donderdag 13 oktober 2022

Quiltbee

 Er zijn nog een aantal dingetjes die thuis

moeten gebeuren, maar 99 % is nu wel gedaan.

Volgende week ga ik eens opzoek naar een mooie

krans boven de houtkachel.

Gisteren heb ik de gordijnen besteld.

Hangt er weer een spiegel op het toilet,

en heeft onze trouwfoto ook weer een plekje gevonden.

Langzaam maar zeker komt alles weer op zijn plek.

Wat ook weer op zijn plek valt zijn de bee's, gezellig

om naar toe te gaan en super gezellig om te geven.

Gisteren was er weer zo eentje.

Eerst de lunch, wat gaan we eten?

Gisteren was het pompoensoep en een quiche met gepocheerde peren,

rockfort en walnoten. 

Een citroen cake bij de koffie.

De tafel wordt gedekt, het Bunzlau komt

uit de kast en van de plank.


Een schitterend boeket op de vaas.



En de bjoeties op de grond,
zoals deze Tea and Cake van Aafje.
De quilt zelf is van Judy Newman en staat in haar
tweede boek.
Aafje heeft hem gemaakt met 1" hexagons ipv 1.25"


Een feestje om naar te kijken!


Hier met de maakster en kun je gelijk zien
dat die gordijnen echt hard nodig zijn.
Zo ongezellig een huis zonder iets voor de ramen.


De rand die we voor de quilt gekozen hebben
vinden we allemaal helemaal perfect!


Annie heeft wat kleins meegenomen,
1/4 inch hexagonen. Daar was ze al eens mee begonnen
maar is helemaal aangestoken door Super Goof die hier
onlangs ook mee begonnen is.


Moppies, maar oh zo klein!


Natuurlijk komt ook het pronkstuk van 
Wilma nog een keer uit de tas!


Is Annie ook nog bezig met deze mysterie van 
Di Ford uit 2014 Mount Mellick,


En deze Hexagon Star a day van Karen Styles


Deze quilt is echt een zoekplaatje,


En blijft enorm leuk om naar te kijken en om te maken.


Zelf blijf ik nog even bezig bij de Sterren 
uit de nieuwe stoffen serie Rosamunde van Petra Prins.



Zo een dag gaat echt veel, maar dan ook veel te snel voorbij.
Van Annie kreeg ik ook nog een leuk kaartje,
misschien geïnspireerd op mijn Eekhoorntje?

Over blijft een prachtig boeket en een super mooi borduurwerk,
beide van Annie!


Een herinnering aan een mooie vriendschap en 
een zalige dag.



En vandaag?
Vandaag neem ik het laatste restje soep mee
in mijn Emma Bridgewater thermoskannetje.
Die ik in een heerlijke kom
naar binnen werk.

Fijne dag allemaal,
en tot blogs


Groetjes Juud

Remember; Better finished than perfect!


10 opmerkingen:

Marguerite zei

Alweer zo'n gezellig blogje.
Ik moet ook nodig op zoek naar gordijnen en lampen.
Na 3 jaar is dat wel eens nodig, zou willen dat ik net zo snel als jij zou zijn.

Floor zei

Wat heerlijk om zo te genieten van je eigen lapjes en de quilts in wording van anderen.
Het een nog mooier dan het andere.
Annie maakt een quiltje van 1/2 inch hexjes net als Super Goof schrijf je, maar dat klopt niet.
De hexjes van Ingrid zijn 1/4 inch, dat scheelt dus nog de helft.
Knap zoals ze dat voor elkaar krijgt.
Ben benieuwd naar je gordijnen.

Annemiek zei

Fijn dat het huis weer zo ver ingericht is dat je weer thuis kan bee-en. Lekker veel licht om quilts te bekijken. En er was veel moois te zien.

Ineke zei

Toch een dag met een gouden rand!

Annelies zei

Jij uit de rommel en bij ons begint het. Vandaag was de overdracht van ons nieuwe appartement en vanaf morgen wordt er gewerkt.

Coby Breitner zei

Heerlijk zulke dagen, daar geniet een mens van. Nou zekers voor de winter is het wel lekker als er gordijnen hangen, toch wat knusser dan.
Blijft het goed warm in zo'n thermorskan? Mmmm heerlijk pompoensoep.
groetjes Coby

Annelein zei

Wat een heerlijke dag... en wat is er weer veel moois te bewonderen.

Margot zei

Gezellig !
Mooie bloemen , prachtig quiltwerk ,lekkere hapjes ....
Het eekhoorntje vind ik toch wel heel herfstig , cute !

Dientje zei

Een gouden dag om zo samen te zijn. En natuurlijk werkstukken bewonderen en samen aan het werk. Mijn laatste restje pompoentjes ging vanmorgen de vriezer in. De quiche lijkt mij ook heerlijk, op zoek dus naar het recept. Groet, Dientje

audrey zei

Beautiful work! Thanks much for sharing.:)