donderdag 3 september 2020

Vakantie

 Het is mijn eerste vakantie-avond vanavond!

Ruim drie weken niets,

geen lapje, geen stofje, geen email,

geen order, geen winkel.

We zullen zien hoe dat gaat. 


De aanloop naar deze avond was op zijn zachts gezegd

Eventful!

Fleur en Fien,

de tweeling van mijn nicht Femke en haar man Mark.

De kleine zussen van Stijn en Sophie.

Afgelopen dinsdag zijn deze twee meiden gezond ter wereld gekomen.

Dat maakt mij een 'achter tante?', eigenlijk heb ik geen 

idee wat ik van ze ben, wat ik wel weet is dat

ik super blij ben dat ze er zijn!

Zelf moeder van een prematuur blijft een zwangerschap altijd spannend.

Door alle corona maatregelen wachten wij nog even om deze

twee in het echt te zien.



Ik had een andere 'bevalling'
Eentje van lapjes.

Er werden stoffen gesneden, heel veel stoffen gesneden.
Om precies te zijn 540 fat eights Liberty Tana Lawn.
Die 540 fat eights werden verdeeld over 135
nieuwe pakketjes!

Er kan weer gekozen worden!


We hadden een quilt dag en zijn die begonnen 
bij Patch en Paper in Barneveld.

Altijd leuk om bij een ander te kijken.
Natuurlijk bleven er lapjes aan mijn vingers plakken.


Ik had een logeetje.
Eentje die soms zo druk was dat er 
lekker in huis geplast werd.
(buiten was er veel te veel te ontdekken!)


Maar wat Roosje ook weer gelijk werd vergeven,
want dit kopje is toch onweerstaanbaar?



Ik liet mijn Sterrenquilt achter in Schagen,
bij Aljona.

Ik laat ook deze quilt toch maar door haar quilten, 
dat kan ze namelijk zo vreselijk mooi!

En ja als je dan in een quiltwinkel bent.....
Ach het is toch wat,
hingen er alweer lapjes aan mijn vingers!


De werkelijke rede voor ons bezoek aan Aljona was 
haar workshop 
Happy End!

Een absolute aanrader, ze leert je in een dag vier/vijf 
manieren om een quilt te biezen.
Een prima uitleg, veel voorbeelden en vooral zelf
aan de slag met je naaimachine.


En hoewel die Bernina er indrukwekkend uitziet,
kan ik er niet echt goed mee overweg.
Ik moet toch maar eens naar die 
"maak kennis met je machine workshop"



The Here There and Everywhere
van Annie Downs


Inmiddels zijn we weer wat blokjes verder. 
Het blijft een feestje om aan te werken.


Er waren nog wat toevoegingen
die aan de blokjes aangebracht
mochten worden.

Zoals deze vierkantjes.
Een stipje met een Tana Lawn.


En hier twee katoentjes.


De hexagon blokken werden gesneden
en verwerkt.



En een volgende klaar gelegd.
Voor straks op vakantie.

Dress Code
by Susan Smith


Deze quilt hing in de kerk in Amersfoort,
een MOPPIE!

Vorig jaar kon ik niet goed kiezen,
sterren of Dress Code......

Nu is het tijd voor deze!
330 of zo mogen er gemaakt worden,
ik heb er inmiddels een stuk of 40.
Gelukkig mogen er nog heel veel bij!


mocht je zin hebben.....

Of denken een klein werkje, voor zo tussen door,
voor wanneer je naar je bee gaat,
of lekker op de bank zit en gewoon even 
lekker met naald en draad zitten wil.

"Dat Dress Code moment"


En dan ineens een mega verrassing,



Stond ineens in de winkel,
met een tas, voor mij!

SUPER DE SUPER LEUK!

De tas is s'avonds gelijk in gebruik genomen.
Wat een leukerd,
heb ik zomaar een originele Marion!

Fijne avond allemaal,



Juud


Remember; Better finished than perfect!



10 opmerkingen:

christine zei

Oh wat geweldig die dresscode zou ik ook op kunnen vallen. Heerlijk toch lekker vakantie. En gefeliciteerd met je achter nichtjes .jij bent trouwens oud tante van hun.
Gr Christine

Coby Breitner zei

Och heerlijk en nu drie weken vrij, wat een vooruitzicht. GA je nog weg of lekker vanuit huis tripjes? In ieder geval veel plezier.

Annemiek zei

Heerlijk gevoel vakantie, nu lekker doen wat je graag doet op eigen tempo. En wat een dotjes de tweeling. Leuke tas van Marion heb je gekregen. Altijd handig. Geniet lekker samen met Frans van wat jullie tegenkomen op jullie pad. Veel plezier.

quiltingmieke zei

piep
proficiat met je mooie nichtjes en een fijne vakantie gewenst
met je
nieuwe project in je
nieuwe tas

knuf

Petra zei

Fijne vakantie Judith! Maar zij 3 weken zonder lapjes zie ik niet gebeuren, misschien geen winkellapjes dan maar dan toch je eigen lapjes. :-)

Floor zei

Het leukste van dit lange blogverhaaltje vind ik natuurlijk Fleur en Fien, en de kleine Roosje.
Pas daarna komen de lapjes haha!
Je hebt heerlijk vakantie en tijd voor jezelf, hoewel je de leukste baan hebt van de wereld.
Maar helemaal je eigen bezigheden en lekker in de lappenmand duiken, dat is voor 3 weken ook wel fijn.
Wens je fijne weken met heel veel quiltplezier.
Groetjes,
Floor

Yvonne zei

Wat een heerlijke week, weer goed gevuld met van alles en nog wat, spannend om je sterren weg te brengen, een leuk nieuw strikjes project en mooie voortgang van je 'here, there and everywhere'. Een logeetje om op te vreten, maar het allerliefste en bijzondere zijn natuurlijk Fleur en Fien. Wij noemen de tante van je moeder oud-tante. Fijne vakantie gewenst, geniet er van samen met Frans!

Chookyblue...... zei

the babies are beautiful....yes sad we all have to wait longer tom meet babies now days.....
stars looks lovely.....goodluck with your new quilt......and the workshop sounds great you did at the shop.......

Dientje zei

Gefeliciteerd met Fleur en Fien, wat een hummels. Oudtante Juud houdt wel een oogje in het zeil. Haha, 3 weken zonder lapjes lukt niet, dus dan maar eigen lapjes. Hoewel, er is kortgeleden nog wat aan je vingers is blijven hangen. De Dress code is ook een dot. Kun je weer veel lapjes in kwijt. Bernina heeft hele handige filmpjes en de Bernina blog legt ook veel uit. Ik heb nu zelf de 570QE, na 30 jaar de 1130. Ook na veel Bernina ervaring valt er nog veel te ontdekken. Anders een afspraak maken voor een extra uitleg. Ga lekker genieten van de vakantie. Groet, Dientje

BezigeBijMirjam zei

Die tweeling! Wat een schattige babies! Kleindochtertjes van Karin? Een baby blijft een groot wonder, laat staan 2. Mooie en leukeprojecten weer onderhanden Juud!🤗