zondag 2 juli 2023

Pincushion Pantiles, Royal Tunbridge Wells


Mijn tas met naai attributen is gepakt, 
ik realiseer mij nu dat deze in Houston is gekocht.
Ook al op een werk-reis.
Vol verwachting ben ik om nu eindelijk Pincushion te zien, 
ik heb er al zo veel over gehoord,
ik ben toch werkelijk reuze benieuwd.

Het is een geweldige winkel, 
alles mooi in de schappen, leuke bakken,
stofjes, gekke dingetjes,
een gezellige tafel.


Een gezellig raam, uitnodigend met mooie 
planten in gezellige bakken.


Sinds ik Hortensia's uit heb gemaakt
voor Rododendrons gedurende deze reis
het ik het alleen nog maar over 
mooie planten of bloemen.
Ze zijn in elk geval gezellig.

Uiteraard slingertjes voor de ramen,
feestelijk.


Een gezellige tafel, mooie bloemen waar onze
quilts zich gelijk thuis lijken te voelen.


La Reine van Wilma Malensteijn


Leuk om zo op reis te gaan met deze quilts.


En hoewel ze prima passen bij Pincushion hebben
we ze toch maar weer ingepakt.



Tante Alie van de Engelse/Australische in Perth woonachtige Tess 
heeft ooit dit borduurwerk gemaakt.
Om ons te eren kreeg dit klederdracht borduurwerk
een ere plek in de winkel.
Helemaal geweldig.


Op dag 1 en op dag 2 wordt er uiteraard gewinkeld, niet alleen
door de work shoppers maar ook door onszelf.


Terwijl wij in Tunbridge Wells aan het workshoppen en 
shoppen zijn wordt er bij ons in Zutphen
ook gewinkeld!


Dit is toch wel heel bijzonder.


Enfin wij neuzen in Pincushion nog even door!
Een Bookmark Mouse



Een leuke zipper bag van Deborah Dorward.


Meer moois op tafel. Onder andere
een nieuwe start voor een Sister Quilt.
Alleen maar om te kunnen laten zien
wat je allemaal met deze quilt kunt.
Het is een fantastische uitdagende quilt om te maken.


RING PEET


Ontmoet Sandra (links) en Tracy (rechts)
Op een gegeven moment zei ik;
"When in doubt just repeat"
Maar Tracy verstond het volgende;
"When in doubt just ring Peet"
Hilarisch, we hebben er hartelijk om kunnen lachen.
Onze Peet gaat het nog druk krijgen!


Op instagram volg ik Michelle van Remembering the old ways,
ze kwam naar de workshop met haar vriendin Sian 
van Mrs. Warrs Country Home.
Stofkeuze, kledingkeuze, lifestyle is helemaal
ge-ent op de jaren 40. 
Enig om ze nu te ontmoeten en geweldig leuk om ze te volgen.


Ook op dag twee wordt er eerst geshopt,
toch altijd even kijken of er nog iets 
van je gading is.


Misschien een leuke Needle minder?


De lesruimte is in de kelder,
en als je de trap af komt staan daar deze
knap gele schoenen.
Ik vind ze helemaal geweldig.


Op het prikbord hangt een begin van 
een quilt van Deborah Dorward met de tekst; "love"
Ik kan het niet laten om daaronder 
een Rosamunde middenstuk van de sisters te hangen.

"what's not to love?"


Het is duidelijk dat Sue Stitchbury hier ook is geweest,
op de schouw, in de lesruimte,
staat een Sue Huisje.
Wat een moppie.


Voor de lunch stap je hier gewoon de winkel uit
en ga je op een terrasje zitten van een van
de vele restaurants.

Wij gaan zelf even shoppen,
er is een luxueuze honden winkel.
Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is er.


Sokken voor het teckel vrouwtje
"I woof You"


In de keuken winkel komen we,
hoe kan het ook anders,
vlaggetjes tegen!


En staat de nieuw bakken King op de toonbank,
tussen de pollepels in!

