vrijdag 11 oktober 2019

Volle dagen

Maanden geleden werd er afgesproken
om elkaar begin oktober te ontmoeten 
in België.

Als je niets plant, gebeurd er natuurlijk
ook weinig. Agenda's lopen 
achter elkaar vol. 
Is de een vrij, moet de ander werken.

Ineens is het dan zover.
We hebben er alle drie super veel zin in. 
Laat die regen maar kletteren!
Graag zelfs, binnen is het warm,
behaaglijk en goed. 
De diverse projecten rollen vanzelf uit de tassen.


LZ is bezig met haar Rosa Biddlecombe.


Ik had natuurlijk Fleur bij mij.
Vandaag komen er weer dames voor de 
2de keer bijeen voor hun Fleur.
Het is dan natuurlijk ook leuk om de 
vorderingen te zien.


Niks mis met deze quiltkamer.
Het was gezellig, heel gezellig. 
Koffie, thee, chocolaatje, thee,
chocolaatje, kopje koffie.


Hilde is bezig met het quilten van 
haar Irish Circles.


We kletsen, patchen, kletsen en appliqueren er
lustig op los.


De boogjes van Fleur zijn 'best wel bewerkelijk'.
Ik ben er twee dagen zoet mee.
(en nu zijn ze nog niet klaar!)


Hilde woont bovenop Leuven.


Super mooie (studenten)stad.


Er valt veel te kijken en te genieten.


Mooi die 'Hollandse geveltjes!"


Jammer genoeg was Jeroen Meus
niet aan het koken. 


Dan maar lunchen bij Wurst.


Het enige wat je hier bestellen kunt zijn
Hot Dogs.
Maar dan wel hele lekkere zoals de 
Chilly Dog waar ik voor koos.


En dan Kunst met een grote "K".
Kunst waar ik niets mee kan,
wat ik vooral niet begrijp,
en ook niet mooi kan vinden.
Deze 'strontvlieg' zat gespietst 
aan een mega grote naald.


Ooit een vlieg aan een naald geregen?
Nee, dat dacht ik al.
Ik ook niet. 
Ben ook nog nooit op het idee gekomen.
Jij wel?
Of is DAT dan juist De Kunst?
Best ingewikkeld; Kunst.


Dit snap ik beter!
Enig om te zien hoe met een simpel
rijgdraad een boogje ineens
wat wordt. 
Ook Kunst!

De dagen bij Hilde waren heerlijk relaxed en 
uiteraard veel te snel voorbij. 
Er is weer een bee gepland,
ha ha in MAART.
Krijg maar eens een groepje bij elkaar!


Afgelopen woensdag was ik met man en kind, kind en man
aan het lunchen in Bunschoten/Spakenburg.
Heel gezellig.
Onderwerp van gesprek; stage lopen in het buitenland.
Geef ze eens ongelijk!

Nu weer drie dagen aan het werk.
Ook weer fijn,
tussen de lappen en aan tafel bij
de workshoppers.

Vandaag eerst "just take two",
vanmiddag Fleur en 
morgen zaterdag 12 oktober
The Prince.

Heerlijke dagen in het verschiet dus.

Hopelijk komt rand drie van Fleur een deze
dagen af. 
Enig om de quilt te zien groeien.

Tot blogs,


fijn weekend,


Juud


Remember; Better finished than perfect!


10 opmerkingen:

Phyllis zei

Ziet er prima uit dat Leuven, heel gezellig en lekker!
Stage lopen in het buitenland, ik zeg, doen!

Annemarie. zei

Wat lijkt me dat heerlijk...dagen achterelkaar alleen maar patchen,prikken en kletsen.
Ik moest wel lachen om die gespieste vlieg. Gewoon humor, toch ? Ik moest denken aan hoe mijn zoon van toen ongeveer 10 jaar met een blaaspijp van elektrabuis en papieren pijltjes een wesp gespiest had. We beloofden hem een grootse toekomst als krijger.
( hij is kunstenaar geworden ).

Ineke zei

Wat een heerlijke "propvolle" dagen. Geniet, maar niet met mate 🤗

christine zei

Heerlijke dagen achter de rug .je geniet er openlijk van.
De quilts in wording zijn prachtig. En de stad Leuven lijkt me geweldig. Pr achtige gebouwen. Fijn weekend ..

Floor zei

Je hebt weer heerlijke dagen gehad Juud, en er komen er nog meer.
Wat kan het leven toch goed zijn.
Best moeilijk om mensen bij elkaar te krijgen, iedereen heeft wel wat in haar agenda staan, maar het is gelukt en jullie hebben heerlijk gekletst, gesnoept en ook nog wat steekjes gedaan :-)
Die quilts van jullie is pas kunst. Die vlieg... echt verschrikkelijk! Kunst die je een akelig gevoel geeft.... daar geef je toch geen geld aan uit?
Hopelijk kunnen jullie nog eens een afspraak plannen.
Veel plezier in de winkel!

Yvonne zei

Mooie stad lijkt me Leuven, ik ken het niet. Gezellig zo’n Bee op een quiltkamer. Meer hebben we ook niet nodig als lapjes en goed gezelschap. Die kunst begrijp ik ook niet, vind het maar wreed. Dan liever de kunst van het boogjes maken, veel leuker!

Martine zei

K Kunst..... het is geen vlieg, maar een kever....dit diertje is het enige dat niet zoals de mens is geëvolueerd ....en dus draagt het alle kennis in zich, vandaar ook dat het op deze plaats voor de universiteitsbib van Leuven staat . Ik hou van conceptuele kunst omdat ze doet nadenken ,dikwijls buiten je comfortzone. De kunstenaar “Jan Fabre “ is trouwens de eerste Vlaamse kunstenaar die nog in leven zijnde heeft mogen tentoonstellen in het Louvre tussen de oude Vlaamse meesters...maar gelukkig mag iedereen hier zijn eigen mening hebben hé Juud :) Martine

Coby Breitner zei

Wat een heerlijke dagen heb je weer achter de rug, Leuven ziet er heel aantrekkelijk uit. Ben er zelf nog nooit geweest, ik ben fan van de Belgische kust.
Het is nu heel vroeg en zit me te verheugen op een gezellig dagje Princen bij jullie.
Zo stappen we in de auto dus tot straks....

Annemiek zei

Leuven staat nog op mijn WIB lijstje :-) (wil ik bezoeken) dus goed dat je dat weer onder de aandacht bracht. Gezellig op stap met LZtje. Leuk dat Mwxima op stage gaat in het buitenland. Goed weekend.

BezigeBijMirjam zei

Dat waren weer gezellige dagen. Met LZ bij Hilde, de lunch met Maxime en Frans en de workshops. Als Maxime de kans krijgt zou ik zeker gaan. Welk land en/of plaats zou het kunnen worden?🤗