vrijdag 24 april 2020

Vrijdagochend

Ik kom maar slecht op gang.

Heb gisteren een baaltje tegen mijn neus gekregen.
Even snel wat pakken.....
Dat baaltje kwam met enige vaart naar beneden.
Mijn glas bril maakte mijn neus behoorlijk kapot.
Het zorgde later op de dag toch
voor een fikse hoofdpijn.
Neus kapot.
Bril zit nu niet lekker.
Wat een gedoe.
Silicone pleister, kortom;
geen gezicht.


Frans is deze dagen druk geweest om de oude lak van de
dakkapel af te branden,
schuren, lakken, lakken en nog eens lakken.
Ladder op en af, op en af.
Een hele klus.


Terwijl hij daarmee bezig was
gingen Neef Reimer en ik wandelen.
Dit keer het Oldenallerpad, in de directe
omgeving van Nijkerk en Putten.
Het is echt een absolute aanrader.
Je kunt de route verlengen tot 12 km,
standaard is de route 8.


We genieten,
van elkaar en zeker van het landschap.
Nu is wonen op de rand van de Veluwe
ook geen straf.


Er is voldoende te zien,
wordt er lekker gepicknickt,
kletsen we er lustig op los.


De route is vernoemd naar dit huis,


Vlak ernaast ligt dit veld vol paarse Spaanse Hyacinten.
Een lust voor het oog.


Reimer probeert zelfs een blokje te patchen.
Het duurt even, maar dan heb je wel wat!
Ik ga het lekker gebruiken in het 'je-weet-wel-project'


LZ vroeg van de week aan mij of ik nog
wel sterretjes maak.
Hoewel ik mij er niet dagelijks mee bezig houd
patch ik de laatste tijd hoofdzakelijk tijdens het nieuws van 8 uur
een sterretje. 


De broderietjes zijn favoriet.
Enig vind ik ze.


Gisteren was ik in de winkel,
daar zijn maar liefst 17 nieuwe pindots binnen gekomen.

Natuurlijk heb ik een riedel mee genomen voor de 
Pretty Little Pots en snel een pakketje gemaakt.

Die Pindots doen het zo geweldig goed bij onze
eigen Dutch Heritage, maar ook bij modernere stoffen,
vintage, repro's, het is eigenlijk een 

MULTI TALENT!

Fijne vrijdag,

ik rommel nog wat door,


Juud



Remember; Better finished than perfect!

10 opmerkingen:

Ineke zei

Gelijk je bril rechtzetten...bij de opticien.
Sterkte met je neus😳

christine zei

Oh auw ..voel met je mee .die brillen he. . Watt een heerlijke buurt woon jij.
Geniet er maar even van .hopelijk gaat de lockdown gauw voorbij. Ook ik ik ga aan de lapjes zo direct. Eerst vijf draden quilten anders komt het nooit af de dear jane. Het is toch wel een karweitje hihi. Fijn weekend hoor.

Marguerite zei

Kapotte neus en bril dat is niet zo'n goede combi.
Hopelijk geneest het snel en kan de opticien de bril weer lekker zittend maken.

Floor zei

Als ik het zo lees is werken in een quiltwinkel ook nog levensgevaarlijk!
Hopelijk is je neus niet gebroken.
Beterschap gewenst.
Als ik Frans zo op die ladder op het dak zie staan, breekt het angstzweet me uit, zou zo bang zijn dat ie er af viel, doodeng hoor.
Wat een prachtig sterretje met dat kant, zo lief ziet dat er uit.
Heerlijk dat wandelen met dit weer.
Fijn weekend gewenst.

quiltingmieke zei

piep he.. wat zo niet leuk, beterschap hoor! knuf

Annemiek zei

Zeker een volle baal die wegen nogal wat. Pijnlijk. Brillenwinkel is ook vast nog dicht dus zit niet mee. Leuk om weer sterretjes te zien. Goed weekend

Coby Breitner zei

Ahhh Beterschap Juud, wat een rotplekje, hoop dat het snel over is.

betty prins zei

Er zijn van die dagen..balen gewoon..hoop dat de pijn wat minder is, een neus is erg gevoelig..Je sterretjes zijn lief met de braderie!

Yvonne zei

Oei! Dat lijkt me pijnlijk! Niet verwonderlijk die hoofdpijn. Ik weet niet of de wandeling met Reimer na je ongelukje was, maar Ik hoop dan dat de wandeling goed heeft gedaan. Lijkt me een mooie route.
Hoop dat je nexus snel weer heelt.
Je sterretjes zijn weer flick uitgebreid, mij was de broderiestof ook al opgevallen bij je.Leuk en nostalgisch, had den we niet allen daar vroeger iets van in de kast hangen?
Toffe gozer die Reimer en stoer dat jij een blokje voor zijn tante maakt. Die wordt vast heel special in je quilt.
Beterschap en dikke knuffel!

Phyllis zei

Jeetje, dat wist je vast nog niet, dat je een gevaarlijk beroep hebt. Hoop dat het intussen wat beter gaat met hoofdpijn en neus en dat je de kans krijgt (in deze vreemde tijden) je bril snel te laen repareren of vervangen.
Wat stoer van Frans dat werken aan de dakkapel, ik vind alles met ladders maar eng, ook als ik ernaar kijk bij andere mensen. Heb geen hoogtevrees, het is gewoon de ladder.
Wat een mooie wandeling weer, jullie wonen ook in zo'n mooie omgeving. En super gezellig zo'n neef, zeg , heel bijzonder.
Beterschap!