donderdag 13 juli 2023

gezellige dagen


Vele pakketjes zijn er gemaakt afgelopen week,
inpakken, inpakken en inpakken.


er was ook weer een UFO bee,
lekker werken aan je eigen project. Zelf had 
ik ook wat tijd voor een paar steekjes aan
mijn "on the go" project.


Ik houd van opruimen, Yvonne gelukkig ook,
en zo tackelen we samen afgelopen zaterdag de
toonbank.
Onder de toonbank verdwijnen vaak de 
laatste stukken van de stofbaal.
Als je lang genoeg wacht heb je echt een klusje om 
alles te snijden en op te ruimen.
Zaterdag hadden we goed de gang erin.


De dag ervoor had ik visite van Annemarie,
gezellig buiten zitten borduren.


Wordt er een linnen keuze gemaakt voor een 
volgend project van Anne.


Altijd gezellig en is er altijd wat te lachen.



Favoriete klusjes voor mij zijn o.a. het oud papier wegbrengen.
Aan het eind van onze straat staan grote containers, die
op maandagochtend worden geleegd.
Mooi moment om ons oud papier dan even weg te brengen.


Dat deed ik maandagochtend ook,
maar in al mijn enthousiasme gooide ik ook
een kaart weg die ik naar de post moest brengen.
Ik zag de enveloppe netjes recht op tegen de
achterwand van de diepe container liggen.


Hup terug op de fiets naar huis om de trap te halen.
Trap op het stuur en terug de straat uit 
fietsen.


Ladder langs de container en daar ging ik,
erin!

Je ziet aan de trap dat de container best diep is,
met een fikse zwaai, zwaaide ik mijn been over de rand,
en klom er weer uit. 
De enveloppe is nu onderweg naar Engeland.
Gelukkig maar!

Volgende keer toch echt beter opletten.



Na de sport zit ik even lekker aan de koffie
in de voortuin.
Zo fijn dat de verbouwing alweer een jaar
geleden is!


In de keuken staat het vilten aardbeienkind op de plank.


En doen de bloempjes van Desiree het nog 
steeds geweldig goed.


Gisteren hadden we een verrassing voor Mieke,
we hebben nog een keer haar verjaardag gevierd.
Bij Willeke en Stien van Atelier Fat Quarters.


We hebben allemaal een borduur voor haar gemaakt,
en door het Borduur-virus zijn ze ook
in Culemborg besmet geraakt.


Willeke laat het een na het ander mooie borduurwerk zien.
Deze op 56 count, een over een is wel helemaal schitterend!



Na afloop lunchen we heerlijk bij Brownies en Downies in 
Culemborg, het was heerlijk. Een echte aanrader.


Thuis lijkt het wel Kerst! Borduren garens van Soed Idee en van 
Thistles arriveert. Ook het borduur linen en mijn gewonnen
Project Bag van de 911 Stitcher uit de USA mag ik uitpakken.


Genieten geblazen.


Het stuk linnen mag enige naam hebben.
Het is 1 meter bij 70 cm.
Gisterenavond ben ik begonnen,
dit gaat echt wel even duren.
Heerlijk!


Fijne donderdagavond allemaal,
zondag ben ik weer in de winkel
voor de 
"gewoon gezellig op zondag"
Altijd een feestje.


tot blogs,

Juud


Remember; better finished than perfect!





 

6 opmerkingen:

Annemiek zei

Ha ha, nog mazzel dat de container leeg was. Als het halfvol was en er dan in moeten.... Wat leuk dat je de mooie projectbag gewonnen hebt. Een mooie opnergbag voor een prachtige (ik wilde quilt schrijven) borduur. Veel plezier om er aan te werken.

Gera zei

Geweldig om te lezen. Ik schoot hardop in de lach om het container verhaal. Ik zie je gaan. Was je niet bang dat je niet weer uit de container kon komen zonder trap? :-))
Fijn dat je zulke gezellige dagen hebt gehad. Genieten met al die draadjes en lapjes!

x

Victoria zei

Hello, Your cross stitch projects are beautiful. If it's of any interest at all, many years ago my grandmother suggested to me that you can use ordinary masking tape to bind the edges of cross stitch linen while you work on it. I know how annoying a fraying edge can be. You just fold a piece of tape in half over each side; half to the front and half to the back, and then trim it neatly at each end, if that makes sense. When your project is complete it can be peeled away easily without leaving any marks. The tape creases a bit as you work, but it makes no difference at all to how you sew, and it just becomes softer but always stays in place. With best wishes, Victoria

Dientje zei

Nou jij weet wel leuke plekjes te vinden, haha. Leuk blogje. Mooie werkstukken. Het borduren gaat ook lekker. Groet, Dientje

Floor zei

Waarom heb je Frans niet meegevraagd om een filmpje te maken van jouw klimpartij in- en uit de container?
Hadden wij lezers heerlijk kunnen meegenieten en het steeds opnieuw afspelen :-)
Dat aardbeienmeisje van vilt is zo lief. Maar eerlijk gezegd wel een beetje zielig omdat ze niet kan kijken.
Wat een prachtig nieuw borduurpatroon heb je aangeschaft, zo groot!
Vind die blauwe van Willeke ook een plaatje.

Marion van de Sande zei

Wat mooi, al die borduurtjes die jullie voor 1 vriendin hebben gemaakt. Doet mij denken aan een patroon van BBD. Heel mooi.

Wat een plaatje, die foto van je gearriveerde post! En die gewonnen project bag!! Ik heb een tutorial gevonden van een projectbag, ook deels doorzichtig. Zó mooi, dus zodra ik een keer tijd heb ga ik spullen bij elkaar zoeken/kopen om er eentje te maken.

Je nieuwe patroon, Consider the Lillies van Heartstring Samplery, heel mooi, wat voor kleur linnen heb je hiervoor gekocht? Ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden!