maandag 25 november 2013

VIJFTIG MINUS EEN

Afgelopen zaterdag was het zover, mijn verjaardagsbee.
 
En voor het eerst besloot ik om mijn verjaardag te vieren op de dag
waarop ik werkelijk zou verjaren om op zaterdag
lekker een bee te kunnen houden.
Een bee met de vrouwen waar ik het meest mee quilt.

 
Ik ben enorm verwend, heb ook hier cadeaubonnen
gekregen, twee van Petra Prins en een van
Atelier Fat Quarters.
Maar ook een QUILT NAAKT KALENDER!
 

 
Dus als je nog opzoek bent naar een sinterklaas of kerstcadeautje?
Deze zijn te koop bij
Bij elke maand staan leuke teksten, deze is mijn favoriet
 
"Quilting forever, housework whenever"

Stop 8 quiltsters in een huis en je hebt heel veel te kijken,
zoals deze LE van Ineke
 
en deze van Wilma

En ook Janny neemt haar LE mee, om tot de
verschrikkelijke ontdekking te komen dat haar
bloempjes te groot zijn,
AU!

Te groot, te klein, het maakt Sjaak allemaal niet uit.
Met zijn vieze pootjes komt hij er eens
lekker bij liggen.
"Gelukkig niet OP het werk van Janny"
denk ik nog.....

 
SJAAK!

Pauline is bezig met het maken van deze winter/kerst quilt.
een plaatje,
"Die nu ook gewoon af moet"
(ligt al vanaf 2005.......
hebben we daar niet allemaal last van?)

 
Wilma gaat dapper door met haar Sjaan,

 
Werkt LZ'tje door aan een quilt voor haar kleindochter Sophie.
Alle banen zijn nu klaar en moeten
ALLEEN nog EVEN aan elkaar.......


En Sjaak, die sjokt achter ons aan.
Veel te gezellig om ook maar IETS van te missen.


Ziet er heerlijk uit toch?

 
Dan moet mijn burnt ook geshowd worden,
er is nog maar weinig te showen.
Binnen kort zal ik mij daar weer eens in gaan verdiepen.

 
Janny heeft ook haar AFFO mee gebracht,
een Farmers Wife voor haar dochter.
Een Bjoetie.

 
En hier een historisch feit, op mijn 50-1
maakt Berna haar aller EERSTE
DEAR JANE blokje.

 
Ook gaat Beppie mee om te showen.

 
Joke is bezig aan haar ENKHUIZER quilt,
het prille begin, maar mooi!
Zou ik ook wel aan willen beginnen......

 
Maar ik ga eerst door met het huiswerk van
de AWS van Di

 
En Sjaak?
Die zit waar wij zitten!

En zoals altijd is het veel te snel half vijf,
en zitten Sjaak en ik saampjes
met "onze" lapjes,
 
Lieve Meiden,
nogmaals heel hartelijk bedankt
dat jullie hebben willen komen op mijn
verjaardagsbee!
 
Fijne week allemaal,
 
 
Juud

 

28 opmerkingen:

Unknown zei

Wat fijn dat je een mooie dag hebt gehad en ons laat mee genieten van wat jullie allemaal hebben gemaakt en mee bezig zijn fijne dag

Else zei

Wat een heerlijke dag, geniet nog lekker na! Knuffel van mij

quilting Jeannet zei

De gezelligheid spat er weer vanaf!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat een kleurenpracht, een feest om naar te kijken!!!!!!

Berna zei

Ik heb er niks meer aan toe te voegen. Het was super gezellig en wat een goed idee zo'n verjaardagsbee. Dat er maar vele mogen volgen. Nu op naar het halve eeuw feest.

susana zei

Geweldig om te zien!
En wat iedereen toch mooie quilts!
groetjes Susi

Lida zei

Wat gezellig en wat leuk dat iedereen kon komen, nu meis ook vanaf hier nog van harte en een heel gezellig, gezond en creatief nieuwjaar gewenst!
Groetjes
Lida

sylvia zei

wat een topdag en vooral: wat een topstukken maken jullie met elkaar: echt te gek voor woorden!
En dat blokje van Berna wordt straks ook vast een topstuk....;)
groetjes, Sylvia

