donderdag 18 april 2024

Feest van herkenning


Ervaring leert dat als wijzelf wat willen zien

wij er gewoon eerder moeten zijn.

En dus arriveren we rond een uur of 9 op de beurs.

Samen met vele andere standhouders.

Buiten komen we gelijk Jenny Bear tegen samen met

Christofer Wilson Tate.

De dag is begonnen!




Als eerste naar de tentoonstelling,
heerlijk een salon voor jezelf.
Ongestoord rond kunnen kijken, pure luxe.

Deze quilt is van Brigitte Giblin en is een van de 
speciale uitgiftes van Quiltmania geweest.



Dan komen we Christopher nogmaals tegen.
Mooie quilts, een waar feest, maar we hebben maar
heel even en blijven dus niet te lang hangen.


Lang genoeg voor een foto!


Overal waar je bij Christopher kijkt zijn er schitterende 
quilts te zien.


Op twee tentoonstellingen hangen antieke 
Borduurwerken.
Deze bijvoorbeeld uit 1792


En deze uit 1779! In een prachtige conditie.
Op mijn Instagram heb ik ze allemaal geplaatst,
ze zijn super mega bijzonder, uit privé collecties.
Ik denk dat menigeen deze in handen zou willen
krijgen om te reproduceren.


En dan Wilma
H*E*L*E*M*A*A*L
in haar element.
Ze praat Frans, wenst iedereen een Bon Salon,
is vrolijk, helpt als de beste en vinden we het 
heerlijk dat wij dit samen mee mogen maken.

Een beurs is knoert hard werken,
maar ook geweldig leuk en om dat dan te mogen
delen met je Bestie is de kers op de taart.


Dan komt er een mevrouw in de stand
met een bloesje van de VOC.
Als ik vraag of ik een foto mag maken
gaat haar jas uit en wordt er even geposeerd.
Hoe leuk is dit!
Fantastisch dat mensen dit voor je doen,
dat ze de tijd nemen om je hun creaties te laten zien.



En dan ontmoet ik Willemke weer,
ook al zo leuk.
Maxime stuurt haar af en toe nog foto's,
en nu sturen wij haar er ook een!
Van haar moeder en haar gekke tante,
aldus Willemke.

Ik zie dat we (lees ik) inmiddels net zo grijs ben als Willemke!


En dan dit werkstuk!


Niet te geloven zo mooi,
en dan ook nog op de machine gemaakt.


Met juweeltjes van stoffen erin.


En dan ontmoet ik, zoals elk jaar,
Patrizia weer. Uit Italie, verder dan 
Ciao Bella kom ik eigenlijk niet.
Leuk is het altijd wel!


Het thema dit jaar is Frankrijk, en dus heb ik voor
dag een een Frans Schort aan getrokken.
Thuis uit de keukenla en zo mee de stand in.

Avonds zijn we versleten.
Wat een dag, wat een drukte,
wat een feest, en wat gezellig.

Met vermoeide benen en zelfs zere knieholtes 
"strompelen" we naar de bus.
Tijd om te gaan zitten en om wat te drinken,
want eerlijk is eerlijk, in de stand is er eigenlijk 
nergens tijd voor.
We eten terwijl we werken,
drinken twee kopjes water.
En dat was het.

Niks ergs hoor, het is gewoon zoals het gaat.

Eenmaal thuis drinken we het ene glas water na het andere.

Vandaag dag twee,
en die is altijd wat rustiger dan dag een.

Tot blogs,


Wilma, Peet en Juud

Prins on Tour


Remember; Better finished than perfect

5 opmerkingen:

Margot zei

Goedemorgen , de beurs rondlopen is de s'morgens dus de beste kans !
Het is voor jullie fijn/gezellig met al de kennis en werkzaamheid ,
fijne dag op deze donderdag .... groetjes

Floor zei

Wat fijn dat je nog even kon snuffelen bij de andere stands en wat kleine gesprekjes hebt kunnen voeren.
Prachtige quilts zie ik zo her en der.
Kan me goed voorstellen, dat je aan het eind van de dag totaal uitgeput bent.

Marion van de Sande zei

Wat een heerlijk verslag en wat een geweldige foto's. Jullie stoffen blijven toch echt de allermooiste, verreweg de allermooiste. Ik snap dat jullie helemaal op zijn als de dag is afgelopen maar ook wat heerlijk is het om samen mee te maken!

En nogmaals: die quilt van Christopher, wowwwwwwww wat mooi!

Janet zei

Thanks for taking time to post even when you're tired. So lovely to hear about the exhibition and the interesting people you see.

Barb zei

Looks like an amazing quilty day - those smiles say it all!