donderdag 10 september 2020

Grenzen

 Grenzen, en dan heb ik het niet over landsgrenzen, 

maar de grenzen die je aan moet kunnen geven.

Wat wil ik wel, en wat wil ik niet. 

Wat is leuk, en wat vind je helemaal niet prettig.

 Laat staan leuk.


Frans en ik houden van kamperen. 

Dat doen we al jaren en vinden we al jaren helemaal het einde. 

Voor ons geen hotel of all inclusive. 

Sterker nog, de rillingen lopen over ons lijf als we daaraan denken. 

Net zoals sommige van jullie je afvragen wat er in Hemelsnaam leuk is aan kamperen. 


25 jaar geleden gingen we samen op vakantie in 

onze tent. Later nog twee keer met Maxime.

Deze tent vonden we toen te klein,

en gingen we groter. Dat vonden we het naar een

aantal jaar ook niet meer en 

kwam er een fantastische vouwwagen.

Groter dan menig caravan, de uitstraling

van een tent, maar dan wel super de super.

De vouwwagen is vier jaar geleden verkocht.

We zagen andere reizen en wat moet je dan 

met die hele mooie vouwwagen?


En nu vier jaar later gaan we weer eens

kamperen, Leuk! Wij verheugen ons erop.

Weer in die tent van toen.

Die tent is nog hetzelfde, wij zijn 25 jaar ouder.

Het was koud, klein, waren we alles voortdurend kwijt

en waren we voordat de nacht in viel genezen van 

ons idee. 

Na een nacht was ik al in contact met 'onze'

camping in Italie. Voor mij een perfecte plek.

De stacaravan werd rap geboekt!

Er restte ons nog een nacht

in de tent......


Tot zo ver deze grens.

(een volgende zou rap volgen!)



In de dagen voor ons vertrek heb ik voorbereid,


Voorbereid en 


nog meer voorbereid.


Dit keer aardig wat stichery's van de 
Here There and Everywhere van Anni Downs.
(het patroon en de wolletjes zijn nog 
steeds te bestellen bij Quilt Studio 't Gooi)


We zijn echt maar twee weken weg......
Waarom ik zoveel heb voorbereid?
Wie het weet mag het zeggen.
Ach dan kan ik thuis zo weer verder.


Deze tekst heb ik veranderd,
naar.........


Een gevleugelde uitspraak,
wat mij betreft Leuker, maar he wie ben ik?

Fijne donderdagavond,
ik typ dit voor de caravan,
in een luie stoel, lekker buiten.
Vanavond eten we pizza!

Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!


7 opmerkingen:

Floor zei

Het is me niet helemaal duidelijk of jullie nu met de tent van 25 jaar geleden op vakantie zijn, maar je schrijft nu over de caravan.
Nou ja, in ieder geval zijn jullie lekker 2 weken weg.
Je hebt genoeg quiltspullen bij je voor 2 maanden, maar wat je zegt, dingen vast klaarmaken is altijd fijn, ook als je weer thuis bent.
Veel plezier.

Annemiek zei

Heerlijk op jullie oude vetrouwde stek in Italie. Een stacaravan is ook camperen alleen wat luxer en daar is niets mis mee. Je leeft voor een groot deel buiten. En dan heerlijk italiaans eten. Yummie. Geniet er lekker van. En ach heerlijk toch dat je ongebreideld kan patchen of stitchen. Veel plezier.

Dientje zei

Wij zijn iets eerder overstapt naar een ander kampeermiddel dan jij. Na kou, last van de rug en andere klachten wist ik het wel. Een camper was nog een stap te ver, maar een caravan. Geen spijt van de keuze. De tent is goed terecht gekomen bij een zoon van een vriendin. Zoveel voorbereid, ik herken dat. En beter mee verlegen, dan .... Waar je nu niet aan toe komt, krijgt wel een kans wanneer je thuis bent. Fijne vakantie in Italië. Groet, Dientje

Marja zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marja zei

"Grenzen zijn niet erg als je ze maar op tijd ziet"
Heb het goed daar!!


Groet,

Coby Breitner zei

Ohh geweldig Juud ik moet zo lachen in mezelf. Gewoon kamperen met een beetje luxe niks mis mee toch. Geen spijt van de vouwwagen? Want eigen spullen zijn toch ook wel zo fijn. Respect voor je man hoor altijd in dat kleine tentje ook nog eens regen erbij brrrr.
Graag zou ik eens meer weten hoe je zo'n projectje aanpakt van stichery en die wolletjes. Welke volgorde, doe je iets achter het wolletje?
Meer blogs hoor over je vakantie altijd zo gezellig lezen.

Michelle zei

How wonderful to be camping, but I much prefer a trailer with a real bed to sleeping on the ground. Have fun!- Michelle