zaterdag 5 september 2020

Vakantie voorbereidingen

 Terwijl Frans druk bezig is met het verzamelen van kampeerspullen,

maak ik mij zorgen om mijn projecten.

Wat neem ik mee?

Wat kan ik voorbereiden?



Natuurlijk de Bow Ties,
te leuk en makkelijk.
Handzaam ook.

Nu had ik nog een halve meter
American Jane Pindot en dacht dat dit voldoende 
zou zijn voor alle bowties!

Ik kwam bedrogen uit, 
het is bij lange na niet voldoende.
Alleen bij QS het Gooi kon ik nog 3x een fat eight vinden.



Die ben ik op mijn eerste vakantie dag gelijk
gaan halen!
3 fat eights is goed voor 60 bow ties. Dan kan ik 
weer heel even vooruit.
Inmiddels is er in de USA besteld,
en heb ik hopelijk aan het eind van mijn vakantie
weer meters op voorraad.


Eenmaal thuis ben ik gelijk gaan tekenen
en knippen.
Alle 60.


Dat heeft in mooie stapeltjes geresulteerd,


het eerste "ik ga op vakantie en neem mee"
is klaar.


Het is niet dat ik nog niets had,
of nog niets heb liggen,
of dat ik gebrek had aan een project,
of dat ik mij zou vervelen,
niets van dat alles.

The Santa, The Tree, The Turkey & Me
moest ook gewoon mee.


En dus zat ik vanochtend hiermee.


Freezerpaper, strijkboutje,
ondertussen een wordfeutje leggen,
nog wat knippen,
uitleggen.


Kwam de naaimachine alweer op tafel om het linnen af 
te zigzaggen. Je hebt die lap immers een tijd
in handen en wat heb je dan aan 
rafels?


En om zeker te weten dat ik binnen
de kaders blijf ook gelijk met een 
rijgdraad de blokmaat aangegeven.

Klusje twee voor de vakantie is daarmee 
ook voorbereid.

Nu op naar klusje drie!
Dat zal ook Annie Downs zijn!

Fijne zaterdag,


Juud

Remember; Better finished than perfect!


11 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep goed voorbereide vrouw is er twee waard..
knuf

Marguerite zei

Hoop dat je vakantie gewoon thuis is.
Anders is het ergens naar toe rijden en de deur niet meer uitkomen ben ik bang.🤭

Floor zei

Wat fijn dat jullie de voorbereide taken voor de vakantie zo goed verdelen haha!
Jij hebt in ieder geval het belangrijkste gedaan!
Er ligt nou zoveel voorraad dat je elke dag bezig kunt zijn, dat wordt een top vakantie.
Weet je wat handig is tegen het rafelen van de stof? Een kartelschaar. Heb ik ook, maar vergeet hem vaak te gebruiken :-(
Fijne vakantie.
Groetjes,
Floor

Chookyblue...... zei

Sounds like your all prepped to go on holidays...... Lovely projects to work on.... Anni's new quilt is great

Annemiek zei

Het kerstquiltje is leuk om te doen in de bergen misschien ligt er al sneeuw, ben je meteen in de kerststemming. :-) leuke quilt dat wel. En nog wat fleurige strikjes, in de auto lekker patchen. Goede reis en geniet er heerlijk samen van.

Coby Breitner zei

Heerlijke werkjes, krijgen we dan ook elke dag een reisverslag?

jolanda zei

Heerlijk wanneer de lapjes helemaal geknipt en wel liggen te wachten om aan elkaar gezet te worden hé? En de kerstquilt van Anni vind ik geweldig! :)

Dientje zei

leuk, die voorbereidingen, heel erg belangrijk ook. En neem vooral voldoende mee, want je weet nooit. Leuke projecten, Kerstquilt van Anni is prachtig. Groet, Dientje

BezigeBijMirjam zei

Ik denk dat je wel vooruit kunt. Alhoewel, jij werkt zo snel. Leuke projecten, dat zeker! Fijne vakantie. Geniet ervan en groeten aan Frans.🤗

Phyllis zei

Grappig he, wat wij quilters als eerste in de koffer doen? Die onderbroeken kunnen we ter plekke ook wel kopen :-)
Een hele fijne vakantie toegewenst!

Yvonne zei

Jij hebt zo'n hekel aan koffers pakken, dat laat je Frans vast doen. Lapjes inpakken echter is een hele andere tak van sport. Altijd zorgen voor voldoende voorraad op reis. Veel plezier gewenst!