vrijdag 23 juni 2017

Vaderdag in Breckenridge

Het is alweer zondag 18 juni.
De dagen vliegen werkelijk voorbij.

Vandaag hebben we het lekker rustig aan gedaan.
Koffie op bed,
ontbijten, Frans die nog wat leest
en ik zit lekker op mijn gemakje buiten
te patchen.
Heerlijk.
Ik heb het gewoon gemist.
Om van mijn quiltvriendinnen nog maar
te zwijgen.
(bijna niet te doen, een hele maand weg!)

Ook heb ik wat contact met de
'buitenwereld'
Uiteraard met Maxime, maar ook wat
vriendinnen passeren op whats app,
of via de email de revue.

Omdat het internet zo goed is stuur ik ook wat 
filmpjes door.


Het geeft mij ook de gelegenheid om
mijn Linda (collins) Sterren eens
uit te leggen.
Gemaakt in het vliegtuig hier naar toe,
gemaakt op alle miles die gereden zijn.


Alle spulletjes makkelijk bij de hand.
Eigenlijk kun je mij hier de hele dag
wel laten zitten.


Maar dat doen we niet,
we gaan toch nog even een blokje om.
Niks spannends,
niet te inspannend,
gewoon even lekker samen de benen strekken.


Voor het eerst deze vakantie waan ik mij in 
Oostenrijk of Italië.


Dit ziet er gewoon 'bekend' uit.


Behalve dan misschien de hoeveelheid sneeuw die
hier nog op de bergen ligt. 
Mind you, het dorp Breckenridge ligt op 10.000 feet,
zo een drie kilometer hoogte.


Al wandelend rond het meer komen we een opa en oma
tegen die een quilt op de grond leggen.


Om er vervolgens lekker op te gaan zitten,
de quilt was gemaakt toen zij zelf 
40 jaar geleden trouwden door zijn oma!
En hun volgens de opa;
"many a night it keept us warm!"
Hoe leuk is dat?


Eenmaal terug in het dorp komen we dit mooie 
bronzen beeld tegen.


Het is een beeld ter nagedachtenis aan de 
Amerikaanse Berg Soldaten die 
in de 2de WO in Italie gevochten hebben.


Sterker nog in de omgeving waarin
wij de afgelopen vier jaar onze vakanties hebben
doorgebracht,
het Gardameer en Trento.

Toch gek om dat nu ineens hier te zien.
996 mannen die gestorven zijn 
voor onze vrijheid en die hier
in Breckenridge, hun woonomgeving,
 herdacht worden.

We lopen nog een laatste keer door het stadje,
halen wat eten voor  de avond en gaan 
terug naar onze camping.

Ik merk dat ik ondanks de
factor 30 toch behoorlijk ben verbrand.
Dat zal vast door de ijlere lucht komen.

Snel uit de zon dus.

Tot blogs,

Juud

Remember: Better finished than perfect.




9 opmerkingen:

Phyllis zei

Zo gezellig weer, ontbijten met Juud :-) . Ziet er weer heerlijk uit daar en wat een zalig weer hebben jullie. Mooie Linda-sterretjes!

Marja Rijnsburger zei

Ik heb genoten, ik geniet, van al je heerlijke reisverslagen.
Groetjes Marja

My name is Riet zei

Wat geniet ik toch van je blogjes Juud. Wij hebben lang geleden ook eens zo,n camping reis gemaakt. Zelfde gebied, de westkant van Amerika en ook met zo,n reuze camper. Een maand lang trekken. Heerlijk. Nu komen bij mij dus de herinneringen boven en kijk ik iedere dag weer uit naar je volgende foto's en verhaaltje.

Veel plezier weer verder.

Yvonne zei

Altijd weer een goed teken als je richting het eind van de vakantie je 'gewone' leven gaat missen! Heerlijke dag weer daar in Breckenridge.
En hoe leuk is het dat het tasje van Doreen ook weer even terug is in Amerika!
Nog geen last gehad van de grote hoogte waarop jullie verblijven? Of verbleven moet ik schrijven want inmiddels zijn jullie terug als je dit leest. Welkom thuis! Wij mogen nog even meereizen een paar dagen gelukkig, ga je mooie reisverslagen missen! 😢

Rita zei

Ik ga je blogjes aan het ontbijt straks missen. Wat hebben jullie een schitterende reis gemaakt en dank dat je het met ons hebt willen delen. Gr. Rita

Floor zei

Merk nu pas dat je een beetje achter loopt met je berichtjes. Maar wat maakt het uit...
Heerlijk om even rust te houden en met de lapjes te stoeien, kan me voorstellen dat je dat gemist hebt.
En dan kom je op je wandeling een oude veel gebruikte quilt tegen. Dat is eigenlijk zoals het hoort, een quilt echt gebruiken, maar soms is het best zonde van de prachtige stoffen als ze vuil worden.
Dit is echt zo'n heerlijke gebruiksquilt waar we er allemaal toch wel een paar van hebben.
Misschien een flesje factor 60 kopen?
Hier eindelijk wat koeler, heerlijk!

Floor zei

Beetje suf van mij om dat te schrijven van die factor 60, want jullie zijn nu thuis!
Heerlijk genieten van je eigen huis en van het mooie maar wat koelere weer in Nederland.

Carine Remmery zei

Ik las net dat jullie thuis zijn, fijn thuiskomen is ook leuk!
Wat tof die quilt ginder wijd... zo te zien geknoopt? niet gequilt?

Dankjewel voor je dagboek verhalen. Maar hoe zit het ginder met de muggen?
groetjes Carine

BezigeBijMirjam zei

Heerlijk zo'n relax dag. Je kan ook niet door blijven draven. Leuk, die quilt van die mensen. Geknoopt als ik het goed zag.