zondag 27 september 2020

Nieuw Project

 Ik hoorde van een hele slimme quiltvrouw dat wanneer je op 

vakantie gaat je een nieuw project mag beginnen! 

TOP.

(dat advies heb ik uiteraard opgevolgd!)


Maar wat vind je van deze;

Als je terug komt van vakantie, 

en je maakt je klaar voor de herfst,

 het gure weer, de regen,

 de lange avonden 

en je wordt al gek gemaakt met Kerstshows 

en liggen de speculaas brokken en pepernoten al in de winkels 

en je wilt even niets?


Start dan een Nieuw Project!



Judy Newman zorgt voor het patroon,

Vermont Summer Medallion

En ontvang je 8 maanden lang een 
pdf in je inbox.


Gisteren was ik in de winkel 
samen te stellen.

Want die leuke quilt van haar.....
Nou die lijkt mij wel wat!



Ik kon niet kiezen.
Het is dan ook een 'start kit'.

Maar omdat ik niet kiezen kon,
betaal je 24 fat eights en die
25ste die er gewoon bij moest
krijg je van ons erbij.

Wat ik ook echt super leuk vind
is dat het een start kit is.
Rommelen met die Dutch Heritage en 
dat mixen met wat jij leuk vindt.

Zo hebben 
we straks allemaal onze 
eigen quilt.

De ruitjes en stipjes zijn een extra optie.


Die Dutch Heritage blijft mij verbazen.
Wat een combinaties zijn er mogelijk.





En dat zijn ze alle 25!


Kijk toch eens hoe perfect die 
extra set erbij past!


Oh ik ga vast beginnen,
dan hebben jullie een idee.


De quilt oogt fris, 
met zachte kleuren.
Ik kan niet wachten om de schaar
in de Dutch Heritage te zetten,
te combineren met vintage stoffen,
wat jaren 30, wat repro's
wat ruitjes, een streepje.......


En zo moet het worden.

Judy heeft gekozen voor een Homespun als ondergrond.
Een homespun is een effen katoen. 
Wij gaan voor de cream PinDot,
oogt effen, maar is het niet.

In de winkel kun je kiezen voor de:






Wat ook MEGA verslavend is zijn de 


De eerste drie blokken van 25 zitten aan elkaar.



En heb ik ze even naast elkaar gelegd,
Wat een vrolijke bende!


Nu even op de roede.


Maar niet voordat de volgende 25 zijn uitgelegd.
Dan kan ik daar vanavond mee verder.

Natuurlijk had ik een achtergrondje uitgekozen van een 
stof die in Nederland al uitverkocht was......
Aanvankelijk dacht ik dat ik wel voldoende zou hebben!
(hoe kan ik dat ooit gedacht hebben?)


De zoektocht begon in de VS,
en daar heb ik 4 yard voor Zus
en 4 yard voor mijzelf gekocht.


Omdat er al heel veel blote bowties waren
zijn we gelijk gaan snijden.
Dan kunnen die blote strikjes 
ook hun jasje aan.


Fijne zondag,

Tot blogs,


En dank jullie wel voor alle 
verjaardagswensen voor Maxime!
Wij hebben een gezellige avond gehad
bij Dikke Dirck in Amersfoort.


Een hippe tent, de keuze van Maxime,

niet te geloven dat ze alweer 23 is geworden.

A.s. dinsdag vieren we de 70ste (!)

verjaardag van Frans.

Waar blijft de tijd?


Fijne zondag,



Juud


Remember; Better finished than perfect!


9 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een super leuke quilt met super mooie stoffen gaat dat worden.
Snap dat je het meteen aan pakte om mee te beginnen.
Gisteren werd onze dochter 24. Wat zijn die jaren ingevlogen.

Ida zei

Leuk patroon weer van Judy Newman, net als haar Ribbon Dance, die ik van de zomer heb afgemaakt.
Ik weet dat je bij haar workshop was in Zutphen, enige tijd geleden en dat je ermee begonnen bent.
Ik lees hier op het blog daar niets over, ben heel benieuwd hoe die van jou er uit ziet.
Dikke Dirck, is een geweldig leuk restaurant, je raakt niet uitgekeken!
Gefeliciteerd met je dochter! Groeten, Ida uit Amersfoort

Marians Quiltblog zei

Hoi Judith, wat laat je weer veel moois zien om te kwijlen ��. Vraagje, ik zie malletjes liggen op de bow ties. Hebben jullie die in de winkel? Kan ze in de webshop namelijk niet vinden.
Enne, gefeliciteerd met die mooie dochter van jullie!
Fijne zondag, Marian

Yvonne zei

Jullie zitten volop in de verjaarsfeestjes, gezellig en gefeliciteerd met beiden.
Heerlijk een nieuwe quilt beginnen en het leukste...het uitzoeken van de stofjes. Allemaal even mooi!

Dientje zei

Wat hebben jullie prachtige stoffen uitgezocht voor de Judy Newman quilt. Gezellig is het om de blokken aan elkaar te leggen van de Bow Ties. Gefeliciteerd met dochter en man. Groet, Dientje

Floor zei

Hahaha Judith, is het niet altijd tijd voor een nieuw project?
Zelf vind ik 1 september een mooie datum, maar dat valt natuurlijk een beetje gelijk aan als je van vakantie terug komt.
Maar jij bent al lekker begonnen aan iets nieuws.
Wordt weer heel mooi, net als de stofjes. Die ruitjes en stipjes vind ik echt prachtig.
Wens jullie een fijne dag dinsdag, en voor Frans: van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mooie leeftijd!

Coby Breitner zei

Gezellige kleurtjes voor een nieuwe project, Juud weet er wel raad mee toch. Wat een leuk kamertje van je zus. Wat zeg je nu, wordt Frans al 70? Die man die ik altijd volg op zijn wandelavonturen? Men respect hoor en alvast van harte gefeliciteerd.

quiltingmieke zei

piep
He Juud je mag dat heus niet telkens weer doen!’
Prachtig patroon...
Ben gelukkig niet op vakantie geweest dus mag niks
nieuws.. :). Mooooi!!!
knuf

Marja zei

Wat zouden we zijn zonder nieuw project?!
nu lees ik je verhaaltje en vandaag is Frans z'n verjaardag, van harte hoor!!

Groet,