maandag 20 april 2020

Affo's en bijna Affo's

The Wild Flower Bag is
echt helemaal een Affo.




De steekjes waren super leuk om te doen.
Gewoon jammer dat het af is en dus.....

Begon ik aan een speldenkussen,
dit keer van Sue Spargo.


Samen met het boekje
'creative Stitching'
is het allemaal vrij eenvoudig.

Het speldenkussen is nog niet dicht.
Ik wacht op mijn bestelling
crushed walnuts van Marcha,
de Quiltster.
Dat is wat mij betreft de beste vulling,
het geeft wat gewicht aan je speldenkussen
en houdt het je spelden scherp!

Maar goed, ook af en dan?


Ben ik begonnen aan 
Pretty Little Pots 
van 
Wendy Williams.


In tegenstelling tot Sue Spargo, gebruikt
Wendy Williams helemaal
geen "moeilijke" steekjes.
Het is de wijze waarop Wendy ze 
gebruikt wat haar werk zo leuk maakt.

In september hopen we te starten
met een workshop.


De 10.000 stappen per dag. 
Heerlijk om te doen.
Ook deze zondagochtend was de A1
zo goed als verlaten.



Ook op mijn wandeling was het stil.



Opvallend zijn de hekken in dit kleine
stukje bos, weide en akkerland.
Die overigens ook weinig gastvrij zijn.


Hexagon star a day,
ik doe er echt te weinig aan.
Maar zowaar was het eerste wat ik deed,
wat handwerken betreft, dit sterretje maken.



In de tuin was Annemarie,
gezellig een dagje patchen.
Aan het speldenkussen!
Te leuk, boekje erbij,
en als onderlegger het strijkmatje van
Wooly Felted Wonders.


Zodat daar de naald keurig recht op in blijft
staan voor het maken van de 
Drizzle Stitch.


Geen snoeperijen, wel fruit en 
water met een beetje limoen.
En Frans?
Die is getrouwd met Cola.

Fijne dag allemaal,

tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect.


Oh en denk je nu?
Huh, geen groot project?
Nou dat is er wel, maar.........
die is GEHEIM.
Afschuwelijk, kan er niets van laten zien.
Ooit kom het.

9 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat ziet het er weer vrolijk en leuk uit.
Al die steekjes om een haaknaald.
Spannend...
Wat een mooie foto's ook weer van je wandeling.

neeftje zei

Leuke steekjes! lekker wandelen weer!
groetjes

Abc quilts zei

Wat gezellig een dagje met Annemarie. Ziet er ingewikkeld uit zo een steek. Maar wordt wel prachtig. En heerlijk zo een wandelomgeving. Groetjes.

christine zei

Gezellig weer een blogje . Leuk elke dag één uitdaging 10.000 stappen . Ik ga er ook aan beginnen. . Vindt je flower bah. Geweldig leuk .
Heerlijk zo toch zo komen we deze tijd wel doorheen ..lfs Christine
blijf gezond

Marian zei

Leuk werken is het met vilt, mooie steekjes heb je gemaakt, zo heerlijk buiten in het zonnetje. Ik heb veel met vilt en steekjes gewerkt in het begin van de jaren zeventig, stof versieren heette het toen, ook gebruik van tule en kraaltjes. Jammer genoeg nergens foto's van, dat is nu veel makkelijker met digitaal. Kan mij ook nog fluwelen bandjes herinneren, ook versiert met blaadjes van vilt en soort van spiegeltjes met kraaltjes, bovenaan een kleine koperen gordijnring om op te hangen en onder hing dan een spiegel of oud heren zakhorloge.
Mooi blok en speldenkussen

Floor zei

Geheim???? Daar houden we niet van hoor Juud!
Ik ben super nieuwsgierig, dus erg dat we nu niets mogen zien.
Maar je tas is prachtig geworden. Zo leuk al die steekjes.
Vraag me soms wel eens af hoeveel tassen en speldenkussens de gemiddelde quilter heeft.
Zelf heb ik er maar weinig, ben vast een uitzondering.
Heerlijke boswandeling heb je gemaakt. Wandelen nemen ze ons niet af hè, gaat ook prima als je afstand houdt.
Nou, werk maar fijn door aan je geheim.... :-)

Yvonne zei

Wat een mooie Steven, Ik kan me voorstellen dat het verslavend werkt. En ook lekker snel die kleine projectjes.
Als tegenhanger van het vast weer grote gehieme project..... maak ons maar nieuwsgierig....

Janet zei

A new big secret project?! How exciting, I can’t wait. Lovely photos from your walk.

Dientje zei

Wat zijn de steekjes en werkstukken mooi geworden. Lekkere rustige wandeling, wij vinden het tegenwoordig drukker, vooral ‘s morgens. Spannend een geheim project. Zal vast iets moois zijn. Groet, Dientje