vrijdag 25 oktober 2019

Houston, dag 2

Ok, we waren dus om 03.30 uur wakker.
En dat ben ik nu, 20.30 nog steeds.
Kan niet zeggen dat ik moe ben.
Eigenlijk is het wel goed zo.


We hebben oeverloos lang op bed gelegen.
Koffie gedronken, woudfeut gespeeld, emails beantwoord,
gebeld met thuis, ook wat gespeeld
met "'t NP"
(het Nieuwe Project!)
 Leuk, al 5 sterren af. Dat is nog eens opschieten,
ik loop voor. Da's goed, zeker in zo een drukke periode als nu.


Ruimte zat in de keuken.


Die sterretjes zijn gewoon super leuk.
Volgens mij heb ik er niet eens voldoende bij mij
of is dit een gevalletje
"wishful thinking?"



Spelen is leuk, maar we kwamen voor wat anders.


Het is hier warm, 
dus de Birkenstocks weer aan,
teennagels gelakt en zonder jas naar buiten.
Het is gelukkig niet te heet, 
vorig jaar was het hier zo benauwd,
dat is nu niet zo.



Goed we stapten dus de deur uit,
en dit is wat je dan ziet.



Zoals je net gehoord hebt, gaan we 
de deur uit voor een snijmat en messen.

Het gruwelt mij aan om te zien hoe er rond 
1/2 9 al mensen zijn voor een big mac bij de McDonalds,
gewoon bij de Walmart in.
Alles voor het gemak (?)


Halloween, wat leuk!


1 Yard stukken, niet de meest leuke,
maar voorlopig kun je wat kiezen.


Zelfs de Eiffeltoren!


En de pinadas Voor kinderen natuurlijk
een FEEST om die kapot te mogen slaan.



Er is meer wat wij niet kennen,
de Halloween taarten, cakejes, koekjes.
Allemaal dik versierd met icing. 
Heerlijk hoor daar niet van, 
maar het is wel veel allemaal.


Dan ontvang ik een berichtje op mijn telefoon,
Aljona! Mijn quilt is aangekomen.
Oh morgen misschien al op de longarm?


Thuis wordt er behoorlijk gewerkt.
Lappen worden gesneden, patronen worden uitgepakt.
Niks relaxen in de bank!


Hier gebeurd het,
 op de PingPong tafel.
Een beetje laag, maar het formaat 
is natuurlijk helemaal geweldig.

Grappig om te zien wat voor een werkplekken we
eigenlijk wel niet gehad hebben.
Begin dit jaar hadden we een biljart als snijtafel!


De UPS komt langs, brengt doos 2 van 3.
Doos 1 van 3 en 3 van 3 zijn er niet!
Oh Oh, dit hebben we eerder beleefd!
Vast en zeker morgen......


De hele dag staan we aan de ping pong tafel.
Er is ook nog zo veel te doen.
Rond vier uur komt de Franse delegatie.
Zo leuk om elkaar weer te zien,
om samen aan tafel te zitten,
een wijntje te drinken, en te kletsen,
vooral veel kletsen.


Na het eten ga ik nog even zitten met mijn
NP 
(Nieuwe Project).
Als de sterretjes eenmaal getekend zijn is het eigenlijk
appeltje-eitje.
Het sterretje rechts onder had ik al laten zien.
De andere drie zijn wel van vandaag.

SSD2;8

(Sterren Stand Dag 2; 8)

Weinig enerverend, gewoon een werkdag,
maar dan wat verder van huis.

Inmiddels is het kwart over negen,
kop thee is op,
verhaaltje is geschreven.

Morgen gaan we onze pallets halen bij 
de UPS. Die zijn per boot maanden
geleden al verscheept.

En daarna, verder met snijden.

Leuk dat je weer even kwam lezen,
tot morgen.

Tot Blogs,



Juud

Remember; Better finished than perfect


13 opmerkingen:

Rita zei

Ziet er allemaal weer heel goed uit. Je sterren zijn super, maar dat is ook zulk leuk werk om te doen. Ik blijf hier lekker meelezen. Fijne dag als je weer wakker bent.

Phyllis zei

Wat een ontzettend leuk en gezellig huis hebben jullie en heerlijk comfortabel en ruim. Mooie straat ook , die gazonnetjes, strak hoor.
Enig dat je nu ook videootjes plaatst.
Succes met snijden en fingers crossed voor de laatste dozen.

Petra zei

Ik duim voor het opdagen van de laatste dozen. Veel plezier!

Yvonne zei

Ziet er weer super uit allemaal. Niet verkeerd zo’n werkplek! En een heerlijke lange dag als je zo vroeg wakker bent.
Leuk filmpje dat geeft toch een completer beeld! Nu fingers crossed voor de ontbrekende dozen......

Annemiek zei

Leuk gedaan dat home decorrating met jullie eigen quilts, voel je je meteen weer thuis. En gezellig dat de club weer groter wordt. Geniet van het mooie weer dat is weer lekker meegenomen. Hoop dat het slapen snel beter gaat.

Marguerite zei

Een gewone werkdag, maar toch anders.
Leuk om weer te genieten van jullie bezigheden.
Veel plezier en werk ze...

KijkDaarIs zei

He gezellig...die monstertaart is natuurlijk helemaal geweldig..lekker in oranje..denk speciaal voor jullie !!
De sterretjes zien er leuk uit...volgens mij heeft Petra ook al een leuk stapeltje..van vorig jaar van ons uitstapje...
Gezellig met de franse delegatie in huis dat wordt vast weer een feestje ( groetjes aan allen !!)
Ik zou zeggen werk ze en geniet ze ....
Fijne dag !

christine zei

Zo genieten steeds .enne der sterretjes hangen bij mij ook in de hobbykamer. Al zo.n jaartje of 4 ?? Sttt

Floor zei

Naast lekker naaien aan je leuke sterretjes, is het nu weer werken geblazen. Snijden, heel veel snijden.
Maar samen is dat vast gezellig.
Zijn jullie nu de snijmat en messen vergeten mee te nemen????

Mieke van Minnen-Kanis zei

Ziet er gezellig uit.
Nu maar hopen dat de andere twee dozen op tijd komen!!!!

Janet zei

I love reading about all of your preparations. How exciting - your Fleur quilt is being quilted! It will be a wonderful "welcome home" surprise when you get back. Your star-a-day progress is amazing - you'll be done long before your year is up at this pace :0)

Wilma zei

Doos 3, je weet niet wat je mist! Kom maar gauw naar jee bestemming, dat zul je hartelijk ontvangen worden.

quiltingmieke zei

piep superplek hebben jullie zeg!!
en de sterretjes.. wat erg in een land wazr ze gn stofjes verkopen :(
knuf