donderdag 7 november 2013

Op stap met LZ’tje

Ons weekendje weg is aangebroken, LZ’tje en ik zijn in Limburg. In de stromende regen rijden we vanuit de Achterhoek naar het Zuiden. Het maakt allemaal niet uit, we babbelen er rustig op los. Onze eerste stop is bij Quiltwinkel Marij in Beek en wat denk je wat?
GESLOTEN!
DSC00982DSC00981
Maar we blijven een beetje sip met capuchon bij de voordeur staan. En terwijl we willen gaan overleggen wat we dan willen doen horen wij “ik maak jullie wel los”. Het wordt verschrikkelijk vriendelijk gezegd en gaan we ervan uit dat er voor ons open gedaan wordt.
Even later lopen we met lapjes de deur weer uit. Dan op naar stop nummer twee, in Heerlen.
DSC00983 DSC00984
De Oliemolen. Een prachtige hoeve, met een grijns van oor tot oor lopen we over het erf. Het is er echt super mooi, totdat…….. we kennis maken met de eigenaren…….. Laten wij het erop houden dat we tien minuten later (als we al zoveel tijd gebruikt hebben) weer in onze auto zaten.
DSC00997DSC00998
Mede omdat het zo ongelooflijk regent gaan we naar de B&B (klikker-de-klik-naar-waar-wij-zijn). Gastvrouw Jacqueline quilt zelf ook. Hoe leuk is dat, en stop quiltsters bij elkaar en je hebt een show en tell.
Zoals deze bovenstaande quilt, Amish solids gecombineerd met stoffen van De Haan en Wagemakers!
DSC01001DSC01005
Of deze, een beige/cream achtergrond stof van het grote blauw/gele warenhuis, met oude overhemden van haar zoons! Op de achterkant zitten hartjes geappliqueerd en gestitched
DSC01006
LZ’tje en ik zijn de twee enige gasten, en da’s maar goed ook. Van de vier tafeltjes die er staan hebben we er drie met onze ‘rotzooi’ bezet! De houtkachel houdt ons behaaglijk warm.
DSC01009DSC01010
Na de eerste nodige steekjes gaan we lekker eten. Op aanraden van mijn collega Petra doen we dit bij “Moeder de Gans” in Teuven, België.
Het was heerlijk, nu weer lekker in de B&B, waar nog de nodige steekjes gezet zullen worden vanavond,
Tot blogs,
 
Juud en LZ’tje

28 opmerkingen:

Berna zei

Heerlijk! Ik heb er helemaal beeld bij.
Geniet maar lekker saampjes van de winkeltjes, de steekjes en het gezelschap de komende dagen.
Veel plezier!

Petra de Smet zei

Erg leuk het B&B😉
Bekende plek voor mij! Heel veel voetstappen heb ik in Slenaken gezet. Ik ben verliefd op ons mooie Zuid Limburg👍bakker Vermeeren heeft heerlijke vlaaien om mee te nemen ..... De victoriavlaai jummmmiiiiee.

Rennie zei

Hai. Dat is leuk we zaten tegelijk te bloggen geloof ik. Wat ziet dat er puik uit zeg. Ik kan me voorstellen dat jullie het zo samen helemaal super hebben. Ziet er zo warm en gezellig uit. Geniet er van!

Janny zei

Ziet er erg gezellig uit. Geniet ervan ,maar dat zal wel lukken. Groetjes,Janny

Monica zei

Oh, wat hebben jullie het samen gezellig zo, een beetje jammer van de regen, maar daar zul je in dat gezellige huisje niet veel van merken. geniet ze!

Marians Quiltblog zei

Oh wat gezellig zo samen. Geniet ervan!
Fijn weekend.
Groet Marian

Martine zei

Wat moet dat heerlijk zijn zo saampjes op stap.
Geniet ervan.

Floor zei

Het weekend begint bij jullie dus al op donderdag!
Dat worden fijn veel dagen lang genieten van leuke dingen.
Goed, er kan wel eens een tegenvaller bij zitten (zou die winkel dan wel klanten overhouden?) maar jullie vermaken je vast wel verder.
Veel plezier en hopelijk ook wat beter weer.

Wilma zei

O wauw, dat ziet er perfect uit, zo'n gezellige sfeer straalt het uit. En lekker veel tafels ter beschikking, helemaal goed. Geniet maar lekker allebei. Veel plezier en gezelligheid gewenst.
Lieve groetjes
Wilma

Anoniem zei

Wat zitten jullie daar heerlijk te quilten lekker genieten J deB uit S

Sis Voorn zei

Nog even gelezen voordat ik lekker slapie ga doen... wat jammer van Heerlen... wat goed van Marij in Beek !
Geniet lekker, tot zaterdag !

Anoniem zei

Dat ziet er inderdaad HEEL gezellig uit daar in het Limburgse. En dan nog lekker eten en steekjes zetten. Wat wil een quiltster nog meer. Fijn weekend verder. Groetjes Wilma

Willeke zei

Zo dat ziet er goed uit. En wat een gezellig onderkomen hebben jullie uitgezocht. Geniet ervan want een weekend vliegt voorbij.

Heleni zei

Oh wat gezellig. Veel plezier samen.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Super Juud en Karin!!!!!
Veel plezier
groetjes
Wietske

Anoniem zei

Leuke B&B hebben jullie daar ziet er echt gezellig uit
En ja de quilt winkel in Heerlen zo te horen jammer genoeg nog niets veranderd zo'n ervaring had ik ook maar dat is zeker al 10 jaar geleden gelukkig zijn er nog vele leuke andere quiltwinkels waar je je geld kwijt kan dus laat je niet ontmoedigen en geniet lekker
Gr. Carolien

KijkDaarIs zei

Wat gezellig zo'n zussen weekend!!!
Geniet er maar lekker van!!!
Héél véél plezier!!

Noa zei

veel plezier en een gezellig B&B
en een mooi landschap geniet er van

Phyllis zei

Oh, wat gaaf ziet dat er uit! Zo gezellig en sfeervol. Geniet van jullie weekend en bedankt voor de tips!

bep zei

Juud ik geloof dat ik ook maar eens ga boeken voor mij en mijn handwerkvriendinnen, bedankt voor de tips ,lijkt mij helemaal leuk daar, Bep

Carin zei

Hahaha de oliemolen ... daar stonden wij ook zo weer buiten toen wij er eens kwamen LOL
Veel plezier in Limburg !

Judith zei

wat ziet die B&B er ontzettend knus uit! zo te lezen een tripje van uitersten?! gelukkig wel een gezellige B&B mevrouw :0)

Ineke M zei

Grappig, niets verandert in al die jaren....... Geniet er nog maar heerlijk van, groet

quilting Jeannet zei

Ziet er leuk uit hoor Judith, allebei de ipad voor de neus voor het broodnodige contact met de buitenwereld, en prikken maar! Leuk, zo samen met je zus.

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk, zo gezellig in die leuke B&B met je zus, om jaloers op te worden (ik heb rgeen zus, zo jammer).
Twee heel verschillende ontvangsten gehad in de winkels, dat is wel opvallend! Heel veel plezier nog, de rest van her weekend!
Groetjes van Ageeth

quiltsathome zei

Wat een leuk plekje hebben jullie daar in die B&B gevonden. Herkenbaar in Heerlen, helaas.

Willy zei

Dat ziet er leuk en gezellig uit. Ik heb adresjes opgeslagen. Veel plezier!

Yvonne zei

Mooie foto's, lijkt me een toplocatie waar jullie waren. Jammer van de nare ervaring onderweg in Heerlen.