E*N*I*G


XXXXXL stoelen, ze blijven leuk.
Als ik 100 ben kruip ik er waarschijnlijk nog steeds in.
Kan het gewoon niet weerstaan.


Morgens vroeg op de Pantiles,
het winkel gebied waar je Pincushions vindt.


En toen was ik te druk, druk met uitleggen,
voordoen, zelf laten doen,
van de ene ruimte naar de andere lopen.
Worden er Petra Prins boeken gekocht,
doen we uit de doeken waarom 
Stanhope Manor zo heet.
Gaan de verhalen over en weer over tafel.


Ze komen van heinde en verre,
zo ver als York, want 'I didn't want to miss this"
Zijn er dames die vanochtend al om 05.00 uur in de auto zaten
om hier op tijd te kunnen zijn!


Het was beide dagen knoert gezellig.


En deze afwas, die is lekker niet voor ons.
We hoeven niet op te ruimen, we laten lekker de boel de boel.
Jenny heeft er ook helemaal geen zin meer in om dit 
nu nog te doen. Anders hadden wij al lang met een theedoek
in onze handen gestaan. 



Ook in de keuken is er ruimte (! Iets waar wij
in Zutphen enorm jaloers op zijn)
voor een kastje waarin je lekker het
servies opruimen kunt.


Life is like a tea cup,
to be filled to the brim
and enjoyed with 
FRIENDS

Waarheid als een koe!


Ik lijk hier wel een reus met mijn 1 meter 67!
Het was een feest, bijzonder om op twee
locaties in Engeland gevraagd te zijn.


Wat een mazzelkont ben ik!
Heerlijk om al die dames ontmoet te hebben,
zalig om mij dagen lang onder gedompeld te hebben
in het Engels, Engeland, the country side, 
the rolling hills, narrow hollow roads.


Morgen gaan we weer lekker naar huis,
ook super fijn.


Voor nu is het nog

"Groetjes, Juud en Peet in Kent"


Remember Better finished than perfect!






 

7 opmerkingen:

Annelies zei

Het borduurwerk met de klederdrachten heb ik geborduurd rond mijn 15de. Kon je volgens mij bestellen bij de Margriet.
Was rond 1973.Oeps.

Floor zei

Dat borduurwerk is prachtig. Net als de quilts die ik voorbij zie komen.
Dat middenstuk van de "Love" quilt, komt me heel bekent voor.
Wat hebben jullie het leuk gehad.
Nu weer naar huis ook leuk, want in Zutphen hebben jullie van alles gemist zie ik.

Coby Breitner zei

Wat een heerlijk verslag en wat een mooie winkel zeg, zo gezellig!
Ik volg die twee dames ook, geweldig mrs Warren-County. De sjaaltjes die ze altijd om heeft vind ik zo leuk.
Wil graag leren breien om ook die Ascot sjaaltjes te maken, moet je maar eens googelen.
Fijn om weer naar huis te gaan, jammer voor ons ik smulde van de verhalen.
Goeie reis, Coby

Margot zei

En dan nu weer huiswaarts na al die geweldige ENGELSE dagen !
Het was heel fijn om jouw reisverslag te lezen , en bedankt ,ook voor de gezellige en mooie foto's !

Er staat op 1 foto een geweldige mooie grote antieke keukenweegschaal .met zo'n
grote schaal , die vind ik nou helemaal ' het einde ' !

Daar ben ik al jaren naar op zoek ........ nog steeds , dus ik blijf naar jouw foto
kijken , kwijlen met een bakkie eronder !

Goeie thuisreis ( weer in die roestige bak ? )

Marguerite zei

Wat een hoop moois weer.

Marion van de Sande zei

Een post vol met geweldige plaatjes, inspiratie en verhalen. Heerlijk om te lezen. Geweldig voor je om mee te maken en dan ook lekker weer naar huis!

Annelein zei

Wat leuk Michelle onverwachts in jou blog tegen te komne... groot fan... ;)... Gezellig je verslag... lees het wel wat laat... maar geniet er des te meer van...