zondag 27 oktober 2019

Houston, dag 4

Het is de dag van snijden en Market.

Gisteren kwam ik stof te kort om 
mijn sterretje af te kunnen maken.
Maar in een quilthuis is een lapje
snel gevonden.


En dat is dan ook het eerste wat ik doe.
Een lapje snijden voor het sterretje van vandaag.
Morgens om  05.30 uur.


Een klein reepje is voldoende.


AF!


He gezellig zo.


Wanneer "quiltmania" naar Market is,
is het huis weer van ons.


Omdat we geen klossen hebben weten 
te vinden, hebben we de snijplek 
verplaatst. Stukken beter en met een view!



Smiddags rijden we down town Houston.



De rode ramen, jullie hebben ze vast
wel eens gezien op foto's of misschien wel 
tijdens een bezoek in Houston. 
Ik heb vandaag even een klein 
filmpje gemaakt. 
Het is ook zo leuk om te zien.



We willen vandaag alles langs lopen,
maar dat duurt nog geen vijf 
minuten of ik loop de tentoonstelling in.
Het is behoorlijk indrukwekkend,
morgen maar weer verder. 


We genieten van de mooie stands,


en van de Amerikaanse dames die vol trots (?)
hun bedrijfsnaam uitdragen.
In dit geval 
"The Purple Pineapple"


Natuurlijk ook bij Irene Blanck langs,
die is net lunchen.


Opvallend veel Australiers.
Leuk!
Kathy Doughty is er ook.


Dan langs de stand van Quiltmania,
Martine is net aan het lunchen!


Beide quilts kennen wij erg goed.
Margaret Mew met haar Merow Croft
en de Mystery van Karen Styles uit 2018.


Niet alles is geschikt voor ons, 
maar dat wil niet zeggen dat de stands
niet leuk zouden zijn!


Natuurlijk ook bij Karen langs.
We hebben nog wat mallensets "star a day" gekocht.
En nu ik hier toch zo aan het snijden ben,
zal ik er ook een stofje in stoppen voor wat 
misschien wel jou eerste "Star a day" gaat worden.


Wanneer we stoffen inkopen, boy oh boy wat mooi weer,
worden we getrakteerd op een mince pie van Fortnum and Masons.
In de hoop dat wij ook kerststoffen in zullen kopen,
dat hebben we toch maar niet gedaan.
Maar wel heel veel andere mooie lapjes!


We zien leuke displays,


antieke beauties,


Leuke kussentjes,


a Gammin met rode glitters,
waarom ook niet!?


Ook in Mallen-land heeft de 
Flamingo haar intrede gedaan.


Zien we bij Tulip een geopende rol 
naalden, maar liefst 2000.


Everything is bigger in Texas,
deze auto zeker.
Een metertje of 10 lang,
en heel veel moeite om de bocht te maken.


Thuis ruimen we de keuken
eerst maar eens op.



Morgen gaan we weer verder. 

SSD4; 11

(sterren stand dag 4; 11)


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect

10 opmerkingen:

Phyllis zei

It's that time of the year again :-) ! De tijd dat ik weer bij m'n 1e kopje koffie een post van Juud mag gaan lezen. Het zijn echt dagelijks cadeautjes hoor, echt genieten en heerlijk wakker worden met jouw verhalen en foto's. Voor mij natuurlijk met heel veel herinneringen aan een stad waar ik gek op ben en een quiltgebeuren wat fantastisch is. Ik kan het gevoel van dat Convention Center en de excitement over al het moois en de leuke mensen daar zo naar boven halen.
Hartelijk dank dus voor je dagelijkse, uitgebreide updates en groetjes en hugs aan alle lieve en leuke mensen daar <3

Annemiek zei

Goedemorgen dames, vandaag gaat de wintertijd in dus een extra uurtje in bed. Dat lukt niet dus er maar uit. Ontbijtje maken en lekker blogs lezen. Julie waren weer druk aan de andere kant van de wereld. Wat is er weer veel moois te zien op de tentoonstelling. Vast moeilijk om keuzes te maken. A star a day mmmh. Even de kast nalopen en ja hoor ooit begonnen met sterren maken, wie weet pak ik het wel weer op. :-) have a nice day.

Petra zei

Je schiet wel op met al de sterren, dat gaat weer een prachtige quilt worden. Veel plezier weer vandaag en geniet van al het moois op de beurs.

Floor zei

Ooohhh wat beleven jullie toch veel Juud!
Mooie quilts zien, mooie stands, leuke mensen spreken... natuurljk ook werken, maar dat is fijn voor de afwisseling :-)
Best handig zo op het aanrecht snijden.

Coby Breitner zei

Wat een beleving moet zo'n beurs zijn groot en zoveel nieuws. Ben benieuwd wat jullie voor nieuwigheidjes vinden?
Have fun

Marian zei

Wat heerlijk om je blogs te lezen terwijl je ver weg bent, wat een prachtige dingen laat je ons, thuisblijvers, zien. Ik zie die zeemeerminnenstof hangen, jee wat leuk is dat zeg. Mooie quilt wordt dan, daar hoef je dan geen top voor te maken, gewoon die stof aan de voorkant.
Verder is het weer genieten van je verhalen, veel plezier en tot het volgende verslag.

Dientje zei

Goede afwisseling, werk, mooie dingen, leuke mensen en ook nog vrije sterrentijd. Genieten. Groet, Dientje

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat een gezellige blog weer...
Wat is er veel te zien in Houston.
Leuke snijmat hebben jullie trouwens, staat mooi op/bij het aanrecht.
En oeps, ben gisteren voor de bijl gegaan voor de mallenser van ster per dag
Op 1 januari beginnen en er dan een (schrikkel)jaar quilt van maken.
Maar tuurlijk probeer ik er alvast een paar😉🙄

Karen Baking Soda zei

Lekker hoor, doe ik nu jouw verhaaltjes smorgens! Dankjewel voor heg delen!

Yvonne zei

Ik besef me nu pas dat ik het patroon en mallen van Star a Day ook al jaren heb.... voor ooit......
Eerst maar eens iets afmaken.
Heerlijk dat jullie lekker konden struinen op Market. Een stuk leuker dan festival vind ik. Er is zo te zien weer genoeg te genieten!