Anoniem zei

Altijd gezellig zo bij elkaar en elkaar mmooie quilts bekijken.De Enkhuizer quilt lijkt me ook een mooie worden.
Nu lekker nagenieten en lapjes aaien.
Succes met de AWS
groetjes,Truus uit Drenthe

Carin zei

Zo te zien heb je weer een geweldige dag gehad. Wat een mooie werkstukken laat je zien, het een nog mooier dan het andere. Die kalender is helemaal top !!!

Annelies zei

Wat een werkstukken. Ik zit hier te genieten.

Floor zei

Wat een heerlijke dag heb je gehad! Leuk al die quiltende dames op bezoek en maar praten.... waarover zal het gegaan zijn?
Drie keer raden... natuurlijk over quilten, en zeker niet over het huishouden :-)
Hebben jullie gelijk foto's genomen voor de naaktkalender van 2015?
Die ga ik dan zeker kopen hoor.
Sjaak heeft ook genoten zo te zien, heerlijk alle quilts uitproberen.

jolanda zei

Van harte gefeliciteerd!!!! Wat een heerlijk verjaardagsfeest met alleen maar quiltsters! Vaak vind ik het best jammer dat ik op een verjaardag met mijn handen stil moet zitten, maar bij jou kon iedereen met goed fatsoen haar lapjes tevoorschijn halen. :-))

ria vogelzang zei

Van harte met je 50-1! Wat een gezellig idee om een verjaardagsbee te houden!
Je zet vast een trend....;)
Wat een mooie projekten komen er voorbij; echt genieten!
En jij lekker nagenieten nog!
Groetjes, Ria.

Judith zei

van allerhartelijkst nog met je 50-1ste verjaring!! Wat een heerlijkheid en gezelligheid bij je verjaardagsbee! kan me goed voorstellen dat het veelste snel half vijf was ;0)

Yvonne zei

Geweldig zo'n verjaardagsbee, goed idee!

Monica zei

Van Harte Gefeliciteerd. En wat hebbe jullie er een gezellige boel van gemaakt. Geniet er maar lekker van. Leuk die kalender hi hi

Ageeth Dorsman zei

Wat een heerlijk verslag van een super-quilt-verjaardagspartijtje! Het was net of ik er ook een beetje bij was en ik heb fijn meegenoten van al het quilterige moois, dat voorbijkwam. En die kalender, hilarisch gewoon!
Groetjes van Ageeth

Saskia Smit zei

De kalender is een echte wannahave en de quilt van Sophie een snoepje.

Marga zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Heerlijk zo'n speciale verjaardagsquiktbee, Sjaak heeft ook genoten.

Groetjes,
Marga*

Rosa zei

Happy belated Birthday and looks it has been a fun day.Great projects and goodies!

Ineke M zei

was een hele gezellige dag, die natuurlijk veel te snel voorbij was!
Nog bedankt Juud voor al dat lekkers en de gezelligheid
groetjes Ien

carina zei

Dat zijn toch de heerlijkste dagen beetje kletsen, steekje en snoepen! Mooi werk komt er voorbij.

Rennie zei

Leuk een Verjaardags Bee. Ga ik misschien ook wel doen voor mijn quiltvriendinnen. Een dan die kalender. Ga je elke maand omslaan en ons laten zien?

Wilma zei

Wat was het super gezellig en wat hebben we gelachen om die leuke kalender. Juud thanks voor de hele leuke dag, ik vond het top!

Guusje, zei

Wat een leuk idee om zo je verjaardag te vieren en wat ben je heerlijk verwend. Ik zie ook veel moois voorbij komen het moet zeker genieten zijn geweest.

Janny zei

Het was echt super Juud. Nogmaals bedankt voor de gezellige dag.Groetjes Janny.

Sis Voorn zei

Deze kalender gaat toch zeker op een ereplekje ;-) TE LEUK ...
Prachtige quiltwerkjes laat je langskomen...zucht....