dinsdag 21 juli 2020

Quilt Projectjes.......




Een deel van mijn Hexagon Star a Day
hangt nu nog in de winkel,
maar dat zal niet meer lang duren. 


want het andere deel is KLAAR!


Er waren nog 21 sterren te maken, 
maar ik had al zoveel getekend
en voorbereid dat die laatste
21 eigenlijk 
"Appeltje - Eitje" waren.


Dit weekend floepten ze zo uit mijn vingers,
21 stuks. 


Nu is het natuurlijk niet handig om 
aan die grote lap sterretjes te gaan patchen.
Er werd en klein stukje gemaakt van 
de 21 laatste sterren en 
dat stuk ging uiteindelijk 
aan het "grote" stuk.


19 juli 2020 werd de laatste 
ster gemaakt, 


En de eerste 9 maanden daarvoor,
een zwangerschap lang heeft deze top geduurd.


Je snap natuurlijk dat ik het super leuk
vind om beide stukken nu aan 
elkaar te gaan zetten.
Om vervolgens op te vouwen
om op te sturen naar Aljona in Schagen
voor het machinale quiltwerk.


Er is ook nog wat gewerkt aan 
The English Basket.
Leuk om niet alleen die van mij te zien
maar ook die van Jacqueline (rechts).
Of ik nog een tip had voor haar. 


Nou wat dacht je hiervan.
Het maken van de Hexagonen voor de
randen.
Daar mogen er 44 of zo van gemaakt worden.
Een enig klusje voor, 
ha ha je snapt het al,
tussendoor!


Ik heb er al een aantal gemaakt,


En een aantal voorbereid.


Voor het gemak een stempel van Jeanneke gekocht.
Die heb ik nog niet gebruikt, 
maar lijkt mij altijd handig.
Zeker deze maat, die komt nog vaak zat
terug dacht ik zo.


En dan is er nog een projectje waar
ik aan begonnen ben.
Daarover later meer,
het is wel echt een hele, 
maar dan ook echt een hele leuke!

Fijne week allemaal,
geniet van het mooie weer.


Juud

Remember; Better finished than perfect!

7 opmerkingen:

Annemiek zei

Geweldig weer een quilt geboren. Wat een feest! Een mooi en al bereisd kind.
Ben natuurlijk heel benieuwd naar je nieuwe project. :)
En gefeliciteerd met LZtje éh bonjour.

Conny's-blog zei

Geweldig je sterren en zo snel gemaakt.
Prachtige projecten die je onder handen heb.........liefs.Conny.

Dientje zei

Prachtige sterren zijn het geworden. Mooie tinten. En dan hop weer wat nieuws. Spannend. Groet, Dientje

Floor zei

Een heel, heel leuk project????
Daar ben ik natuurlijk weer heel nieuwsgierig naar.
Nu zie ik alleen nog maar vierkantjes, daar komt vast nog iets bij :-)
Je sterren zijn echt prachtig. Zulke mooie kleuren.
De mandjes zijn ook al zo mooi, echt kunstwerkjes hoor.

Janet zei

I’m excited for you to have a finished Star quilt! So beautiful!! I love your English baskets very much too!

Yvonne zei

Bijna af..... altijd een mooi moment!

Phyllis zei

Wat een enige blogpost, allemaal mooie en leuke projecten komen voorbij, heeeeeel inspirerend. Petje af voor hoe mooi het allemaal is en hoe snel het gaat (duimpje omhoog).