dinsdag 15 oktober 2019

De Kever van Jan Fabre en Fleur!



In onze bee zit een ware KUNST liefhebster. 
Terug naar mijn 'strontvlieg', het blijkt een kever te zijn.

Volgens Martine;

Het is een kever, dit diertje is het enige dat niet zoals de mens
is geëvolueerd. Het draagt dus alle kennis in zich, 
vandaar ook dat het op deze plaats voor de universiteitsbib 
van Leuven staat. De kunstenaar  Jan Fabre is trouwens
de eerste Vlaamse kunstenaar die nog in leven zijnde heeft 
mogen tentoonstellen in het Louvre tussen de oude Vlaamse meesters, maar
gelukkig mag iedereen hier zijn eigen mening over hebben
he Juud.

Nou dat mag zeker!
Dank je wel voor de uitleg.

Je kunt hier  (klikker de klik naar de scarabee van Jan Fabre)
ook nog even lezen.

Een ding is zeker geslaagd,
het is Kunst die mij niet los heeft gelaten!

Wat mij ook niet los heeft gelaten is FLEUR!


Wat mij ook keer op keer verbaasd is dat
het toch lastig is en blijft om reëel te blijven
over hoe lang appliqueren duurt.
Appeltje eitje, maar niet wat tijd betreft.
Dat valt toch keer op keer weer tegen.


Er zitten heel veel uurtjes in dit onderdeel van de 
derde rand.


De volgende rand heeft een boogje meer,
en dus...... Wie weet gaat dit wel als werkje
mee naar Houston volgende week.


Zoals gezegd, doe ik alles met de needle turn techniek,
maar mijn blaadjes weer niet. Ik wil toch 
puntjes hebben aan mijn blaadjes,
ik vouw en rijg dus alles om.


In onderdelen is er al veel voorbereidt.


Gisteren kwamen de laatste blaadjes aan mijn derde rand.


Ik zat niet alleen aan tafel,
stukken gezelliger zo samen.


De derde rand kwam af!
Dat niet alleen, ze kwam ook aan de quilt.


Super de super leuk!






En dan nu maar aan de slag om ook
de vierde rand aan de quilt te krijgen!


Gaat lukken.


Fijne dinsdag allemaal,


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!



9 opmerkingen:

Marguerite zei

Je gaat als een speer zeg!

Janet zei

I love watching the progress of this beautiful quilt!

Floor zei

Het kunstwerk mag dan een hele verstandige kever zijn, maar aan die scherpe spies vind ik het toch niet fijn om naar te kijken.
Wel naar jouw werkstuk hoor, dat wordt mooi en afwisselend.
Wel veel werk al die applicaties, maar dat is altijd zo, maar het wordt zo mooi en daarom beginnen we er steeds aan.
Snap dat je ook weer op reis gaat, spannend hoor.

audrey zei

So pretty! I love how the quilt has so many different elements! Your birdy thread holder is very sweet too.:)

Conny's-blog zei

Zo zeg deze quilt word schitterend zeg..........liefs.Conny

Phyllis zei

Wat een beauty en wat leuke garenhouders zie ik in je post.

Annemiek zei

Heerlijk dat het al zo opschiet. Of je nu patcht of appliceert voor dat je het weet is er weer een paar uur verstreken. Wel een fijne manier om de tijd door te komen. :-)

Ineke zei

Wat wordt het mooi ❤✂️

Martine zei

Dat is oa wat kunst ook moet doen : stof tot nadenken geven en gesprek ...
Of is het misschien omdat de scarabee in Nederland werd gemaakt....