maandag 10 januari 2022

Butterfly Ball

 Ik wilde graag helemaal bij zijn met Butterfly Ball.

Het is een geweldig leuke quilt, maar applicaties kosten tijd. Heel veel tijd.

Ze kosten niet alleen veel tijd, maar zijn er ook honderd en een handelingen voordat

je eindelijk wat vooruitgang ziet.


Ik ben er alle vrije tijd die ik had tijdens de kerst mee bezig geweest.


Ik houd behoorlijk van symmetrie en heb daarom het patroon van Susan aangepast.

Ik heb namelijk alle bloemen om de hoeken gezet, ze allemaal gelijk gehouden.


Dit is dus NIET conform het patroon van Susan,


Maar mijn eigen interpretatie.


Perfect circles, perfect leaves, perfect ovals,
Roxanne Glue Baste It
Ik kan echt niet zonder. 


De lieveheersbeestjes komen helemaal
tot leven wanneer ik er pootjes onder
borduur.


Bij ons "op het platteland in de achtertuin"
woont al sinds midden december
een fazant. 
Ze is een blijvertje,
geniet van alle lekkers dat 
ik morgens op de grond strooi voor de vogels.


Sinds de Kerst heb ik een heuse
eigen Emma Bridgewater mok.


Ik laat gewoon wat foto's zien van mijn 
Butterfly Ball


Het zoeken naar het juiste lapje is 
soms een hele uitdaging.


Maak ik ook eigen bloemen,
heerlijk toch om ook een beetje
je eigen fantasie te laten gaan.


Een lapje van Margo Krager,
1863-1868, niet te geloven toch!


Het wonder konijn is er ook!


Met ook weer bloemen naar eigen inzicht.


Tot zo ver ben ik nu. 
Nog even en het volgende deel voor de laatste rand
komt er aan.



Het wachten is op Susan.
Gelukkig zullen vele van ons meer dan 
een projecten hebben!


Ik vind het helemaal geweldig geworden.


Kom maar op met dat laatste deel.


Tot zo ver.

Het was hier even stil.
Wat kan ik zeggen, 
december is altijd een drukke maand,
ook wanneer je zo min mogelijk afspraken maakt.


Het versieren van de kerstboom
blijft ook altijd weer een dingetje.
Dit jaar heb ik ook veel 
oude versieringen weg gedaan.
Als ze jaar na jaar niet gebruikt worden
waarom heb je ze dan nog?



Pablo is Maxime's compagnon, en komt
hij altijd mee. 
Aan de boom heeft hij gelukkig niet gezeten,
vond het allemaal nog al wat!


Het is de tijd van de lichtjes,
super gezellig.


En heb je ook de tijd om anders te koken.
De crockpot, de eerste slowcooker!
Heerlijk!



Na de kerstdagen is het tijd om zelf
weer eens op quilt-stap te gaan.
Dan doe ik bij Jacqueline.


We hebben elkaar al heel lang niet meer gezien,


Is er veel te showen, zoals deze
Star a Day van Jacqueline, en mijn Butterfly Ball
en al een klein beetje van Queen Kay.


Dan de uitverkoop in de winkel,
Gerda, Petra en ik zijn er super druk mee geweest.
De stoffen VLOGEN de winkel uit,
en als we dachten dat we alle bestellingen
hadden gehad, waren er alweer nieuwe.

Wat een heerlijke energieke start van het jaar.



Er zijn wat ritjes naar het oud papier 
geweest, allemaal lege plankjes.
En nee daar staat geen Statiegeld op.



Gerda had een verrassing,
wat lekkers voor bij de koffie zaterdagavond.
We hebben het ons zeker laten smaken.

Tot zo ver,


Ik kom eerdaags langs met 
mijn Queen Kay!


Fijne maandag allemaal,
en hoewel het officieel niet meer mag,
wens ik jullie allemaal een heel 
gelukkig, gezond, creatief
2022
toe.


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!






7 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat worden die randen mooi van jou butterfly ball.
Heb meteen even gegoogled hoeveel pootjes een lieveheersbeestje heeft, 6 stuks.
En er bestaan wel 5000 soorten.
Wat gaaf een fazant in de tuin.
Nu maar hopen dat de verkering ook bij jou komt, die mannetjes zijn zo mooi

Margot zei

Het is weer fijn om een blog te lezen van jou !! En wat een heerlijke Butterfly Ball , erg mooi vind ik het .

Maar dan de foto van de EB beker , gepersionaliseerd , dat is wel een hele leuke kano met de kerst !!
En ik vraag mij nu dus af , waar is dat te koop / te bestellen ?

Wel heel apart om een fazant iedere dag te zien in je tuin , daar woon je voor in Hoevelaken ( denk ik dan ) Wel slim van zo'n hennetje dan hoeft ze zelf niet zoveel moeite te doen om voer te vinden.

Nou ik ga nog een keer naar jouw handwerk foto's kijken , zo mooi !

Marja zei

Prachtige vorderingen!!



Groet,

Marion van de Sande zei

Fijn dat je weer een blog hebt geschreven, mooi, de nieuwe quilt van Susan!

Floor zei

Heerlijk weer zo'n gezellige blogbericht van jou te lezen, heb het erg gemist.
Jullie ook nog een gelukkig, creatief en vooral gezond 2022 gewenst.
Wat is je Butterfly Ball quilt toch een schoonheid. Leuk dat je er ook wat aan veranderd.
Ja gelukkig hebben quilters altijd nog meer projecten, dus wachten op de volgende rand is geen probleem.
Wat fijn voor de fazant dat de kerstdagen voorbij zijn, en dat ie niet in de pan is beland :-)
Die mok van Emma met je eigen naam is superleuk. Nog nooit ergens gezien waar die te koop zijn.

Coby Breitner zei

He Juud wat een gezellig blog ik dacht al waar blijft ze toch, ze is toch niet ziek of.....? Maar neehoor ze was druk met de butterfly ball. Heerlijk je blog weer gelezen en genoten van de mooie plaatjes.
Natuurlijk wens ik jou een creatief 2022!
Groetjes Coby

LynnJ in Wis zei

Lovely! Just lovely!