donderdag 30 april 2020

Pretty Little Pots van Wendy Williams


Wat een leuke quilt om te maken.
52 bloemen potjes.
Wat vilt, wat steekjes, blokje klaar.



Ik wil zo veel mogelijk Dutch Heritage gebruiken.
De prints in onze stoffen zijn zo mooi
en zo veelzijdig dat dit 
'appeltje eitje' moet worden.



Vorige week kwamen nieuwe pindots binnen,
en houd ik er nu eenmaal van om
dingen ook uit te proberen.
Het potje is een strike off van de nieuwe
Chintz Patchwork ca 1820.


Waar Wendy maar een aantal colonial knots maakt,
vind ik het gewoon leuker om er meer te maken.


Weer een heel Dutch Heritage potje.


Met een gemêleerde draad, mooi.
Ook weer gemaakt op een nieuwe Pindot.
Zo lekker dat spelen met stof!


En omdat het zo leuk is nog eentje.


Die bullion steekjes zitten er 
eigenlijk niet op, maar ja.....
Je mag toch ook zeker je eigenste 
"ei" kwijt in je quilt!


Frans ontdekte een nieuwe eikenboom
in de tuin.


En hoewel prachtig is dit exemplaar
toch in de kliko beland.


En dan mijn "paden op, lanen in" 10.000 stappen 
per dag challenge.

Vandaag kreeg ik van fitbit mijn volgende badge,
Serengeti, voor het wandelen van 804 km.
Toch leuk!
Het is helemaal kleuterschool niveau,
een sticker van de juf, maar dat maakt mij niet uit.

Fijn weekend alvast,

Tot Blogs,

Juud


Remember; Better finished than perfect!


7 opmerkingen:

Annemiek zei

Een eikenboom meegenomen aan je schoenen tijdens een van je wandelingen? En met je Fitbit kom je nog eens ergens van Hawaï naar de Serengeti. Ben benieuwd naar de volgende "stop".

Floor zei

Zie vaak vogels eikels begraven in mijn tuin "voor later".
Die vergeten ze dan later op te eten, en in het voorjaar heb ik regelmatig ook van die kleine eikenboompjes.
Inderdaad, naar de kliko, in de kiem gesmoord :-(
Leuk hoor al die gezellig bloempotjes vol met bloemen, kan me voorstellen dat je bijna niet kunt ophouden om ze te maken.
Fijn weekend.

Coby Breitner zei

Geweldig die pots, zou het zo graag leren hoe te werken met wol/vilt en al die leuke steekjes. Maar dan wel iets in eigen kleurkeuze. En ik zie dat ik echt eens richting Amsterdam moet, mocht het weer mogen.

Annelies zei

Hele leuke pots. Lekker kleurrijk.

quiltingmieke zei

piep leuke potjes en ik inde ban van de steekjes!!
wandel ze. knuf

Yvonne zei

Wat zijn je pots toch leuk! Sie groene en paarse zijn mijn favoriet tot nog toe, maar eigenlijk zitten er geen niet leuke tussen. Lijkt me inderdaad een feestje om te maken. Je blijft goed bezig met je stappen!

Dientje zei

Leuke potjes zijn er al. En dan nog die leuke pindots. Snap dat je uit je dak gaat. Je was al een wereldreiziger, maar met die stappenteller kom je ook nog eens ergens. Groet, Dientje