vrijdag 17 februari 2023

14 februari

Valentijn?

Valentijn.....?

JOEHOE! VA-LEN-TIJN!


Mijn Frans-Valentijn gaf geen sjoegen.

Kansloos, gelukkig kregen we visite!

Dat biedt dan gelijk perspectief.


Naar de bakker voor een taartje; Check

Koffie en thee in huis, ook een frisdrankje

en wat voor de eventuele borrel.



Het bezoek bracht een prachtig boeket mee,

en zo werd mijn Valentijns-dag een echte Valentijnsdag.



Maar mijn 'valentijn', ach laten we het daar maar

niet over hebben.

Het woord Romantisch krijgt hij amper uit zijn mond,

verder is het een SCHAT!


Op woensdag werd er weer eens gewandeld,

heerlijk in de zon, over het Pionierspad.


Het pionierspad loopt van Muiden naar Steenwijk,

dwars door de Polder.

Alles wat ik ooit over 'de polder' en 'Almere' gezegd zou 

kunnen hebben neem ik terug. 

Hier is nog ruimte,

volop groen en bossen, waterpartijen, mooie

omgeploegde akkers. Echt genieten in een prachtige omgeving.



Staat Australie voor mij synoniem met de Agapanthus,
dan staat Almere synoniem met de Berenklauw,
die zie je werkelijk overal.
Verbazingwekkend omdat het best een 
gevaarlijke plant is.



Het genieten stopte een beetje toen de bus

voor onze neus wegreed en wij een uur in een Abri zaten,

maar ach met mijn 'valentijn' vloog ook dat uur zo voorbij.


al was het maar met behulp van een telefoontje!


In de winkel gaan we weer verder met de Appliquatie lessen,

op je gemakje eens uitvogelen welke methode of methodes

jou het beste passen.


Leuk om nu ook werken te kunnen bewonderen.


Het geleerde in de praktijk gebracht,


En dat niet alleen, we worden zelfs door de 
jarige Gera getrakteerd!


Op een prachtig speldenkussen.


Gera oefent de verschillende technieken,
zo leuk om al haar 'oefen-bladen' te zien.


Zelf moet ik hoog nodig verder met mijn 
quilt Rosamunde. 
Sterren mogen er getekend worden, nog heel veel sterren.
Dit weekend hebben we "Winter Weekend" in de winkel,
wie weet is er tijd voor mij om met een lapje te
gaan zitten?
We zullen zien.


Het is een heerlijk plekje aan de side table die we 
tegen de keuken hebben laten maken.
Onze oude loom stoelen passen er prima bij.
Enfin, we zitten hier met name morgens erg veel,
lekker bakje koffie, wat te laptoppen,
woudfeuten, lapjes knippen, patchen,
nog een kopje koffie.
Ik vooral bij het raam, lekker in het licht,
extra lampje erbij.
G*E*N*I*E*T*E*N
Frans leest dan vaak nu.nl of de digitale krant en 
houd hij mij op de hoogte wat
er gebeurd in de wereld.
Echt ons moment, elke ochtend opnieuw.
(het doet mij denken aan mijn ouders,
mijn vader zat dan aan de tafel met de krant,
maakte voor mijn moeder een kopje koffie en dan zaten
ze heerlijk te teuten. Wij 'teuten' inmiddels ook)


Ik probeer een beetje te 'berekenen' hoeveel 
sterren ik nog mag maken.
Met dezelfde vaart geef ik dat op,
ik maak er gewoon lekker een stel en zie
wel hoe de quilt zich verder ontwikkeld.


Voorlopig hangt ze prima aan het kastje van An.

Ik teut nog even door samen met
mijn valentijn!

Fijn weekend allemaal en tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!





4 opmerkingen:

sylvia zei

Gezellig teuten, doen wij ook als pensionado's. Zover ben jij nog niet, maar evengoed teut maar raak! Enne, ik heb de liefste man, maar valentijn komt hier ook niet binnen, hoor! Dus jouw Frans is niet de enige.. ;)
Gezellig weekend, met Frans, teut en al je niettetellensterren!

Marguerite zei

Hihi... Valentijn is hier in huis ook ver te zoeken.
Zeg ook altijd: als die van mij met bloemen thuis komt is het verdacht.
Wat een mooie wandeling hebben jullie weer gemaakt.
Hoop dat die man van mij ook eens mee gaat lopen.
Met de lapjes wordt ook weer de prachtigste werkjes gemaakt

Floor zei

Jij hebt een heerlijk teutplekje samen met jouw Valentijn.
We doen daar ook niks aan hoor.
Verplichte dag om een bloemetje te geven, dat is toch niet leuk?
Eigenlijk net zo stom als vader- en moederdag, waar mijn kinderen dan wel weer wat aan doen.
Toch wel lief hoor.
Jullie hebben een heerlijke wandeling gemaakt.
De berenklauw is schitterend en helemaal niet gevaarlijk als je hem maar niet plukt.
Er zijn gevaarlijker dingen in de natuur, denk maar aan de verleidelijke mooie rode taxusbessen die voor een kindje dodelijk kunnen zijn.

Monique zei

Wat een ontzettend mooie rosamunde quilt met echte leuke lapjes combinatie !
Komt of is er een patroon? Of beter nog een BOM pakket zodat we ook die leuke combies kunnen maken.