dinsdag 14 juli 2020

Hexagon Star a Day

Vorig jaar begon ik,
opzoek naar een 'klein' werkje 
bedacht ik mij dat ik 
Karen Styles in 2018 in Houston had zien
werken aan haar Hexagon Star a Day.

Het sprak mij direct aan en dus 
kocht ik de mallen set.
Dat is niet wereld schokkend,
we denken allemaal wel eens dat je 
nog tijd over hebt en er makkelijk
een volgend projectje bij kan.

Ik spreek ook altijd in verkleinende termen,
het is nooit een project, 
maar een projectje.

Een psycholoog zou op ons af kunnen studeren!


Tot we vorig jaar weer naar 
Houston vlogen.

Het 'Kleine Werkje' was gevonden,

Hexagon Star a Day


De eerste werd in de lucht gemaakt,
en werd er elke dag wel een sterretje gemaakt.
Zo getekend (toen nog wel), zo geknipt
en eigenlijk ook zo in elkaar gezet.

Ik kwam thuis met een hoofd vol
herinneringen en 28 sterren!

Lang heb ik het vol gehouden om de 
Sterren Stand Dag bij te houden.
Maar ik raakte ook weer snel de tel kwijt.

De hoeveelste dag is het?
Hoeveel sterren heb ik al gemaakt?
Om uit te rekenen dat ik er nog 60 moest maken,
om te hertellen en het aantal net zo makkelijk 
halveerde, om dagen later weer uit te 
komen op 60.
Hopeloos.

Zo Hopeloos dat ik al die losse sterren
maar eens aan elkaar moest gaan maken.


3 juli logeerde ik bij Karin,
en was het mijn missie om 
het koffertje leeg te krijgen.


Ze vierde haar verjaardag alvast en 
als je dan maar een projectje bij je hebt....
en er niets te kiezen valt,
en je een beetje kletst,
dan vliegt het ene sterretje na het ander aan het middenstuk.


De middenrij van LZ is al klaar, en kan ik mooi 
spieken hoe lang mijn 
sterrenrijen moeten zijn.


Ook Hilde is aan de sterren,
en haar schoondochter ook!
Hoe leuk is dat!


Zoals gezegd, de sterren
vlogen er aan. Eenmaal thuis pak 
ik mijn middenstuk en naai
ik het geheel aan elkaar. 
Pas later zie ik dat er nog maar
21 sterren in elkaar gezet moeten worden
en dan zijn ze echt ALLEMAAL
gemaakt.

Maar goed, al dat naaien,
al dat zitten, dat moet natuurlijk ook een 
beetje gecompenseerd worden.



Afgelopen zondagmiddag zijn we gaan 
wandelen bij het Uddelermeer,
PRACHTIG!





Het waren slechts 10 km, 
alleen maar over zandpaden,
door velden, langs paarden, koeien,
en zelfs een veld vol wildzwijnen 
(dat had ik liever overgeslagen,
dood eng vind ik die beesten,
en was dan ook blij toen we weer
het wildrooster over waren)


Onderweg tijd voor koffie en op
het eind bij IJs-tijd een heerlijk
ijsje!


En dan mogen er grote wiebers langszij genaaid 
worden. Een beetje een stom klusje,
maar ja dat hoort er ook bij.

Leuker is het om een juiste kleur rood
te vinden om de quilt recht mee te maken.


Dat rode lapje vond ik zomaar in mijn 
kast! Gekocht omdat ik het een mooi lapje
vond maar nog werkelijk geen idee
had waarvoor.
Dus een 1/2 meter, dan heb je 
voor 'iets' voldoende.


Ineens neemt de quilt serieuze vormen aan.


En blijft ze leuk om naar 
te kijken.
Al die verschillende stoffen.


Leuk die conversationals.


Leuk die Liberty Lawns, zoals hier
al die beestjes die precies pasten in de 
inmiddels aangeschafte stempel!


Er zitten wat antieke stoffen in, maar
deze is wel heel bijzonder.
Een lapje uit 1920,
met een T-ford erop afgebeeld. 
Ik kreeg het van Mary Koval in Houston vorig jaar.


Of dit sterretje werkelijk de eerste is geweest,
kan ik mij niet meer herinneren.
Zeker een van de eerste 6.


Jarig zijn in November resulteerde 
in 3 extra sterren.
Annemarie, Wilma en Hilde 
verdwenen als eerste in de quilt.



Vanochtend lag ze zo op tafel.

Nog 21 sterren te gaan,
het middenstuk moet nog verder vast genaaid
worden, maar dat is zo gepiept.

Het andere stuk hangt ter decoratie in de winkel.
Die moet eerdaags mee naar huis.

Dan de rand er langs en is er een top af!

Quilten?
Niet op de hand,
de quilt stuur ik weer naar Aljona.
Die weet vast wat leuk is.

Fijne dinsdag,

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect









10 opmerkingen:

Petra zei

Wat prachtig!

Dientje zei

Prachtig. Het hoeft geen ingewikkeld patroon te zijn om iets moois te creëren. Een toppertje vind ik. Groet, Dientje

Janet zei

This is such a beautiful project! So, so many lovely fabrics to enjoy.

Conny's-blog zei

Prachtig worden jou sterretjes, maar ik ben ook sterretjes aan het maken.
Heb dus een vraag heeft dit een reden die wiebers er tussen..........liefs.Conny

miekequilt zei

Wat een geweldig mooie quilt. Ik ben ook fan van hexjes.

Kyle zei

I love all the different fabric combinations you've put together. I bought Karen's pattern too, 2018 in Houston, but haven't quite gotten around to starting. Your quilt is beautiful and you're so close to having it done!!

Coby Breitner zei

GEweldig Juud al die sterren en wat een werk, nu bijna af. Ik zie het al als tafelkleed op je buitentafel hoor.
Mooie kleurencombi, bij mij zou het een allegaartje worden.

wilma oud zei

Ik heb genoten van je verhaal. Lieve groeten Wilma

Annemiek zei

Goed dat er weer gewandeld is na al dat sterrenzitwerk. Ach de zwijnen doen niets. Ik ben er ook één, LOL.
Het wordt echt een prachtquilt. Veel te zien als je die op je schoot hebt. Veel plezier in het afmaken. Groetjes

Yvonne zei

Een heerlijke quilt om naar te kijken. En inderdaad, dit is er een die je niet graag zelf door quilt met al die naadjes.