woensdag 22 juli 2020

Here there and everywhere

Een quilt van Anni Downs,
bekend van haar

In 2018 tijdens de Quilt and Craft show
in Sydney hing zij in haar stand 


Ik viel er voor.

Maar maandelijks verzendkosten uit Australië
vond ik uiteindelijk voor mij te duur.
Dan maar niet.
Tot dat Quilt Studio 't Gooi
het patroon aanbood als blok van de maand,
en verzendkosten binnen Nederland......

Er waren verschillende opties, 
ik koos voor de patronen en de wolletjes. 
Stoffen uitzoeken blijft eenmaal een 
favoriet klusje.

En daar kwam het patroon, 
elke maand opnieuw,
en elke maand opnieuw verdween
het in de plastic Hema-bak.
Tien maanden lang. 

Geen idee of ik het ooit zou gaan maken,
maar het patroon had ik in elk geval.
Telkens wanneer ik de quilt zag,
op IG of op FB viel ik er opnieuw voor.

Voor de eenvoud, 
de stitcheries gecombineerd
met recht toe recht aan patchwork.
Viel voor de landkaartjes die
erin verwerkt zijn.
De caravan die mij in gedachte
terug brengt aan al die
vakanties op de camping......

En opeens?
Opeens waren er quilts bijna klaar,
is de sterrenquilt op een haar na gevilt en
is ook de English Basket
goed onderweg en dus tijd voor een nieuw project!

De patronen kwamen uit de 
plastic Hema-bak, 
de eerste stofjes werden gezocht in de stoffen
voorraad thuis.
Streepjes, ruitjes, pindots,
two tone, wat liberty lawns....


Altijd spannend zo een eerste begin.


Er werden wat eerste lapjes geknipt,
wat eerste ondergrondjes uitgezocht,
en omdat de quilt
Here There and Everywhere heet,
mocht ze gelijk mee op
Quilt-stap.

En nu 1 1/2 week later zijn de 
'bewerkelijke' blokjes van maand 1 gemaakt.


En zo begint de reis.


Ik houd ervan om stofjes om te rijgen,
en dat heb ik dus ook bij het woord
"Sometimes" gedaan.
Dit keer had ik een oranje draadje gebruikt
voor het lapje.
Uiteindelijk vond ik dat zo leuk dat ik 
het erin heb gelaten.


Anni Downs, een Australische
met dus kaartjes uit Australië in haar quilt.
Maar wat moet ik daarmee?
Omdat dit het eerste blok is,
en we begonnen zijn met
"and so the journey began"
bedacht ik mij om dan ook maar bij het begin te beginnen.

Onze geboorteplaatsen met jaartal. Om het luister
bij te zetten verzin ik een wiegje uit vilt.
De wieltjes moeten er nog aan.
Leusden, het eerste dorp waar Frans en ik 
gingen samenwonen in 1995,
we trouwden, in de toen nog gemeente Hoevelaken, in 1999.



De andere blokken laat ik zoals ze zijn.


Wanneer ik van de week wat tijd heb zal ik de 
blokken die er tussen moeten komen snijden.


Want nu is het nog een grote gatenkaas!

Leuk om straks weer verder te gaan 
met een volgende maand.

Zin om mee te doen?

Bij Quilt Studio 't Gooi zijn nog
patronen beschikbaar, zelfs de wolletjes
zijn nog te bestellen.


Fijne donderdag,

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!










6 opmerkingen:

Floor zei

Dat wordt weer een super spannende quilt. Heerlijk al die afwisseling.
Dat witte stofje met broderie staat zo mooi!

christine zei

Leuke blokjes Judith .ben heel benieuwd hoe ze straks wordt .
Heerlijk toch aan een nieuwe beginnen ..
Hihi ik heb er ook al 1 in mijn hoofd,

Annemiek zei

Leuke quilt en een eigen twist eraan geven is het leukste dan wordt het lekker jouw quilt. Have a nice journey.

Dientje zei

Ik kan me voorstellen dat je hiervoor viel. Het thema en de eenvoud van H&P samen met de prachtige stoffen doen veel. Ik ga het weer volgen. Groet, Dientje

Dorus zei

Wat leuk om die quilt in andere kleuren te zien! Ik ben benieuwd naar de andere blokken die je gaat maken! Hier ligt het patroon al dik een jaar op de plank en vorig jaar in Sainte-Marie-aux-Mines een hele lading wolletjes gekocht, maar ik blijf nog steken op stofkeuze.

Coby Breitner zei

Geweldig leuk maak je het Juud.