dinsdag 21 april 2020

Vilt en Pretty Little Pots


Na wat administratie, en dat gebeurd tegenwoordig
op mijn quilt kamer, word ik afgeleid door
een leuk nieuw project;

"Pretty Little Pots"

van Wendy Williams.

Dus als ik dan even wat print,
vast mijn handige lineaal pak,
en een stukje vilt, dan kan ik......


Vast een beginnetje maken voor week 2.


Voor de potjes wil ik mij beperken tot 
Dutch Heritage Stoffen, die zijn 
namelijk zo mooi!

Knipper de knip, teken, teken, knip, knip
en snip.
beetje sewline glue.


een lekkere groene voor de blaadjes......


Voila, week twee helemaal voorbereid!
Dat wordt binnenkort op een avondje
steekjes zetten.

Eigenlijk moet ik aan het geheime project.
Ik dacht dat ik alles al getekend had 
voor het middenstuk, maar dat is niet zo.
Dat betekend dat al die stoffen weer uit de kast moeten,
ook dat de sets die ik gemaakt had,
opnieuw gehusseld gaan worden.
Dat de quilt opnieuw uitgelegd wordt.
Tekenen, knippen, opruimen, meten.

Daar had ik gewoon GEEN ZIN IN!


Maar als ik dan toch ook eerst
heel even naar week drie kijk?
Gewoon kijken en niet gelijk in de kast
voor het juiste viltje, stofje....

Die Pretty Little Pots
liggen te GILLEN op tafel.
Niet normaal, zoveel aandacht vragen ze. 

En dus.....
Je snapt het!
Ik kan er geen weerstand aan bieden.

Opzoek naar een roze Dutch Heritage lapje,
wat bijpassend vilt, oh en een 
ondergrondje.

Knipper de knip,
happy de happier!

Ik werd uiteindelijk gestopt door Neef Reimer.
Die komt logeren!
Zo gezellig.


Maar he! Neef Reimer?
NEEF REIMER!
 dat bied perspectief!
Eerst gaan we wandelen 
(ha ha ik was nog niet buiten geweest,
en aangezien hij altijd met mij 
mee gaat wanneer hij er is......)

"Goh Reimer als ik vanavond de stoffen 
voorbereid, zou jij dan willen knippen?"


Ja hoor! Super leuk.
Arme Reimer! Uren is hij bezig geweest,
maar met plezier.

En voor mij een enorme hulp!
Dit had mij alleen maar zo twee a drie avonden gekost!


Love Unites Us,

deze komt ook in het "Geheime Project"
in deze tijd blijkt maar eens te meer
hoe dierbaar je familie, gezin, 
vrienden en vriendinnen,
collega's zijn.


Fijne dinsdag,


Reimer en ik gaan 'setjes maken' en heb
ik al 'gedreigd' dat ik hem ga leren patchen!
Hulp is nooit verkeerd!

Wat we nog meer gaan doen?
Lekker wandelen, een klompenpad,
leek ons een goed idee.

Frans lakt nog verder aan de dakkapel,
die is allang blij dat hij niet
degene is die aan het knippen is!


En vanavond, volgens mij was 
Zalm uit de oven tot nu toe favoriet.
Wat ga jij eigenlijk eten?


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!

13 opmerkingen:

Marguerite zei

Altijd handig een hulp in huis.
En ook nog gezellig mee aan de wandel.
Hier is zalm, spinazie taart favoriet eten.
Liefst 1 keer per week. Hihi

Floor zei

Wat gezellig dat jouw neef komt logeren, en dat ie zin heeft om zijn tante mee te helpen.
Maar.... mag er eigenlijk momenteel wel iemand bij jou in huis komen???? Dacht dat het alleen in de tuin mocht met 1,5 meter afstand.

Mijn favoriete eten is wokgroenten met rijst, maar ik ben ook heel gek op gebakken zalm met salade en frietjes.

Abc quilts zei

Ah wat gezellig die Reimer. hij vindt het allemaal reuze leuk wat tante voorstelt zo te zien. Veel plezier en goede wandeling gewenst.

quiltingmieke zei

piep

Ooh die Juud.. wij mogen met niemand in
contact komen.. mis mn kleinzoon en kinderen zo eeeerg.

knufknuf

Annelies zei

Wat een hulp krijg je. Leuk hoor !

Ineke zei

Heerlijk zeg, hulp!!! En gezellig. Wandel ze 👌🤗❤

christine zei

Gezellig hoor samen met je neef aan knipper.
Vanavond staat andijvie met rollade op het menu
Hier is het nuet lekker om te wandelen maar 13 graden en zo.n koudeoosten wind.

Petra Prins zei

Wat een plaatjes van potjes en wat supergezellig met Reimer! 10.000 stappen per dag? Allemachtig!

Dientje zei

Heerlijk zo’n hulp. Wat zijn de potten met bloemen leuk geworden. Zalm uit de oven gaat er hier ook wel in. Groet, Dientje

Yvonne zei

Wat een heerlijke hulp had jij, en zoveel gezelliger om samen bezig te zijn.
Ook gezellig die vrolijke plantenpotjes, wat ga je toch weer lekker snel.

Phyllis zei

Gezellig hoor , met neef Reimer, misschien wel een quilt ster in de dop :-)).
Lieve bloempotjes en ik ben heel benieuwd naar je geheime project. Fijne zondag !

Phyllis zei

Oh ja, wij aten gisteravond van de Surinees :-) , was weer yummy!

Bloempjes op 14 zei

Leuk hoor, ik kijk zo af en toe even mee, want ik vind dat vilt borduren erg mooi