zondag 24 november 2013

Huisvlijt

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om de dingen die ik voorgenomen had te gaan doen
 te gaan doen.

Zoals het opnieuw bekleden van mijn clovermap.

 
 
Ineens was ik het helemaal zat, dat vieze morsige op sommige plekken gesleten lapje! Bah. Om het onmogelijk te maken om er langer mee door te lopen ben ik de binnenkant gaan slopen.

 
  
Op zoek gegaan naar het boekbinderslijm,
en na wat nodig vouw werk,
en het plakken van een kantje heb je dit.
(overigens kon ik zo de oude inhoud weer gebruiken, zelfs het schuurpapier)
 

Het mooie linnenlapje komt van Stitchers Inn in Nunspeet.

 

En dan deze! Ooit zelf figuur gezaagd, papier geplakt en met heel veel geduld geschilderd. Sinterklaas vieren we hier niet meer, misschien dat we weer met ons drieën naar de film gaan op Sinterklaasavond. Nog maar eens zien, maar deze uit mijn ‘mama maakt antroposofische popjes en seizoenstafels’ oude-doos mag nog steeds op tafel.

Fijne zondag nog,

 

Groetjes,

 

Juud

14 opmerkingen:

Annelies zei

Wat is je map leuk geworden !

susana zei

Ontzettend leuk gedaan!
Lief stofje,
groetjes Susi

Marians Quiltblog zei

Leuke map heb je ervan gemaakt. Ik ben ook zo'n "mama maakt antroposofische poppetjes". Mijn kerststal mag na 5 december uit de doos.
Fijne zondag,

Groet marian

carina zei

Ja je map is echt waanzinnig veel mooier zo!!! leuk lapje :) en ehhh leuk kantje zo. o ja ik heb ook een hele lading antroposofische poppetjes liggen (mocht ik ooit nog oma worden in een verre toekomst dan heb ik ze nog als nieuw in de kast) en ook ik heb hele seizoentafels gemaakt. Doe ik nog steeds een beetje maar dan voor mezelf.
Je houtgefiguurzaagde tafreel is erg mooi. Gezellig.nice zondag nog

Anoniem zei

Je hebt eer van je werk-mooie map met geweldig stofje!
kleindochter mag nu spelen met 1 van oma's antroposofische poppen en een beer kreeg ze al voor in de poppenwagen.
Leuk dat sinterklaastafereeltje-hier geen sint en geen film,maar wel gezellig!
gezellige zondagavond
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Je map is weer prachtig en klaar voor heel lang gebruik.
Dat leuke Sinterklaas gevalletje (ja, wat is het eigenlijk?) is zo leuk en stemmingsvol!
Het geeft eigenlijk ook al een beetje kerstsfeer in Sinterklaastijd. Erg mooi gemaakt.

Lida zei

Je map ziet er weer perfect en helemaal eigen uit! Groetjes
Lida

Else zei

Oh veel leuker zo je map! fijne avond knuffel van mij

Heleni zei

Daar kun je weer mee voor de dag komen. Erg leuk geworden.
Je figuurgezaagde tafereeltje is fantastisch. Zuinig bewaren hoor.

Anoniem zei

Wauw, wat een goed idee van die map en wat is die mooi geworden. Kijk, met deze omslag heeft niemand. Ik onthoud hem. Groetjes Wilma

Wilma zei

Oh supergaaf Sinterklaas tafereeltje!
Die heb ik helemaal niet gezien zaterdag.... er was ook zoveel meer mooois te zien en veel te kletsen.
Ik vond je verjaardagsbee geweldig!

Yvonne zei

Prachtig je Sinterklaastafereeltje. Wie weet ga je het ooit weer vieren zoals wij na 25 jaar kerstboom weer de Sint in ere hebben hersteld. Je map ziet er weer prima uit, ik heb dat lapje ook staan aaien in Nunspeet......mooi!

Guusje, zei

Wat heb je dit geweldig gedaan en wat een goed idee je hebt nu weer een erg mooie nieuwe map.

Berna zei

Mooie map zo. Zal ik onthouden voor als die van mij op is. En het sinterklaasdoosje is echt leuk!
Fijne week en tot morgen.