woensdag 31 maart 2021

Judith's Hexagon Sampler Quilt

 We doen het allemaal, surfen op het internet.

Op zoek naar net die ene quilt,

dat nieuwe project,

of net die leuke kleurcombinatie,

geïnspireerd raken.

Instagram, Pinterest, het is niet meer

weg te denken.


Jaren geleden heb ik eens een pin van 

Brigitte Giblin bewaard.

Een Hexagon Sampler, ik vind 'em zo leuk.


Vier blokken, met verschillende

hexagonen, gewoon om je 

hexagonen vingers eens nat te krijgen.

Pentagon, Hexagon, Diamond en de Jewel

komen in deze grote quilt aan bod.

Uiteindelijk wordt de quilt 1.90 x 1.90.

Lekker fussy cutten of juist niet. 

Werken met een Ispy mal zodat je 

van te voren al te zien krijgt wat je

gaat knippen.


Kortom; voor de beginnende hexagon'er die ik ben

een perfect project!



Zoals jullie weten hebben wij 
best wat Brigitte Patronen in de winkel,
en daarmee contact met haarzelf.

Daarmee is het ook makkelijker om te vragen of ze
nog patronen had van de Hexagon Sampler.

Nee dus. Het handgeschreven patroon was ze zelfs kwijt.
Het is een oudje, uit 2006.

"a golden olden"

De vraag zorgde ervoor dat er nu een 
prachtig patroon is, vergezeld van een compleet
paper pack


En werd ik gisteren ochtend wakker met een 
WhatsApp van Peet;

"er is een quilt naar je vernoemd"

Nou er zijn er wel meer die Judith heten dacht ik nog.
Maar nee, het is echt waar.

"My friend Judith who works at Petra Prins"

dat ben ik toch echt!


Vijf minuten na wakker worden
had ik er een project bij!


Het patroon en de mallensets worden 
gemaakt, en zijn inmiddels besteld. 
Ze zullen binnenkort bij ons verkrijgbaar zijn.

We gaan er een Mini BOM van maken,
in vier maanden tijd gaan we hiermee aan de slag.

Elke maand je geprinte patroondeel,
alle papers en je Ispy mal.



Gaan we straks misschien wel samen "aan de Juud"


Fijne dag,


Juud


Remember; Better finished than perfect!






6 opmerkingen:

Annemiek zei

Gefeliciteerd met je Judith sampler, Judith. Ben benieuwd aaar alle kleuren variaties in de samplers die er gaan komen.

Phyllis zei

Enig, Juud!

wapiti zei

wat geweldig, een quilt met jouw naam!!!

Floor zei

Kan me voorstellen dat je je heel vereerd voelt. Een mooie sampler die jouw naam draagt.
Zo zie je maar, wie vraagt krijgt wat hij nodig heeft.
Dat heb ik niet van mijn moeder geleerd, want toen was het wie vraag wordt overgeslagen.
Daar doen we nu niet meer aan toch? Heerlijk dat ze speciaal voor jou (en voor heel veel mensen die mee willen doen) dit patroon opnieuw heeft geschreven.
Succes met de verkoop en natuurlijk met het maken van deze quilt.

Dientje zei

Gefeliciteerd, wat een eer. Heel leuk. Is ook een prachtige quilt, zelfs de aparte delen. Nog even laten bezinken. Groet, Dientje

Janet zei

What a great story! Congratulations on “your quilt”!