dinsdag 11 januari 2022

Quiltmania 147

Sta ik in de Quiltmania, wat leuk!

Ergens in November was Carol Veillon, hoofd redacteur van de Quiltmania,

 in het land en kwam ze met Peet langs.


Daar wist ik van. 

En dus moest er opgeruimd en schoongemaakt worden,

want zomaar bij mij mijn kamer in.....

Dat gaat gewoon niet.


Dus komt er een emmer sop te voorschijn,

gaat de mand met quilts naar zolder,

naar de logeerkamer.

Dat staat wel gezellig zo voor het logeerbed.


Onder streng toezicht van Quilt Roosje 

wordt er gepoetst, gepoetst, opgeruimd,

komt er een vers emmertje sop,

en poetsen we samen door.

Op het nachtkastje de naderende kerst.


De voorzolder was ook een grote bende.

Verhuisdozen gehaald en daar alle spullen van Maxime,

onze DOCHTER!, in gestopt. 

En nu dat bureau toch leeg was heb ik er

gelijk een werkplek voor mijzelf voor gemaakt.

Dat was altijd op mijn quiltkamer,

maar is sinds het bezoek van Carol op zolder.

Veel fijner.



Oud speelgoed krijgt een nieuw plekje.


en op mijn tafel een nieuwe plant.
Ook weer gezellig.


En sommige dingen blijven gewoon gewoon.
De foto's van dierbare, herinneringen
aan de muur.


Herinneringen aan reisjes,
handige tasjes en blikjes met.....?

Eerlijk gezegd had ik zo opgeruimd dat ik 
daarna moeite had om alles weer
terug te vinden.

Het bezoek heeft wel een groot voordeel gehad,
die kamers zijn nog steeds super
opgeruimd.



Op tafel een verse bos bloemen.
In twee dagen tijd was mijn kamer,
de zolder en de eettafel
Carol-Klaar.


Helaas heb ik de quiltmania nog niet in huis.
En ben ik niet in de winkel vandaag.


Ik wacht nog even rustig af.

Ben jij net zo nieuwsgierig naar het artikel als ikzelf?

Overigens staat ook Anita Alkemade,
geheel terecht, in deze editie.


Dan kun je hem HIER bestellen.
De quiltmania zal namelijk niet langer bij de
boekhandel te koop zijn.


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!




11 opmerkingen:

Floor zei

Heerlijk dat alles nu lekker opgeruimd en schoon is.
Zelfs twee quiltkamers, wat een luxe :-)
Ben heel benieuwd hoe je in de Quiltmania staat.
Ben al geen jaren meer abonnee maar heb er nu natuurlijk een besteld bij Petra.
Spannend en super leuk al die aandacht.

Ann zei

Ik kan niet wachten tot de Quiltmania op mijn mat valt. Gewoonlijk haal ik hem bij de plaatselijke tijdschriftenhandelaar maar heb hem nu besteld bij een quiltwinkel in de buurt.
Spannend hé zo'n interview?! Benieuwd om er alles over te lezen!
Groetjes,
Ann

Janet zei

How exciting! I can’t wait to see the article.

neeftje zei

Super leuk!!! Heb het gezien en gelezen!

Titia Tebben zei

Leuk stukje en mooie foto's.
Op een van de foto's zie ik een poster van Winterhulp staan. Winterhulp was in WOII een organisatie van de NSB die Nederlanders in de oorlog opriep om in Duitsland te gaan werken en zo de Nazi's te ondersteunen. Wellicht was git niet bij jou bekend.
Vriendelijke groet,
Titia Tebben

Annelies zei

Wat leuk ! Ik heb een abonnement, dus denk dat ik nog even moet wachten.

Coby Breitner zei

Wat leuk dat je erin mag staan, die ga ik dus morgen eens kopen.
Zo te zien een hoop gezellgheid.
Heerlijk weer je blogjes.
Groetjes Coby

Maria zei

Een leuk verslag, mooie foto’s ook. Mooie quilts uiteraard die je hebt gemaakt maar ik miste de Dear Jane en nog andere. En dat jullie een dochter hebben wisten we wel, Maxime kan zowel voor meisjes als voor jongens, een vriendin noemt Andrée, als die een schrijven krijgt is dat meestal Dhr.��. Top dat je een bekende Quiltster bent. Groetjes Maria.

Petra Prins zei

Wat was 't een leuke dag!
Peet

wapiti zei

Het is een mooi verslag geworden! Ik heb ervan genoten en het is eigenlijk (beetje voyeuristisch) wel fijn om eens bij een blogster binnen te kijken. Het lijkt wel of we allemaal bij jou op bezoek waren!
Dankjewel voor de rondleiding!

Gert zei


Ik heb gisteravond ook eindelijk jouw artikel gelezen, ontzettend leuk zeg! Zo leuk om Nederlandse BQ'ers in het blad te zien staan. Ik ben erg benieuwd hoe dat voelt om in de Quiltmania te staan... ;-)