woensdag 1 december 2021

We kletsen nog even verder


Op Facebook is een groep "propere huisvrouwen"
Dol enthousiast zijn ze, 
er komen zelfs dag-opdrachten.
De dames in de groep blijven onverminderd even enthousiast.
Ik ben er ook voor uitgenodigd, maar de spreuk:

"Een schoon huis is een teken van een verspilt leven"

gaat maar niet uit mijn hoofd.

Tot op een dag.......
Ik zowaar de Herfst-schoonmaak-dag beleefde.
Een emmer sop, met lekker geurend
schoonmaak spul erin.
En hup daar ging ik.
Twee dagen lang!


Op zolder ontstaat zelfs een heus 'kantoor'.
Een heerlijke plek waar ik aan een opgeruimd 
bureau mijn deel van de administratie van Petra Prins Patchwork
kan doen. Vooral ongestoord en zonder afleidingen van 
mijn andere werkkamer.


Want dit leidt alleen maar af.


Na twee dagen heb ik twee waanzinnige 
werkplekken.
Ik ben er erg blij mee.
Dus enthousiaste leden van het 
Kluphuis voor propere, kokende lapjesmeiden
dank voor de inspiratie.

Ik bewonder jullie nu weer op gepaste afstand.

Overigens heeft opruimen nog een nadeel;
ik heb gewoon moeite om dingen
terug te vinden.
Klinkt vast bekend.


Kijk een nieuwe map en
nieuwe insteekhoezen, dat kan maar een ding betekenen;
Een nieuw project!

Queen Kay,
in januari begint de workshop.
Dat is geweldig leuk, 
maar bij een workshop horen natuurlijk ook blokken
ter inspiratie.



We beginnen met de kroon.
Zit er hip uit met die stoffen, 
maar het zijn toch echt repro's.

De Royal Blue Provence van Dutch Heritage
met een repro tijgerprint.
Op de pindot Cream.


Het zijn allemaal verschillende blokken,
die ik met moderne stoffen en met 
repro's zal gaan maken.
Lekker een mix van beide.


Quilt Roosje is een vaste bezoekster.
Niks erg, wij genieten ervan wanneer ze er is.
Ze verdient een eigen diadeempje,
want het is een super verwende
über schattige teckel. 

Die niet alleen avonds bij mij op de bank kruipt,
maar ook halverwege de nacht
mijn bed weet te vinden!
Het is een Portret.


Herfst, ik ben er gek op.


Dit is toch te mooi!
Het uitzicht uit mijn 
kantoor-dak-raampje.
Gelukkig moet ik ervoor gaan staan,
anders zou ik daar weer de hele
tijd naar aan het kijken zijn.


Van Simone, van Soed idee, kwam een 
prachtig borduur pakket binnen.


Dit wil je toch eigenlijk niet open maken.


Kijk, mooie garens, sommige dmc, en andere
hand geverfd. Voor de vele projecten
die ik denk 'even' te gaan maken.


Faith, voor de herfst volgend jaar.
Zou het lukken?


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect





 

10 opmerkingen:

Marguerite zei

Heerlijk zo'n opgeruimd plekje.
Al zag het er voor die tijd ook heel gezellig uit.
Mijn hoop op een eigen quiltkamer is door corona vervlogen.
Manlief zit al maanden opgesloten op die kamer ivm thuiswerken.
Hij moet nog 2,5 jaar dus ik kan gaan aftellen. Hihi

Coby Breitner zei

Gewoon een heerlijk gezellig kwebbel blog Juud, I love it
Van mij mag het elke dag, maar ja.....
Superleuk die stof van de kroon.

christine zei

Ah dat ziet er gezellig uit jouw werkplekken ben heel nieuwsgierig hoe lang het duurt og dat er een quiltwerkje bij ligt. Want dat kan soms best samen met 😇😇😇

Dientje zei

Wat keurig zijn de werkplekken weer. Zo af en toe is het nodig. Minder is het wanneer er spullen van plaats veranderd zijn. Heerlijk mormel, die Roosje. Ik ken er meer zoals haar, haha. Geeft gezelligheid. Groet, Dientje

Margot zei

Dat zit wel lekker , boven in het huis een werkplek !!! Mooi de foto van de bomen in herfstkleur , prachtig deze tijd...... en zo'n tekkeltje is fijn dat je het af & toe om je heen hebt , ze mag logeren !! gezellig , het schrijven van jou is helemaal gezellig I LOVE IT het borduurwerkje komt bij tijd en wijlen wel weer eens tevoorschijn denk ik , want het appliceren van de 'kroon' is jou weer prima gelukt om voor de aspirant maaksters tot voorbeeld te zijn !! Heb een gezellige dag , en quiltgroetjes !!!

Floor zei

"Propere huisvrouwen".... als er een ballotagecommissie is, dan word ik in ieder geval niet toegelaten :-)
Ik kende die spreuk niet, maar die spreekt me zeker heel erg aan.
Ik zeg wel eens: als je straks aan de hemelpoort staat, zou er dan gevraagd worden of je je huis altijd schoon hebt gehouden? Ik denk dat er wel belangrijker dingen zijn.
Maar jij hebt erg je best gedaan en twee heerlijke werkplekken gecreëerd, dat voelt toch wel fijn.
Weer gezellig aan een nieuw project begonnen, wat is dat toch leuk hè? En prachtige borduurpatronen, hoe moet je daar allemaal tijd voor vinden.
Vraag me soms wel af hoe het met die mooie quilt is met de rode haan, dat vind ik echt een plaatje.
Gezellig dat je weer zoveel blogjes schrijft.

Conny's-blog zei

Zo je hebt je best gedaan hoor en twee heerlijke plekken nuinderdaad bij opruimen hoort alles weer terug vinden haha.
Er hangen allemaal mooie projecten bij je zeg.
En dat nieuwe project en borduurwerk zijn prachtig, dus succes ermee...........liefs.Conny

Sabine.v zei

Leuk blogje! Die spreuk vind ik de max 😛
En opruimen zorgt ook voor minder stress.
Ik blijf wijselijk uit die facebookgroep 😂
Veel plezier met de queen Kay! Prachtige quilt !

Marja Rijnsburger zei

Af en toe even als een razende door het huis met een emmer sop.....en dan weer veel tijd aan leuke(re) dingen besteden.
Een goede balans lijkt me zo. Want dat borduurwerk moet natuurlijk ook een keer af (ik zit nu achter de laptop en daar zitten geen smileys op maar bij deze)
Prachtige quilt ben je begonnen.....stel je voor dat je daar geen tijd voor zou hebben.
Fijn weekend,
Marja

Flickenstichlerin zei

Good to have finished a good house cleaning. Love your new project. It looks stunning.