dinsdag 30 november 2021

Butterfly Ball

 Butterfly Ball heeft maar liefst

vier geappliqueerde randen.

Eentje heb ik helemaal klaar 

en met een tweede ben ik druk in de weer.



Dan mogen er ook nog 44 hexagon bloemen
gemaakt worden voor deze quilt.
Dat is best een klusje.


Een klusje waar je in mijn ogen op tijd aan 
moet beginnen. Anders loop ik er stuk op.
Dus er waren er ooit al eens 22 gemaakt.
Nu op naar de volgende 22.
Tellen kan ik ook al niet,
ik heb er 47.
Maakt niet uit, dan kan ik straks kiezen.



Toen de hexagonbloemen gemaakt waren,
heb ik mij op een zondag opgesloten op mijn kamer.
Dit om aan de tweede rand te werken.
Het rijg werk en de steeltjes waren al gedaan.


En dan begint het inkleuren.
Super leuk om te doen, maar wel op een moment
waarop je werkelijk tijd hebt.


Het zoeken naar lapjes vergt tijd, veel tijd, 
dan moet je niet het gevoel hebben
dat je beperkt bent in de tijd.

En omdat het een blok van 
de maand is zoek ik eerst in de stoffen die al
zijn toegestuurd, en stoffen die nog toegestuurd zullen
gaan worden.

Ik ontkom er niet aan, ook stoffen uit
mijn eigen voorraad worden gebruikt.



En dan zie je langzaam maar zeker
de bloempjes ontstaan.


De Lieve Heerbeestjes,
met witte stippen. 
Wat maakt het uit.


Helemaal happy de peppie op
mijn kamer.


Dit is toch heerlijk.


Hup een libelle.


Roze bloempjes en 


en blauwe.

Het wachten is nu op deel 7 van de Butterfly,
er wordt in Australië nog druk aan gewerkt.
Dus deel 7 komt niet eind november,
maar pas in december.


Geweldig toch!
I love it.




Ik was ook nog jarig.
Een heel bescheiden verjaarsfeestje.
Deze glazen-lampjes-bol was ook een cadeautje.
Zo gezellig avonds.


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!

10 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Wat heerljk Juud, twee blogjes vlak na elkaar heerlijk. Succes met de vloerenjacht, ben benieuwd?

Annelies zei

Nog van harte gefeliciteerd ! Heerlijk dat appliqueren.

Ineke zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaaardag💐🎊🎉
Leuk applicatie werk 🤗♥️

Marguerite zei

Nog gefeliciteerd.
Wat ziet dit er weer strak uit zeg!
Prachtig

Marian Timmer. zei

Wat mooi weer alles wat onder je handen groeit.
En alsnog van harte gefeliciteerd Judith��

Conny's-blog zei

Gefeliciteerd met je verjaardag en wat een prachtige quilt ben je aan het maken................liefs. Conny

Maria zei

Nog een gelukkige verjaardag, en hoe mooi zijn die blokken, prachtig.Geniet er van! Groetjes Maria.

Floor zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Juud!
Je hebt een beeld van een lampjesbol gehad.
Wat een schitterende rand heb je gemaakt. Heel herkenbaar dat zoeken naar de juiste stofjes, dat kost vaak nog meer tijd dan het opnaaien.
Soms weet ik dat ik ergens het juiste lapje heb, maar ja, waar en in welke kast???
Maar je hebt de tijd, want je moet nu wachten op het volgende deel.

Dientje zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik kan me voorstellen dat je je opsluit met deze mooie quilt. Hexagonnen vindt ik een tussendoorwerkje, maar helaas er zijn meer leuke tussendoorwerkjes. De bloemen zijn prachtig. Groet, Dientje

Chookyblue...... zei

Such pretty applique blocks......