zondag 18 juni 2017

Capitol Reef

zondag 11 juni

Op aanraden van Stuart
rijden we scenic byway 12
richting Hankville,
via Escalante.
Het is een prachtige rit.


We rijden door The last frontier.
Dit gebied is pas rond 1880
helemaal in kaart gebracht.



We stoppen menig maal om gewoon te genieten van 
het uitzicht.
Het rijden zelf is natuurlijk ook een deel
van de reis en van je plezier.


Het wordt voor mij,
ik ben degene die hier door heen rijdt,
een grens verleggende activiteit.
Ik heb wel wat last van hoogtevrees en 
vind ik het niet helemaal tof om
op de bergkam te rijden!


Maar wanneer je dit ziet......
is die hoogte ook wel te overkomen.


al met al een super tip van Stuart.
Wanneer we boven op de summit staan,
op bijna 3000 meter hoogte,
waait het enorm.
En eigenlijk is het blijven waaien.

Eenmaal in Torray vinden we de camping
moeiteloos, en rijden dan richting
Capitol Reef.

Het is heet, en het waait behoorlijk.
Dat Capitol Reef.....
Mooi, zeker waar, maar we hadden
net zo spectaculair gereden dat Capitol Reef daar
niet aan kon tippen.

Een hike?
Vandaag niet.
Capitol Reef is kaal, leeg,
is er geen schaduw, nemen al die rotsen
ook nog eens de warmte op.....
en dan die wind....
Nee, geen wandeling.
We gaan per camper door het park.


De eerste stop is Gifford Farm House
een settler die in Capitol Reef een 
boomgaard heeft gepland.
Die boomgaard is er tot op de dag van vandaag
nog steeds.
Een vreemde gewaarwording om tussen
al die kale hoge rotsen een
oase van groen en sereniteit aan te treffen!

Een schril contrast in de foto hierboven is wel
de wagon vs de camper.


Ook hier weer mule deer.
Die NIET gevoerd mogen worden.
Ze scharrelen op hun gemakje rond.


Dit mooie vogeltje fladdert ook wat rond.
Het is hier een waar paradijs.


en lijkt het alweer geënsceneerd.


Gifford house is er ook nog steeds.
Het doet nu dienst als winkeltje.
Er wordt ijs verkocht, en kleine taartjes.
Ik neem een apple pie mee.
Het ziet er super smakelijk uit.




En komt Frans als eerste een quilt tegen.
Het is een grappig ding,
leuk met prairie points.
Hier wel heel toepasselijk.


Het appeltaartje kwam in een super leuk
papieren zakje.
Enig.


En imposant is het ook hier.
Maar zou ik je aanbevelen hier naar toe te gaan?
Nee, ik denk het niet. 
Dan zijn Zion, Bryce en Arches
echt vele malen mooier,
en hebben ook meer te bieden.

Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect







7 opmerkingen:

Else zei

Dat was weer heerlijk wakker worden met je blogje! Benieuwd waar we morgen weer naar toe gaan, hoe dan ook GENIETEN. Zwaaizwaai knuffel van mij

Yvonne zei

Een van de mooiste stukken Utah om te rijden. Je ziet zoveel meer als je de byways neemt he? Prachtige rit!

Marja zei

Wat een goeie tip van Stuart, prachtig!

Groet,

Marina Brito de Campos zei

Oh, je bent echt in de navel van de wereld! De mooiste plekken op aarde. Toen Wij in 1978 voor het eerste in Amerika waren, met een motor home , hebben Wij ons hart verpand aan Capitol Reef en de Freemont river. De rivier was breder en er stroomde meer water door. Er was een waterval waar je het water in kon en daar zijn we gaan zwemmen. De rivier is nu nog maar een stroompje en de plek waar de waterval was, kun je nu niet meer bereiken. De parkeerplaats is afgezet met hekken. De geschiedenis van dit gebied is ook zo boeiend! Ik Ben benieuwd waar jullie nog meer naar toe gaan. Veel plezier!

Floor zei

Juud.... je bent een held!!!!!!
Dat je met dat grote bakbeest over die bergkam durft te rijden..... ik krijg al last van het (heel erge) hoogtevrees als ik naar de foto kijk.
Zo wie zo zeer moedig dat je daar mee durft te rijden op welke weg dan ook.
Groetjes vanuit een heet Nederland,
Floor

Phyllis zei

Wat een bijzondere en mooie rit, letterlijk 'top'!

Awina zei

Oh, wat een prachtige reis en wat een mooie foto's. Ik ga ze zo op de laptop nog eens groot bekijken ipv klein op m'n mobiel. Ik geniet hier mee. Heel veel plezier nog.