dinsdag 4 oktober 2022

Oktober

 Je let even niet op en het is oktober,

de maand waarin we ook weer terug gaan naar de wintertijd.

PATCH TIJD!

Ik dacht dat ik niet zoveel gedaan had, 

maar kijkend naar de foto's is dat eigenlijk helemaal niet zo.



Met onze eigen bee groep komen we eens in de
zoveel tijd een hele dag bij elkaar.
Vorige week woensdag was het zover,
een datum die (gelukkig) verzet was omdat
deze eigenlijk gepland stond in de week
dat ik in Frankrijk was.
Er wordt nog als gewerkt aan 
Queen Kay.
Dit blokje is werkelijk om te jatten zo leuk
en is van de hand van Elly.


Elly is helemaal productie aan het draaien.
Ook hier de vissen, uitgebeeld als sterrenbeeld
van man-lief.


Elly zelf is een kreeft, dus die heeft
ook een plekje gekregen in haar Queen Kay.


Ook op tafel ligt de Butterfly's Ball van Mieke,
een van de randen waar hard aan gewerkt wordt.


Zelf blijf ik bezig met de Wild Daisis,
de derde rand.


En ook nog een pyramide,
daar mag ik er nog zeker 200 of zo van maken.
Af en toe rolt er eentje uit mijn vingers.


En dan Annmiek, druk met haar Botanica.
Wat een schitterende quilt.


Thuis ligt er stof van een andere orde,
het uitzoeken van gordijnen is begonnen.
Ook alweer zo een klus. 
Wat gaan we doen?
Welke kleur,
welk materiaal,
gordijnen, inbetween, luxaflex,
vouwgordijn?
WAT?


In de winkel gaat het makkelijker met de stoffen.
We wachten nog op een ondergrond stof, 
maar de eerste rolmessen zijn gezet in het nieuwste
Blok van de Maand



Het origineel hangt in de winkel, en is het
dus mooi makkelijk om passende,
gelijkende stoffen uit te zoeken.
Zodat we in de sfeer blijven van deze leuke quilt.


De quilt is van Emma Newman die destijds 
nog in Melbourne woonachtig was.

Ze heeft voor haar quilt stoffen gebruikt van 
L'uccello, een quiltwinkel in Melbourne,
daar hebben wij voor deze quilt, en omdat de stoffen 
zo mooi zijn, ook ingekocht.


En dan de bee's, ze zijn weer begonnen.
Lekker met je eigen project naar de winkel,
daar heerlijk zitten, geïnspireerd raken,
je werk laten zien, kopje koffie, dat.


"ik had nog wat ruitjes en een kleinkind dat
binnenkort gaat trouwen"

De quilt gaat mee in de handbagage naar Virginia,
om daar als waanzinnig cadeau 
aan het kersverse bruidspaar overhandigd te worden.
Je zou maar zo een oma hebben!

Marjan, heel veel plezier!
Wij horen het in november allemaal weer graag.


Hilde heeft met haar vriendinnen blokken uitgewisseld,
deze zijn voor haar gemaakt.
Het zijn mooie zachte groenen.


Pretty Little Pots van Wendy Williams.


Super maar dan ook super leuk.
Ze zijn allemaal verschillend, worden er verschillende
borduursteekjes gebruikt,
verschillende ondergronden en stoffen.



En ik?

Ik blijf nog steeds bij de Wild Daisies,
komt ook omdat ik die lekker voorbereid heb liggen.


Zondag gaan we nog even naar buiten,
de lucht is heerlijk, de temperatuur om te zoenen,
de man naast mij trouwens ook.
We wandelen rond de Pyramide van Austerlitz.
In de 90-er jaren hadden wij hier onze 
tweede date. 
28 jaar zomaar zo voorbij gevlogen.


Daar heb je hem!
Gisteren viel in een keer op hoe vies
die ramen eigenlijk nog waren.
Nog nooit gewassen, maar al ontdekt door
de buurt katten.
De kattenpootjes zijn talrijk, hoe ze op dat dak komen?

Nou zo zie je maar weer,
niks te vertellen, 
geen bal gebeurd en we zijn een blogje verder.

Nog even en ik ga op quiltweekend,
met inderdaad hetzelfde clubje.

Heb ik vast weer super veel foto's op mijn
telefoon staan.


Dus; Tot Blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!



6 opmerkingen:

Marja zei

Zo vliegt de tijd voorbij, met (denk je dan) niets en toch veel. Zag ik nu op de foto goed dat jullie ook een Jacobus kachel hebben?

Groet,

Floor zei

Zo'n leuk blogje van jou die helemaal niks te vertellen heeft :-)
Je laat in ieder geval heel veel prachtige dingen zien.
Allerlei moois zie ik voorbij komen, maar ik laat me niet verleiden hoor.
Eng hoor Frans die daar op het dak staat!
Je wilt toch nog wel langer plezier van hem hebben dan die 28 jaar?
Dan zou hij voor mij niet meer op het dak mogen, doodeng.
Maar ja, mannen blijven stoer doen hè?
Gelukkig is het goed afgelopen en kan je er weer jaren mee doen, dan maar een beetje vuil.
GRoetjes,
Floor

Ineke zei

Wat een heerlijk blogje! Ja, de maanden snellen voorbij!

Margot zei

Weer fijn om te lezen , foto's bekijken , en bewonderen !
En oktober is toch met het mooie weertje fijn om buiten te zijn ...
ook om al het buitenglaswerk schoon te maken , good job van Frans !!

Coby Breitner zei

Wat een gezellig doe-blogje want je hebt genoeg gedaan Juud. Ohh lekker op quiltweekend.
Ik ook over drie weekjes, zalig quilttijd.
Groetjes Coby

Zininquilten zei

Mens, wat heb jij toch een L E U K leven…..en hoe leuker hoe sneller de tijd gaat….