zondag 14 februari 2021

Amsterdam once more

 


Het Damrak, 
zaterdagochtend rond de klok van 10 uur.
Dit heb ik nog nooit eerder gezien.


Geen drommen toeristen die het
Station verlaten op weg naar
de stad.


Geen rondvaartboten die de stad
vanuit een ander perspectief laten zien.


Richting de Dam is het wat 'drukker'.


Is de passage leeg,
en kunnen we zien hoe mooi die is!


Ik kwam mee voor wat anders.
Ik mocht mee helpen lapjes uit zoeken
voor de start van een nieuw project.
Daar gaat heel wat werk aan vooraf.

Welk project?
Wie gaat het maken?
Welke stoffen?
Hoeveel hebben we nodig?
Wat zijn goede keuzes?

Deze vijf zitten er niet in hoor.
Die vind ik ZO mooi dat ik ze niet kon laten liggen.
Dat mooie zachte bruin,
die lekkere ruiten van donker, naar midden naar licht.
Die zie ik al in mijn Amelia Brown quilt verdwijnen.

Zo zie je maar, een winkel vol met modern
wat in een reproductie quilt niet misstaat.

Wil je zien hoe dat pakketje eruit ziet?
Ik heb wat extra gemaakt.
klik HIER



En deze ruiten dan?
Wat meer uitgesproken van kleur
voor net dat beetje extra.

Die zwart/bruine heb ik bij het bovenstaande 
setje gedaan.

Dan hield ik geen 
Drie-Luik
maar een 
Drie-Ruit over.

Natuurlijk wat extra gesneden,
kijk maar eens HIER

Die heb ik ook in gedachten voor mijn Amelia Brown.


Kiezen is makkelijk hoor.


Met zoveel mooie verschillende stoffen.


Wat gekke lapjes van Sajou.
Lekker Frans of lekker Hollands?


Mooi wit op wit met een gek geel lapje.
JA!
Deze zijn wel gekozen voor de nieuwe bom.


Thuis ligt deze beauty op mij te wachten.
Daar ga ik straks mee verder!


Fijne zondag allemaal.


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect

3 opmerkingen:

Floor zei

Heerlijk rustig nu in Amsterdam. Ook niet zoveel sneeuw dan in het midden van het land zie ik.
Jij boft toch maar. Het is misschien werk, maar het lijkt me heerlijk om tussen de rollen stof te mogen snuffelen op zoek naar de juiste kleuren en dessins voor een nieuw project.
Zo ondertussen lapjes scoren voor je eigen quilts, wat wil een mens nog meer.... nou ja misschien weer verder werken aan je eigen beauty?
Fijne zondag.

Dientje zei

Het is zeker vreemd om zo’n grote stad zo rustig te zien. Maar dat vind ik ook in mijn dorp. Soms lijkt door de week wel een zondagochtend. Maar je had een missie en zo te horen is die geslaagd. Mooie stofjes. Jouw Medaillon wordt ook prachtig, met recht een beauty. Groet, Dientje

Phyllis zei

Ik word er knap moedeloos van als ik dat zo zie. Een land wat vreselijk achterloopt met vaccineren en een kabinet dat geen enkel perspectief biedt (of kan bieden door hun eigen falen) en dat zie je dus op straat. Economie naar de knoppen, levens naar de knoppen, om gek van te worden.
En hoe graag zou ik weer naar de winkels in Amsterdam en Zutphen komen om al dat moois te bekijken, een praatje te maken, stoffen uit te kiezen en dan voldaan weer met een tasje moois naar huis te gaan.....