te missen nl . Geniet van . Je blok elke keer
GL

Marguerite zei

Ohhh wat een boel projecten.
En dan hou je alles nog bij ook.
En maar lopen en lopen...
Je werkt er ook nog bij.
Slaap je weleens. Hihi

Sagar Dhakal zei


Nederland Nieuws | Nederland Kranten

Coby Breitner zei

He heerlijk Juud weer een lekker lang blog. Jammer dat je tijdens het lopen niet kan quilten he, zou je nog meer meters maken hihi....Gezellig zo'n picnic.
Groetjes Coby, by the way mijn prince is af.
Wil binnenkort op een zaterdag naar Zutphen komen, bel wel voor een afspraak.

Annemiek zei

Heerlijk die thuis etappe en met de deur open heb je ook een picknick in de buitenlucht.

Floor zei

Zo grappig om te picknicken in je eigen huiskamer, en dan ook nog veel vogels spotten.
Je bent ook lekker bezig met allerlei mooie projecten, natuurlijk een tussendoortje en ook nog iets nieuws wat wij nog niet mogen zien.
Vind je rode-haan-quilt zo mooi. Zo leuk ook dat je "slordig" de lapjes door elkaar gebruikt en soms de streepjes niet één kant op.
Zo is de originele vast ook.
Zo lief kleine Roosje. Gaat het niet kriebelen als je zo'n schatje in huis hebt? Zou je niet zelf weer.... ?

Conny's-blog zei

Druk druk jij met van alles en ook al zoveel projecten omhanden.
Af en toe denk ik wel wat doe ik me toch allemaal aan he.
Maar zolang we het maar leuk vinden he en er af en toe iets af komt haha..................liefs.Conny

Yvonne zei

En zo zorgen we er steeds zelf voor dat we het ondanks de lockdown toch best druk hebben met van alles..... je zou toch maar geen hobby hebben....ik moet er niet aan denken.
Je projecten gaan misschien niet zo snel, maar wel gestaag. Ik vind het knap hoe jij dat doet. Fijn weekend en hopelijk volgende week weer lekker een wandeling!

Flickenstichlerin zei

Wow, you got so many beautiful projects on the go.